مربی استقلالی: به اشتباهات عمدی داوران علیه استقلال هیچ اعتقادی ندارم!

مربی سابق استقلال گفت: آنچه در لیگ از دست رفته باید در جام حذفی به دست بیاید.

مربی استقلالی: به اشتباهات عمدی داوران علیه استقلال هیچ اعتقادی ندارم!

به گزارش زنهار؛ ابراهیم طالبی  در خصوص توقف خانگی استقلال مقابل صنعت نفت آبادان و فاصله گرفتن بیشتر آبی‌پوشان با صدر جدول در فاصله دو هفته تا پایان فصل اظهار داشت: تصور می‌شد استقلال بتواند با توجه به اینکه پرسپولیس و سپاهان فشار بیشتری را متحمل می‌شدند، بازی خوب و برتری ارائه کند و در نهایت به پیروزی برسد اما ریکاردو ساپینتو نتوانسته بود از لحاظ روحی روانی تیمش را آماده این بازی کند. از ابتدای بازی، عجله برای گلزنی در عملکرد بازیکنان استقلال دیده می‌شد و بازی نرمال و همیشگی را انجام نمی‌دادند. اشتباهات زیادی انجام می‌شد و یک جور پریشانی و سرگردانی در بازی استقلال وجود داشت. 

**استقلال تمرکز خود را روی جام حذفی بگذارد

وی ادامه داد: استقلال با پیروزی در این بازی شانس خود را برای قهرمانی زنده نگه می‌داشت چون باخت دور از اتنتظاری در دربی داشت و باید امتیازی از دست نمی‌داد اما با توقف مقابل صنعت نفت، عملاً برای قهرمانی تمام شده است. باید تمرکز خود را روی جام حذفی بگذارد تا حداقل در این فصل یک جام کسب کند. شک نکنید ساپینتو در این فصل زحمات زیادی کشید ولی اشتباهی که در بازی با پرسپولیس کرد در بازی با صنعت نفت هم تکرار کرد و پیمان بابایی را به جای امیرارسلان مطهری به بازی گرفت. مطهری با پرس‌هایی که در جلوی زمین انجام می‌دهد برای قائدی و محبی خیلی فضا ایجاد می‌کند. استقلال عجول و پریشان بود، با وجود آنکه دو سه بار به تیرک دروازه حریف زد اما تیم مسلط بر جریان بازی نبود. صنعت نفت می‌خواست یک امتیاز از بازی بگیرد و به هدف خود رسید چون استقلال روز خوبی را نداشت.

**رفتار ساپینتو نباید منجر به حواشی برای استقلال شود

مربی سابق استقلال در مورد صحبت‌هایی که سرمربی تیم صنعت نفت در خصوص سرمربی استقلال داشت و گفته بود «یکی باید جلوی ساپینتو را بگیرد»، یادآور شد: ساپینتو در کنار زمین رفتار هیجانی دارد که خواه ناخواه کمک زیادی به تیمش نمی‌کند. بازیکنان نگاه به رفتار سرمربی خود در کنار زمین می‌کنند. با این از کوره دررفتن‌ها و عدم تمرکز داشتن‌ها، چنین نکاتی را به تیم انتقال می‌دهد. ساپینتو در شوک دادن به بازیکنانش زیاده‌روی می‌کند. اینکه تعصب به استقلال دارد و با عشق و علاقه تیمش را هدایت می‌کند نباید منجر به حواشی برای استقلال شود. او باید رفتارش همچون یک جنتلمن باشد و شوک دادن به بازیکنانش را مدیریت کند اما زود از کوره در می‌رود و با اولین سوت معترض به داوری می‌شود. داوری امکان خطا دارد اما با اولین اشتباه به زعم خود نباید معترض داوری شد.

**تعمدی در اشتباهات داوری نبوده است

طالبی در واکنش به این موضوع که ساپینتو در ۱۰ بازی این فصل محروم بود و با از دست دادن قهرمانی لیگ برتر، می‌توان به وی فرصت داد تا فصل آینده هم سرمربی استقلال باشد، تصریح کرد: نکات مثبتی را در ساپینتو می‌بینم و البته او یک سری ضعف‌های رفتاری دارد. شاید باید با او برخورد شود، شاید نیاز است او را درست و حسابی توجیه کنند. درست است که داوری‌ها در این فصل به ضرر استقلال بوده اما خودش می‌داند این رفتارها کمکی به تیمش نمی‌کند. اعتقاد ندارم تعمدی در اشتباهات داوری بوده است. با توجه به اینکه تکنولوژی VAR در ایران نیست داوران ناخواسته دچار اشتباهات تأثیرگذاری می‌شوند. در مورد فصل آینده الان وقت تصمیم‌گیری نیست چون فصل تمام نشده و باید منتظر بازی‌های جام حذفی باشیم. توان برتری بر نساجی مازندران وجود درد و شاید پرسپولیس به فینال نباید اما اگر چنین اتفاقی هم افتاد برای رسیدن به قهرمانی باید از سد پرسپولیس عبور کرد. آنچه در لیگ از دست رفته باید در جام حذفی به دست بیاید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار