کابوس وطنی بزرگ‌ترین مانع قهرمانی پرسپولیس؛ تاریخ علیه سرخ‌پوشان

از آخرین پیروزی پرسپولیس در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر 29 سال می‌گذرد.

کابوس وطنی بزرگ‌ترین مانع قهرمانی پرسپولیس؛ تاریخ علیه سرخ‌پوشان

به گزارش زنهار، پرسپولیس پس از 6 پیروزی پیاپی در آخرین هفته لیگ به مصاف نساجی مازندران می‌رود. باتوجه به شرایط دو تیم، به نظر برد راحتی در انتظار پرسپولیس است ولی در طول تاریخ تقابل پرسپولیس و نساجی، نماینده مازندران دو چهره متفاوت داشته است. این تیم خارج از ورزشگاه وطنی مانعی آسان و قابل عبور بوده ولی در وطنی حریفی سرسخت و تسلیم‌نشدنی.

ترس از تکرار اتفاقات 31 سال پیش

این اولین‌بار نیست که پرسپولیس و نساجی در آخرین روز لیگ با هم روبرو می‌شوند. در فصل 71-1370 و در اولین دوره لیگ آزادگان و در همان فصلی که پرسپولیس قهرمان جام در جام باشگاه‌های آسیا شده بود، دیدارهای هفته بیستم که به تعویق افتاده بود در آخرین روز لیگ برگزار شد.تا هفته ماقبل پایانی، پاس صدرنشین لیگ بود، پرسپولیس در رده دوم جای داشت و استقلال پس از این دو تیم قرار گرفته بود. شرایط جدول به گونه‌ای بود که در صورت توقف پاس در هفته آخر، پرسپولیس با غلبه بر نساجی قهرمان می‌شد. پرسپولیس در حضور جمعی از بازیکنان شاخص تاریخ خود، نظیر فرشاد پیوس، مجتبی محرمی، ناصر محمدخانی و... در ورزشگاه وطنی با نتیجه 2 برصفر مغلوب نساجی مازندران شد که در آن بازی پیراهن اینترمیلان را به تن کرده بود تا تنها برد تاریخ نساجی مقابل پرسپولیس شکل بگیرد. شاگردان علی پروین با این شکست در پایان فصل در رده سوم جدول قرار گرفتند.

تنها یک برد در وطنی

نساجی در 10 دوره از لیگ‌های سراسری حاضر بوده و در هر 10 دوره با پرسپولیس دیدار داشته است. نساجی در 9 دوره قبلی، 7 بار در وطنی میزبان پرسپولیس بوده که حاصل آن یک پیروزی برای پرسپولیس یک برد برای نساجی و 5 تساوی بوده است. نساجی فصل گذشته در مشهد میزبان پرسپولیس بود که پرسپولیس موفق به پیروزی در آن بازی شد. آخرین تقابل دو تیم در ورزشگاه وطنی به لیگ بیستم باز می‌گردد در روزی که پرسپولیس به تازگی از فینال لیگ قهرمانان آسیا بازگشته بود در زمین گل‌آلود به زحمت با گل دقیقه 85 به تساوی رسید. پرسپولیس در لیگ نوزدهم پس از 7 پیروزی متوالی و مسجل شدن قهرمانی در قائمشهر برابر نساجی قرار گرفت که این بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید. نساجی در اولین تقابل خود با پرسپولیس در لیگ برتر هم به تساوی 1-1 رسید تا هر 3 مصاف پرسپولیس و نساجی در قائمشهر در لیگ برتر با نتیجه 1-1 به پایان رسیده باشد. وجه مشترک هر 3 بازی آن است که نساجی گل اول بازی را به‌ثمر رسانده بود.باتوجه به عدم حضور نساجی در سطح اول فوتبال ایران، وقفه 24ساله در تقابل‌های دو تیم رخ داد. پرسپولیس در سال 73 در ورزشگاه وطنی با نتیجه 2 بر صفر با 2 گل جمشید شاه‌محمدی از سد حریف گذشت تا تنها پیروزی پرسپولیس بر نساجی در قائمشهر شکل گیرد. پرسپولیس در دومین و سومین دوره لیگ آزادگان هم در قائمشهر مقابل نساجی به تساوی دست یافت و در اولین دوره لیگ آزادگان هم همانطور که اشاره شد از این تیم شکست خورد. نساجی در لیگ قدس، در ورزشگاه شهید متقی ساری میزبان پرسپولیس بود که از این تیم شکست خورد. باید دید پرسپولیس در هفته پایانی این فصل می‌تواند طلسم این ورزشگاه را بشکند و جشن قهرمانی بگیرد یا خیر. 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار