تصمیم شورای تامین درباره بازی جنجالی پرسپولیس/ جنجال ۳ باشگاه و سازمان لیگ برای تصمیم یک نفر!

با تصمیمی که امروز سازمان لیگ با تایید شورای تامین استان تهران گرفت مشخص شد که باشگاه پیکان با اراده خودش دیدار برگشت مقابل پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی برگزار کرده است.

تصمیم شورای تامین درباره بازی جنجالی پرسپولیس/ جنجال ۳ باشگاه و سازمان لیگ برای تصمیم یک نفر!

به گزارش زنهار؛ تصمیم امروز سازمان لیگ با تایید شورای تامین شهر مبنی بر اینکه بازی تیم های هوادار و پرسپولیس در ورزشگاه دستگردی بدون حضور تماشاگر برگزار می شود نشان داد که اگر باشگاه پیکان به طور جدی قصد داشت دیدارش با پرسپولیس که میزبان آن بود در ورزشگاه دستگردی برگزار شود شواری تامین شهر با برگزاری آن دیدار بدون حضور تماشاگر مخالفتی نمی کرد.باشگاه هوادار در همان روزهایی که بابت انتخاب ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان پیکان مقابل سرخپوشان هجمه های زیادی وارد شده بود به طور جدی پیگیر این شد که دیدارش با پرسپولیس در جام حذفی را فقط در ورزشگاه دستگردی برگزار کند و حاضر نیست در ورزشگاه دیگری به مصاف سرخپوشان پایتخت برود.رقبای پرسپولیس در لیگ برتر به شدت به سازمان لیگ معترض بودند که چرا باید این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود چرا که این تصمیم به نفع پرسپولیس گرفته شده است اما شواهد اکنون به خوبی نشان می دهد که این باشگاه پیکان بوده که خواستار برگزاری بازی در آزادی بوده است.

ابراهیم شکوری قائم مقام باشگاه پیکان در تاریخ ششم اردیبهشت در مصاحبه با یکی از رسانه ها تاکید می کند؛ طبق برنامه، دیدارهای خانگی پیکان در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود، ولی در خصوص دیدار با پرسپولیس، منتظر تصمیم نهادهای ذی‌ربط و مرتبط هستیم. همین اتفاق برای بازی با استقلال هم رقم خورد و در نهایت اعلام شد باید در ورزشگاه پاس قوامین به میدان برویم. حتی اگر سازمان لیگ و مسئولان مربوطه تایید کنند، مشکلی برای بازی با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی نداریم. البته از سوی باشگاه پرسپولیس هم درخواستی به دست ما نرسیده است. در این مورد، تصمیم‌گیرنده نهایی نیستیم و فعلا باید منتظر بمانیم.

 همچنین انتشار نامه ای از سوی باشگاه پیکان خطاب به سازمان لیگ هم تاکید دیگری است که نشان می دهد این باشگاه برای برگزاری این دیدار در ورزشگاه آزادی مشکلی نداشته است. این نامه در تاریخ ۱۲ اردیبهشت با امضای حمید عباسی ارسال شده که در آن تاکید کرده با برگزاری این بازی در هر ورزشگاهی با حضور تماشاگر مشکلی ندارند. نکته جالب هم این بود که زمان ارسال این نامه به سازمان لیگ وقتی بوده که عباسی و شکوری مدیرعامل و قائم مقام باشگاه پیکان همراه تیم والیبال بانوان این تیم در ویتنام حضور داشتند و مجتبی حسینی سرمربی این تیم درگیر مراسم خاکسپاری یکی از عزیزان خود بود و حتی وی در نشست خبری قبل از بازی با اعلام کرد که این ظلم است که با پرسپولیس در آزادی بازی کنیم. بعد از برگزاری این بازی رشید مظاهری در میکسدوزن ورزشگاه ازادی خطاب به خبرنگاران گفت از یک نفر در باشگاه ناراحت هستیم که مشخص بود فرد مورد نظر این بازیکن ابراهیم شکوری است. کسی که در ابتدا اعلام کرد پیکان با برگزاری بازی در آزادی مشکلی ندارد غافل از اینکه خود سرمربی تیم هم از این موضوع خبر نداشت.بیانیه سازمان لیگ بعد از جنجال های رخ داده و اعتراضات دو باشگاه استقلال و سپاهان هم گواه همین بود که نه سازمان لیگ و نه باشگاه پرسپولیس تلاشی برای برگزاری این بازی در آزادی نداشته اند و چه بسا اگر باشگاه پیکان خودش چنین درخواستی نمی داد این بازی بدون تماشاگر در دستگردی برگزار می شد. همین درخواست باعث بیانیه و بیانه بازی از سوی باشگاه های پرسپولیس، پیکان، سپاهان و حتی استقلال شد تا جایی که فدراسیون فوتبال بیانیه نویسی را ممنوع اعلام کرد و حتی سازمان لیگ هم با صدور یک بیانیه به اتفاقات واکنش نشان داد.

در بخشی از این بیانیه آمده بود؛ انتخاب ورزشگاه آزادی جهت برگزاری مسابقه دو تیم پیکان تهران و پرسپولیس در هفته بیست و هشتم لیگ برتر با تقاضای باشگاه پیکان و موافقت مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صورت پذیرفت که دلیل اصلی اتخاذ چنین تصمیمی ، اعلام آمادگی باشگاه پیکان برای حضور تماشاگر در این مسابقه بود و با توجه به نبود زیر ساخت مناسب ورزشگاه دستگردی، باشگاه پیکان از سازمان لیگ تقاضای برگزاری دیدار را در ورزشگاهی دیگر با ظرفیت پذیرش تماشاگر را کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار