رمز قهرمانی پرسپولیس؛حمله جنجالی به ساپینتو

پیشکسوت فوتبال گفت: به نظرم از زمانی که پرسپولیسی ها حاشیه را جمع کردند، نتایج خوبی گرفتند و قهرمان شدند.

رمز قهرمانی پرسپولیس؛حمله جنجالی به ساپینتو

به گزارش زنهار؛ بهزاد دادش زاده پیشکسوت فوتبال درباره قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: در اینکه تیم پرسپولیس  بهترین تیم ایران است و در همه پست‌ها غنی بوده شکی نیست، اما متاسفانه شروع فصل خوبی نداشت و اختلافات، مشکلات و حاشیه‌هایی برای این تیم رخ داد و تمرکز تیم را به هم ریختند وگرنه پرسپولیس اگر به حاشیه نمی‌رفت اکنون با ۶ امتیاز اختلاف قهرمان بود. البته کار به روز آخر کشیده شد و تنش‌ها زیاد شده بودند و سنگ اندازی صورت گرفت و مشکلات بود.ما باید این واقعیت بپذیریم تیم‌های پرسپولیس و استقلال در هر شهری بازی کنند طرفدار خود را دارند و این نباید کتمان کنیم. مازندرانی‌ها پرسپولیسی هستند و شاید ۵ درصد طرفداران نساجی به ورزشگاه آمده بودند و اکثرا  تماشاگران پرسپولیسی بودند و  امکان داشت حاشیه به وجود آید،    اما خدا را شکر مسئولان برگزاری مسابقات جمعشان کردند.

تیم نساجی با حضور مربی خارجی نتایج خوبی نگرفته است 

داداش زاده گفت: تیم پرسپولیس طوفانی شروع کرد و با زدن گل اول سند قهرمانی را زد. تصورم این بود که با  اخراج بازیکن نساجی کار برای پرسپولیس سخت می‌شود، چون نساجی امکان داشت بسته و دفاعی بازی کند تا گل نخورد و در ضد حمله به گل برسد که این اتفاق رخ نداد. به نظرم نساجی آن تیم زمان مطهری نبود خدا پدر  مطهری را بیامرزد حداقل تیم را جمع و جور کرد و فوتبال خوبی به نمایش می‌گذاشت، اما این مربی خارجی رزومه اش چی هست که اصلا نتوانسته در تیم نساجی موفق شود. خدا را شکر بقای نساجی ثبت شد وگرنه اگر برای سقوط می‌جنگید صددرصد به لیگ دسته یک سقوط می‌کرد. واقعا تیم از هم پاشیده‌ای بود و دیدید که از وقتی این مربی خارجی آمده نتایج خوبی نگرفته است. مهم قهرمانی پرسپولیس بود که اتفاق افتاد و توانست با اقتدار قهرمان شود و دل هواداران را شاد کند و یکی از مهمترین ارگان باشگاه همین هواداران هستند.

دوری از حاشیه عامل موفقیت پرسپولیس بود 

پیشکسوت پرسپولیس درباره علت موفقیت سرخپوشان در لیگ برتر فوتبال گفت: دوری از حاشیه علت موفقیت پرسپولیس بود. هر وقت این فراز و نشیب رخ می‌داد به خاطر این بود که تیم را به حاشیه می‌بردند و خواسته یا نخواسته سرمربی تیم و بازیکنان گریبانگیرش شدند و نتایج بدی را رقم زدند. یکی  در خوزستان بود که آن اتفاقات را کادر فنی آن تیم به وجود آورد و بعد تیم پرسپولیس  جلوی هوادار خیلی بد بازی کرد و هیچ کس مقصر نبود و خود پرسپولیس مقصر بود. در آن زمان سرخپوشان ۶ امتیاز حساس را از دست دادند و مساوی‌های بی موقعی داشتند و از کورس عقب افتادند. اما از وقتی که حاشیه را جمع کردند و توانستند به خودشان بیایند در نهایت توانستند نتایج خوبی بگیرند.

تیم استقلال را به یک الف بچه می دادند قهرمانش می کرد 

او درباره اظهارات ساپینتو مبنی بر اینکه تیم پرسپولیس شایسته قهرمانی نبود و به این تیم تبریک نمی‌گویم، گفت: اصلا ساپینتو در حدی نیست که بخواهیم در موردش صحبت کنیم چرا باید بزرگش کنیم و او چه کسی هست؟ برایم جالب است که او در حدی نیست که درباره فوتبال ایران صحبت کند چه برسد به پرسپولیس؟   ساپینتو اگر مربی بود این تیم را قهرمان می‌کرد. اگر تیم استقلال را با آن همه مهره و هزینه به یک الف بچه می‌دادند قهرمانش می‌کرد. سا پینتو فقط به ایران آمد تا شو اجرا کند و خودش را مطرح کند. او سیرک را با فوتبال اشتباه گرفته است. او عددی نیست که به پرسپولیسی‌ها تبریک بگوید و آنکه باید تبریک بگوید خودش می‌داند.

تیم استقلال به خاطر  ساپینتو قهرمان نشد 

داداش زاده گفت: ریکاردو ساپینتو تیمش در صدر جدول بود و تمرکز نداشت. اگر کمیته انضباطی به این مربی لطف نمی‌کرد او باید مادام العمر محروم می‌شد. همان موقع که با هلال احمر انزلی آن طور برخورد کرد جلویش می‌ایستادند و همان زمان که در استادیوم آزادی شو بازی می‌کرد محرومش می‌کردند، اکنون استقلال قهرمان بود. تیم استقلال به خاطر  ساپینتو نتوانست قهرمان شود وگرنه بازیکنان و مدیریت باشگاه عملکرد بدی نداشتند، اما این مربی باعث شد که آبی پوشان قهرمان نشوند. اکنون هم اگر رفتار خودش را ادامه بدهد امکان دارد استقلال جام حذفی هم از دست بدهد. شخصیت مربیگری ندارد و اگر مربی خوبی بود پرتغالی‌ها در دسته سوم لیگ خود از او استفاده می‌کردند.

دلالان مربیان پرتغالی را به ایران آوردند 

او درباره عملکرد یحیی گل محمدی  در لیگ برتر فوتبال چطور دید و اینکه او توانست ۲ مربی خارجی را از گردونه رقابت خارج کند و قهرمان شود، گفت: مربیان پرتغالی در دنیا عددی نیستند که این تیم‌ها به خدمتشان گرفتند. دلالان این مربیان را آوردند  و مدیرانی که با دلالان زد و بند کردند باید پاسخگو باشند. تیم‌های سپاهان و استقلال پرمهره هستند و هزینه‌های زیادی کردند و می‌توانستند یک مربی باشخصیت تری بیاورند. یحیی عملکردش بهتر از آن‌ها بوده و بازیکنان ایرانی را می‌شناخته و آرامش بیشتری داشت. او می‌دانست در کدام شهر‌ها مشکلات بیشتری هست، اما این  مربیان نمی‌دانند که باید در شهر‌ها چطور رفتار کنند.  مربیان خارجی تا بیایند با فضا و جو ایران آشنا شوند زمان می‌برد. خیلی از مربیان خارجی آمدند و موفق بودند چرا که فقط به فکر  و تمرکزشان روی تیم خود بوده است. اما این ۲ مربی خارجی فکر و تمرکزشان  بر روی تیم خود نبوده و فقط به دنبال پرسپولیس بودند که چه اتفاقی برای این تیم رخ داده است. چشم و هم چشمی باعث شد که خودشان ضرر کنند و از این ۲ مربی چیزی ندیدم و  هیچ بار مثبتی بر روی این ۲ تیم نگذاشتند.

مورایس نمی خواهد جایگاه خود در سپاهان را از دست بدهد 

او درباره اینکه مورایس به پرسپولیس بابت قهرمانی در لیگ برتر تبریک گفت: او نمی‌خواهد جایگاه خود را از دست ندهد و می‌خواهد خود را حفظ کند. مربیان خارجی بیشتر برای حفظ و بقای خود کار می‌کنند تا در بلبشو فوتبال ایران که دلالان با مدیران باشگاه‌ها زد و بند می‌کنند و  پول‌های هنگفتی گیر مربیان خارجی می‌آید بتوانند حقشان را بگیرند.

استقلالی ها عرضه دارند قهرمان جام حذفی شوند 

داداش زاده درباره اینکه تیم پرسپولیس می‌تواند دبل قهرمانی در جام حذفی کند، گفت: قطعا پرسپولیس می‌آید تا ۲ جام را بگیرد و هدفش همین بوده است. لیگ تمام شده است و هر صحبتی درباره لیگ کنیم هیچ فایده‌ای ندارد و پرسپولیس قهرمان لیگ شد و این ماجرا به پایان رسید. اکنون تیم پرسپولیس ۲ فینال  پیش رو دارد تا بتواند حقانیت خود را ثابت کند. اگر قهرمان حذفی شود دوست دارم بدانم این آقایان چطور قضاوت می‌کنند. حالا ببینیم که استقلالی‌ها عرضه دارند قهرمان حذفی شوند.

هیچ مربی و بازیکنی نمی آید خودش را لکه دار کند 

پیشکسوت پرسپولیس درباره هفته آخر تبانی رخ نداد، بیان کرد: نه، اگر این طور بود می‌گویند که تراکتور هم به استقلال راه داده که این تیم ۷ گل بزند تا مس کرمان بتواند سپاهان را بزند تا آبی پوشان دوم شوند. نه اصلا این حرف‌ها نیست و هیچ بازیکنی، مربی و باشگاهی نمی‌آید خودش را لکه دار کند. ما در پرسپولیس بودیم ۱۰ گل  به شاهین زدیم آیا آن‌ها راه دادند و در تاریخ ثبت شد و حالا هر چه بگویند. کسانی این حرف‌ها را می‌زنند که در زدوبند و باند بازی هستند و خودشان با زدو بند با فوتبال ارتباط داشتند و دارند و گرنه هیچ کس نمی‌آید این حرف‌ها را بزند.

ستاره ای در لیگ ایران ندیدم 

او درباره اینکه ستاره‌ای در لیگ برتر فوتبال معرفی شد، گفت: من چیزی ندیدم و تیم‌ها گروهی خوب بودند و ستاره‌ای ندیدم. ستاره‌ای در دنیا نیست چه برسد به ایران، اما خب در هر بازی یک بازیکن خلاقیت خودش را نشان می‌داد مثلا در بازی با نساجی شوت میلاد سرلک بی نظیر بود و چنین  شوتی در این چند سال از او ندیده بودیم. این اتفاق خیلی  خوبی است.

بعضی از تیم ها با کمک داوران در بالای جدول حضور د ارند 

داداش زاده درباره اینکه در کل سطح لیگ را چطور دیده است، گفت: لیگ خوبی بود، اما باید قبول کنیم که اشتباهات داوری به ضرر همه تیم‌ها بود و ان شا الله تدابیری بیاندیشند و سال آینده وی‌ای آر بیاید و خیلی از مشکلات حل شود. متاسفانه داوری به همه تیم‌ها لطمه زد و خواسته یا نخواسته خیلی از تیم‌ها جایگاهشان  در جدول این نیست،   اگر داوران کمکشان نمی‌کردند اکنون وسط‌های جدول بودند، اما در بالای جدول هستند و این واقعیت است که باید بپذیریم.  

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار