یک مورد غیرقابل باور در قهرمانی پرسپولیس!

شاید تصور کنید قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و یکم حاصل یک ترکیب ثابت و فیکس بوده، اما سخت در اشتباه هستید، زیرا هیچ کدام از بازیکنان پرسپولیس که در این فصل برای گل‌محمدی به میدان رفته‌اند، در تمام مسابقات حضور نداشته‌اند.

یک مورد غیرقابل باور در قهرمانی پرسپولیس!

به گزارش زنهار؛ با پایان یافتن فصل بیست و دوم لیگ برتر تمام نگاه‌ها به نکات آماری تیم‌ها در فصل گذشته است. اعدادی که تکلیف سقوط، صعود و یا قهرمانی تیم‌ها را مشخص می‌کند. در ادامه نگاهی به آمار بازیکنان تیم قهرمان این فصل لیگ برتر خواهیم انداخت.مهدی ترابی پس از سپری کردن یک فصل پرنوسان در فصل بیست و یکم تبدیل به همان بازیکن همیشگی شده بود که توقع هواداران را بخوبی برآورده می‌کند. این بازیکن باتجربه با گل‌هایی که در این فصل به ثمر رساند، نقش زیادی در به‌دست آمدن ششمین قهرمانی سرخپوشان در هفت فصل اخیر داشت. ترابی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر برای پرسپولیس در ۲۸ مسابقه لیگ برتری به میدان رفت و موفق شد ۷ بار دروازه رقبای پرسپولیس را در لیگ برتر باز کند. مهم‌ترین بازی ترابی در این فصل که کمک بسیاری به او برای رسیدن به‌عنوان برترین گلزن این فصل سرخپوشان کرد، جدال این تیم مقابل گل‌گهر بود. مسابقه‌ای که هفته بیست و نهم لیگ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و ترابی در جریان پیروزی ۴ بر صفر پرسپولیس مقابل گل‌گهر موفق شد هت تریک کند؛ آنچه نقش بسیاری در رسیدن ترابی به‌عنوان برترین بازیکن سرخپوشان داشت. البته باید گفت گئورگی گولسیانی هم در موفقیت‌های این فصل پرسپولیس نقش زیادی داشت. او در مجموع دو رقابت لیگ برتر و جام حذفی ۹ بار دروازه حریفان پرسپولیس را باز کرد، اما به این علت که در این مطلب آمار بازیکنان پرسپولیس در لیگ برتر را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم، مهدی ترابی به‌عنوان برترین گلزن فصل سرخپوشان معرفی می‌شود.

هیچ بازیکنی کامل فیکس نبوده!

شاید تصور کنید قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و یکم حاصل یک ترکیب ثابت و فیکس بوده، اما سخت در اشتباه هستید، زیرا هیچ کدام از بازیکنان پرسپولیس که در این فصل برای یحیی گل محمدی به میدان رفته‌اند، در تمام مسابقات حضور نداشته‌اند. به طور مثال این آمار در خط دروازه پرسپولیس هم که در فوتبال جهان با کمترین تغییر مواجه می‌شود، صادق نبوده و علیرضا بیرانوند سنگربان شماره یک سرخ‌ها در ۲۸ مسابقه برای تیمش به میدان رفت و ۲ بازی را از دست داد. البته باید گفت ثبت این آمار از سوی بیرانوند به علت مصدومیتی که گریبانش را در بازی اول جام جهانی گرفت، است وگرنه بعید به نظر می‌رسید یحیی با توجه به آماری که بیرانوند از خودش در سال‌های اخیر به جا گذاشته، در صورت مصدوم نبودن بیرو سنگربان دیگری را جایگزین او می‌کرد. بیرانوند موفق شد با حضور در ۲۸ مسابقه و پشت سر گذاشتن یک مصدومیت سنگین در ۱۸ بازی دروازه خودش را بسته نگه دارد و دستکش طلایی لیگ را به‌دست آورد. جالب اینکه این آمار در قبال ترابی هم صدق می‌کند. ترابی به‌عنوان بهترین گلزن فصل سرخ‌ها به مانند بیرانوند و بسیاری دیگر از بازیکنان سرشناس این تیم تنها در ۲۸ بازی فرصت حضور در زمین را پیدا کردند.

عجیب، اما واقعی

در بین بازیکنان مطرح پرسپولیس در این فصل، اما کسانی هم هستند که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی با سر و صدای زیاد به این تیم آمدند، اما به هیچ عنوان از نظر تعداد بازی ثبات نداشتند. مرتضی پورعلی گنجی و سعید صادقی دو بازیکنی بودند که در پنجره نقل و انتقالات تابستان سال ۱۴۰۱ با سر و صدای زیادی به پرسپولیس آمدند و هواداران هم انتظار زیادی مبنی بر درخشش آن‌ها در زمین مسابقه داشتند؛ آنچه حداقل در تعداد بازی به دست نیامد. شاید باورش سخت باشد، اما پورعلی گنجی و صادقی در این فصل لیگ برتر به ترتیب برای پرسپولیس در ۲۴ و ۲۳ مسابقه حضور داشتند؛ آنچه عجیب، اما واقعی است. البته مصدومیت گاه و بیگاه این دو فرصت حضور در بازی‌های بیشتر را از آن‌ها گرفت.

کمترین بازی

مهدی عبدی و سیامک نعمتی دو بازیکنی هستند که هواداران این تیم همیشه از آن‌ها انتظار درخشش در زمین مسابقه را داشته و دارند. دو بازیکنی که در فصل بیست و دوم لیگ برتر کابوس‌های زیادی را تجربه کردند؛ آنچه باعث شد این دو بازیکن به ترتیب با حضور در ۱۵ و ۱۳ مسابقه آمار کمترین بازی فصل را در بین بازیکنان مطرح پرسپولیس ثبت کنند. پس از این دو بازیکن تنها نام ۲ نفر می‌درخشد اول احمد گوهری دروازه‌بان دوم که تنها در ۲ مسابقه لیگ حضور داشته و پس از آن هم امیررضا رفیعی دروازه‌بان سوم تیم حضور دارد که فرصت بازی در این فصل به او نرسید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار