یعنی چه فرهاد مجیدی به استقلال برنمی گردد؟

پیشکسوت استقلال از عملکرد بازیکنان این تیم انتقاد کرد.

یعنی چه فرهاد مجیدی به استقلال برنمی گردد؟

به گزارش زنهار؛ آبی‌های پایتخت بعد از شکست در دربی در مقابل صنعت نفت آبادان هم به نتیجه مساوی رضایت دادند تا امیدشان برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر کمرنگ شود. بازی که پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد بازیکنان استقلال کم‌کاری کردند وگرنه می‌توانستند برنده از زمین خارج شوند. گفت‌وگوی خبرنگار «اعتماد» با شاهرخ بیانی را در ادامه می‌خوانید.

* استقلال بد موقعی امتیاز از دست داد و شانس قهرمانی این تیم به پایین‌ترین حد ممکن رسید. 

- استقلال با مشکلاتی که داشت بالاخره این اتفاق برایش رخ می‌داد. ضمن اینکه من احساس می‌کنم بچه‌های استقلال در زمین کم‌کاری کردند. هر جا توپ بود سه بازیکن صنعت نفت روی توپ می‌آمدند همین کار را استقلالی‌ها هم می‌توانستند انجام دهند اما متاسفانه این کار را نکردند و گل بدی هم خوردند.

* از کم‌کاری بازیکنان استقلال گفتید علتش را می‌دانید؟ 

- چند وقت است که حاشیه‌هایی را برای این تیم درست کردند. پول بچه‌ها را ندادند و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست دادند. به هر ترتیب از یک جایی بازیکن بی‌انگیزه می‌شود. رقیبان دو تیم استقلال و پرسپولیس به دلیل طرفدارانش همیشه انگیزه دارند و این انگیزه در استقلالی‌ها نبود و بیشتر تکروی می‌کردند یا می‌خواستند توپ را به قایدی برسانند تا او کاری کند. فکر می‌کنم با این نتیجه استقلال از حالت قهرمانی خارج شد.

اما نسل شما بازی می‌کرد هم خبری از پول نبود. 

- دوران ما با دوران اینها قابل قیاس نیست. ما هیچ چیزی نداشتیم اما اینها همه چی دارند. از زمین تمرین تا ماساژور و... ما گاهی می‌رفتیم در پارک تمرین می‌کردیم . آن تعصب و عرق آن زمان با الان فرق دارد. شما چند تا بازیکنان این استقلال را می‌شناسید؟ من که بازیکن این تیم بودم استقلال اصلا این‌طور نبود! استقلال باید از دقیقه اول تا آخر با انگیزه مقابل تماشاگرانش کار کند. باید قدر این پیراهن باارزش را بداند. وقتی هوادار با این مشکلات اقتصادی به ورزشگاه می‌آید و شما را تشویق می‌کند باید بازیکن جنازه‌اش از زمین بیرون بیاید. اما در عوض بازیکن عرقش در نمی‌آید! متاسفانه بعضی از بازیکنان را در این فوتبال گنده می‌کنیم که اگر دوره ما بازی می‌کردند نیم ساعت هم بازی به آنها نمی‌رسید.

* برگردیم به بازی با صنعت نفت و درگیری که بین ساپینتو و مربیان تیم میهمان رخ داد. فکر نمی‌کنید این جار و جنجال‌ها باعث می‌شود مربی استقلال تمرکزش را از دست دهد؟ 

- ساپینتو یکی از بهترین مربیانی است که به ایران آمده و تاسف می‌خورم به حال مربیان خودمان. این شده یک تاکتیک چون فهمیدند ساپینتو یک مربی احساسی است او را تحریک می‌کنند. این مدل صحبت‌ها برای آقای ویسی هم بد است! ساپینتو میهمان ماست و باید به او احترام گذاشت. جایگاه‌ها در فوتبال عوض شده. طرف دو تا بازی را برده و دیگر خدا را بنده نیست! حالا یک مساوی گرفتی دیگر آن صحبت‌ها چیست که در تلویزیون می‌کنی؟ اگر می‌گویی ایرانی‌ها قدمت تاریخی دارند پس این حرف‌ها یعنی چه؟ توهین است به تمام مربیان ما. همه دنیا می‌فهمند ما چی می‌گوییم. چند ماه از مربیگریت بگذرد بعد منم منم کنید! مگر خودت تیم قهرمان را نگرفتی و بردی دسته یک؟ یک ایرانی به جای ساپینتو بود تا حالا رفته بود. پول هتل تیمش را ندادند اما او مانده و این تیم را در این جایگاه نگه داشته بعد میایی و می‌گویی ساپینتو مربی نیست؟ نه! تو مربی هستی! آدم دردش می‌آید. مثل سالی که شفر را بیرون کردند و سر تمرین راهش ندادند. آن هم توسط یک آدمی که از فوتبال سر درنمی‌آورد و کلاهبردار بود و بعدش می‌روند و فوتبال ما می‌ماند با افرادی که مفهوم احترام را نمی‌فهمند.

* بعد از بازی، فرزاد مجیدی هم گفت فرهاد مجیدی به استقلال نمی‌آید و هواداران از همین ساپینتو حمایت کنند. نظر شما در این خصوص چیست؟ 

- فرهاد بود و کارش را کرد و رفت. الان می‌گویند فرهاد نمی‌آید یعنی چه؟ در این شرایط آدم باید ساکت باشد و ببیند شرایط استقلال چه می‌شود نه آنکه نمک روی زخم این تیم و هوادارانش بپاشند.

* درباره داوری‌ها هم نظرتان را بگویید، یکی از مربیان استقلال خواهان داور خارجی در فینال حذفی شده است. 

- مگر پول دارند که داور خارجی بیاورند؟ اگر می‌خواهند داور خارجی بیاورند باید برای همه بازی‌ها این کار را انجام دهند. ضمن اینکه اول به فینال برسند و بعد درخواست داور خارجی کنند! الان یک بازی سخت با نساجی دارند و باید اول نساجی را ببرند.

* به عنوان سوال آخر، در خصوص حواشی‌های لیگ ما و بیانیه‌ها و تنش‌ها بین باشگاه‌ها چه نظری دارید؟

- در فوتبال ما جایگاه‌ها و قانون‌ها عوض شده. شما ببینید مثلا جای میزبان و میهمان عوض می‌شود خب با این تصمیمات سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و فردا استقلال هم ‌بخواهد با پیکان بازی کند، می‌گویند بیاید در آزادی. پس دیگر قانونی نداریم. خب همین چیزها تنش ایجاد می‌کند. مگر می‌شود؟‌ باید بازی‌ها همزمان برگزار شود یا پیکان باید در زمین خودش میزبان پرسپولیس می‌شد. همین چیزها باعث می‌شود که هواداران استقلال فکر می‌کنند پرسپولیس سوگلی فوتبال ماست. این تصمیمات آنها را ناراحت و تحریک می‌کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار