طعنه جنجالی یک پرسپولیسی به استقلالی ها

نبی الله باقری ها بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: برخلاف سرمربی استقلال، یحیی گل‌محمدی به ویژه در نیم‌فصل دوم سعی کرد آرامش داشته باشد و این آرامش را به تیم خودش نیز تزریق کرد.

طعنه جنجالی یک پرسپولیسی به استقلالی ها

به گزارش زنهار؛ نبی الله باقری ها مدافع سابق پرسپولیس که در لیگ هفتم و با سرمربیگری افشین قطبی سابقه قهرمانی با پرسپولیس را در کارنامه دارد، معتقد است قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم حق پرسپولیس بوده است. به نظرم پرسپولیس حقش قهرمانی بود. پرسپولیس از روز اول دیسیپلین خوبی داشت. مدیریت، کادرفنی و بازیکنان همه به دنبال یک هدف بودند و حقشان قهرمانی در این فصل بود. سال قبل استقلال به عنوان قهرمانی رسید چون واقعا نظم خاصی داشتند اما امسال حق استقلال نبود که قهرمان شود و نباید حرفی در مورد قهرمانی بزنند. واقعیت را باید بگویم، حق پرسپولیس در این فصل قهرمانی بود و این قهرمانی مبارک تیم پرسپولیس و هوادارانشان باشد.

او ادامه می‌دهد: من مصاحبه سرمربی استقلال پس از پیروزی مقابل تراکتور را دیدم که گفته بود به تیمی که شایسته قهرمانی نیست، تبریک نمی‌گوید. شاید بهتر بود این مربی پرتغالی اول به خودش، رفتارهایش، محرومیت‌هایش و دعواهایش در لیگ برتر نگاه می‌کرد و بعد چنین حرفی می‌زد. او با نصف لیگ دعوا کرد و اغلب مربیانی که روبرویش بازی کردند با این مربی دچار چالش و درگیری شدند. بنابراین کسی انتظار رفتار مودبانه یا جنتلمنی که قهرمانی رقیبش را تبریک بگوید از او نداشت. هر چند شاید از لحاظ فنی توانست تیمی هجومی در لیگ برتر داشته باشد اما از لحاظ دفاعی تیمش به شدت آسیب‌پذیر نشان داد.

مدافع سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس در ادامه تصریح می‌کند: برخلاف سرمربی استقلال، یحیی گل‌محمدی به ویژه در نیم‌فصل دوم سعی کرد آرامش داشته باشد و این آرامش را به تیم خودش نیز تزریق کرد. پرسپولیس هم مقابل تیم‌های هوادار و سپاهان باخت و وارد چالش شد اما به جای سروصدا و جنجال روی پای خودش ایستاد. این تیم نه به داوران، نه سازمان لیگ و نه فدراسیون توهین کرد و نه اشتباهات خود را در نیم‌فصل دوم گردن این و آن انداخت. پرسپولیس هم مشکل مالی داشت، پرسپولیس هم در برخی بازی‌ها با اشتباهات داوری مواجه شد اما خودش را کنترل کرد. به نظر من تفاوت رفتارهای یحیی گل‌محمدی و ریکاردو ساپینتو خاصه در نیم‌فصل دوم یک جام بود که با شایستگی به پرسپولیس رسید اما به استقلال نرسید.

او ضمن اشاره به قدرت دفاعی پرسپولیس یادآور می‌شود: بزرگ‌ترین مشکل فصل گذشته پرسپولیس در عملکرد دفاعی این تیم بود. پرسپولیس پیش از شروع فصل جدید و در نقل و انتقالات تابستانی دست به کار بزرگی زد و خریدهای خوبی انجام داد. علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی و دانیال اسماعیلی‌فر به بچه‌های قدیمی اضافه شده و خیال یحیی گل‌محمدی را راحت کردند. کسب عنوان بهترین خط دفاع لیگ آن هم فقط با ۱۳ گل خورده نشان از تلاش این تیم برای کمتر گل خوردن بود. همان‌طور هم که یحیی گل‌محمدی گفته بود تیمی که کمتر گل خورد توانست قهرمان لیگ شود.

نبی‌الله باقری‌ها همچنین ادامه می‌دهد: یک‌سری صحبت‌هایی هم بازیکنان و مربیان تیم‌های رقیب انجام دادند که جالب نبود. ما دیدیم ژوزه مورایس سرمربی سپاهان طعنه‌هایی به پرسپولیس زد اما خیلی زود خودش به قدرت پرسپولیس اعتراف کرد و قهرمانی این تیم را تبریک گفت. البته سپاهان اصفهان هم امسال تیم فوق‌العاده خوبی بود و رقابت تنگاتنگی با پرسپولیس داشت. رقابتی که به نظر من پرسپولیس را به‌ویژه در دربی و پس از آن به جلو هُل داد تا برای قهرمانی با تمام وجود بجنگد.

باقری‌ها در پایان می‌گوید: امیدوارم با توجه به قهرمانی در لیگ برتر، عطش بازیکنان پرسپولیس برای قهرمانی در جام حذفی فروکش نکرده باشد. این پرسپولیس می‌تواند در جام حذفی هم دبل کند و به عنوان قهرمانی برسد چرا که شایسته‌ترین تیم است و در همه خطوط بازیکنان یک‌دست و خوبی دارد. اگر پرسپولیس همچون لیگ برتر باشد، باز هم استقلال برای رسیدن به جام در جام حذفی کار دشواری پیش رو خواهد داشت. البته به نظر می‌رسد این دو در فینال به هم می‌رسند و باز امیدوارم پرسپولیس بتواند به پیروزی رسیده و دل هواداران پرشمار خودش را شاد کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار