مهدی ترابی در تیم ساپینتو/خبر بد برای یحیی رسید!

هفته بیست‌ونهم لیگ برتر با برگزاری ۸ مسابقه همزمان روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه در شهرهای مختلف برگزار شد؛ هفته ماقبل پایانی که تکلیف بالا و پایین جدول تا حدودی در آن مشخص شد و البته نتیجه نهایی ماند برای هفته آخر!

مهدی ترابی در تیم ساپینتو/خبر بد برای یحیی رسید!

به گزارش زنهار؛ با نتایج این هفته در بالای جدول حالا فقط دیگر پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند و استقلال در رتبه سوم و تراکتور در رتبه چهارم جایگاه خود را تثبیت کردند. بازی آخر برای این دو تیم تشریفاتی است.

در پایین جدول نیز نفت مسجدسلیمان دیگر به شکل کاملا رسمی و قطعی سقوط کرد و البته با نتایجی که به‌جا ماند نساجی و ملوان بقای خود را تضمین کردند و حال از میان دو تیم مس کرمان و صنعت‌نفت آبادان یکی باید مسافر لیگ آزادگان شود.این  هفته قرار بود هر ۸ مسابقه راس ساعت ۱۸ آغاز شود اما برخی بازی‌ها با چند دقیقه تاخیر شروع شدند. صنعت نفت در خانه باید ذوب آهن را می‌برد و در همان دقایق نخست به پنالتی و گل هم رسید اما بلافاصله کاپیتانش را از دست داد تا در نهایت به مساوی قناعت کند. مس کرمان در خانه ملوان موفق شد بدون گل مساوی کند تا با این یک امتیاز سرنوشت را به هفته آخر برساند. تساوی بدون گل در دیدار آلومینیوم و نفت مسجدسلیمان هم تکرار شد که البته برای شهر اولین‌ها سودی نداشت. بازی فولاد و هوادار هم بدون گل مساوی شد که تاثیری در سرنوشت دو تیم و البته دیگران نداشت.مس رفسنجان که برای جایگاه چهارمی باید پیروز می‌شد، در خانه با یک گل از استقلال پیش افتاد اما کامبک خورد و بازی را ۲-۱ باخت. به این ترتیب استقلال عنوان سومی خود را قطعی کرد. تراکتور هم با یک گل نساجی را برد تا عنوان چهارمی خود را قطعی کرده باشد. البته هیچ‌کدام از مدعیان آقای گلی و گل‌سازی این تیم نتوانستند به کارنامه خود اضافه کنند. در عوض در اصفهان شهریار مغانلو در آتش‌بازی سپاهان مقابل پیکان دو گل زد تا به صدر جدول گل‌زنان برود. سپاهان با پنج گل پیکان را شکست داد، پیکانی که این هفته مثل صنعت‌نفت و نفت مسجدسلیمان بازی را نتوانست با ۱۱ نفر تمام کند.و بالاخره در گل سرسبد بازی‌های این هفته پرسپولیس در ورزشگاه یک‌پارچه قرمز آزادی مقابل چشم هوادارانش با چهار گل گهر سیرجان را بدرقه کرد تا ضمن پایان دادن به رویای چهارمی این تیم، با اقتدار به بازی نهایی و جام قهرمانی فکر کند.در پایان دیدارهای این هفته پرسپولیس با ۶۳ امتیاز در صدر جدول ماند. سپاهان با ۶۲ امتیاز تنها باید امیدوار به نساجی باشد تا با متوقف کردن قرمزها در قائمشهر، خود ببرد و به جام قهرمانی برسد.

تیم هفته: پرسپولیس

از همان شروع مسابقه مشخص بود که این پرسپولیس آن تیم همیشگی نیست و چیزی در روح این تیم حلول کرده که بعید است تیمی جلودارش شود. گل‌گهر با تمام ستارگانش آمده بود اما پرسپولیسی‌ها در همان نیمه اول سه گل زدند و ابتکار توپ و میدان را در اختیار داشتند و در تمام خطوط یک سر و گردن بالاتر از حریف بودند. در شروع نیمه دوم نیز پرسپولیس به گل چهارم رسید تا برتری همه‌جانبه خود را با یک پیروزی پرگل تثبیت کرده باشد. پرسپولیس قهرمانانه و با اقتدار بازی کرد و بدون اشتباه.

مربی هفته: ریکاردو ساپینتو (استقلال)

این هفته مهدی تارتار در آبادان توانست بازی باخته مقابل صنعت نفت -که برای بقا به این سه امتیاز به‌شدت نیاز داشت- را مساوی کند. یحیی گل‌محمدی و مورایس هم بسیار قابل احترام بودند اما این مربی پرتغالی استقلال بود که بازی باخته در خانه حریف را با پیروزی تمام کرد. ساپینتو سیلوا را بیرون گذاشت و به مرادمند بازی داد و همین مدافع توانست گل مساوی را در رفسنجان بزند. سپس نوبت به تعویض طلایی مرد پرتغالی یعنی محمد محبی رسید تا گل پیروزی تیمش را بزند.

ستاره هفته: مهدی ترابی (پرسپولیس)

این هفته طالب ریکانی تیمش را به گل رساند و می‌توانست قهرمان آبادانی‌ها باشد اما با یک اخراج کودکانه ناکامی تیمش را گردن گرفت. در ورزشگاه نقش جهان شهریار مغانلو دو گل زد تا به صدر جدول گل‌زنان برسد ، امید نورافکن هم دبل کرد اما بدون تردید درخشان‌ترین ستاره این هفته کسی نبود جز شماره ۹ پرسپولیس.مهدی ترابی که خیلی به‌موقع دوباره به روزهای اوج برگشته همانی بود که می‌شناختیم. ستاره‌ای که اگر در اوج باشد پرسپولیس هم مهارناپذیر خواهد بود. ترابی گل اول را خود طراحی کرد و خودش جلو امد تا با ریباند کار را تمام کند. سپس روی یک ضربه کاشته گل دوم را زد و برای تکمیل کلکسیونش با یک چیپ بی‌نظیر از به‌یادماندنی‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر را به ثبت رساند. به این ترتیب مهدی ترابی بعد از رضا اسدی، محمد عباس‌زاده و طالب ریکانی، چهارمین بازیکن این فصل بود که هت‌تریک می‌کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار