خداحافظی مرد ضد جام بدون قهرمانی از فوتبال!

شاید روزی از راه برسد که رامین رضاییان کفش‌هایش را آویخته، بدون اینکه حتی یک قاب در کنار یک جام قهرمانی داشته باشد

خداحافظی مرد ضد جام بدون قهرمانی از فوتبال!

به گزارش زنهار؛ یک اتفاق نادر و عجیب برای رامین رضاییان رخ داده که همچنان هم ادامه دارد و شاید اصلا تا پایان فوتبال او تداوم بیابد؛ اینکه مدافع راست توانای تیم ملی، هنوز هیچ جامی در فوتبال باشگاهی کشورمان نبرده. چنین اتفاقی ممکن است تحت شرایطی برای یک بازیکن باکیفیت رخ بدهد، اما شگفتی در مورد رامین رضاییان زمانی کامل می‌شود که به یاد بیاوریم او در بخشی از مهم‌ترین تیم‌های ایران بازی کرده، اما آنجا هم موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده است.

داستان عجیب پرسپولیس

رضاییان در راه‌آهن به سطح اول فوتبال ایران معرفی شد و از همان‌جا هم به تیم ملی رسید. طبیعتا از راه‌آهن نمی‌توان انتظار قهرمانی داشت و همین اتفاق هم افتاد. رضاییان در ابتدای لیگ پانزدهم به پرسپولیس پیوست و عضوی از تیمی شد که به‌خاطر کیفیت و دستاوردهایش در تاریخ فوتبال ایران ماندگار خواهد بود، اما به شکل عجیبی رضاییان با پیراهن سرخ‌ها هم جام نبرد. در لیگ پانزدهم پرسپولیس نایب‌قهرمان شد و در جام‌حذفی هم با قبول شکست برابر ذوب‌آهن از گردونه مسابقات کنار رفت. این همان مسابقه‌ای است که ایمان صادقی به‌اشتباه اخراج شد و البته خود رضاییان هم به دلایل نامعلوم از سفر به اصفهان سر باز زد. ابتدای لیگ شانزدهم رضاییان همراه مهدی طارمی به ترکیه رفت و داستان‌هایی پیش آمد که همه در جریان آن هستند. طارمی زودتر به پرسپولیس برگشت و رضاییان کمی دیرتر. سرخپوشان آن سال قهرمان لیگ برتر شدند، اما پیش از آنکه فصل به پایان برسد، برانکو عذر رامین را خواست. حتی روایت‌هایی وجود دارد در مورد اینکه برانکو با درخواست اطرافیان باشگاه برای حضور رضاییان در جشن قهرمانی هم مخالفت کرده و تنها به شرطی آن را پذیرفته که رامین با لباس شخصی در مراسم حاضر شود! بعد هم رضاییان به لیگ بلژیک و قطر رفت و فصل گذشته در دوران مربیگری یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس برگشت. عجیب اینکه این بار هم حضور او با فتح جام همراه نشد و نوار ۵دوره قهرمانی پیاپی سرخپوشان پاره شد. در پایان فصل هم به دلایلی که عمدتا غیرفنی بود، گل‌محمدی عذر رامین را خواست.

و حالا قصه سپاهان

ابتدای فصل سپاهان دانیال اسماعیلی‌فر را به پرسپولیس داد و رامین رضاییان را گرفت؛ معاوضه‌ای که دست‌کم از نظر فنی برای طلایی‌پوشان نوعی برد محسوب می‌شد. رضاییان در سپاهان بد کار نکرده. او ۶گل زده و ۶پاس گل هم داده و بخشی از یک تیم پرستاره بوده؛ تیمی که انتظار می‌رفت امسال قهرمان لیگ برتر شود. همه‌چیز داشت خوب پیش می‌رفت تا اینکه بازی با ملوان از راه رسید و یک توقف بدموقع، ابتکار عمل را از دست زردپوشان خارج کرد. عجیب اینکه سپاهان در جام حذفی هم به پرسپولیس باخت و از گردونه مسابقات کنار رفت. بنابراین اگر این سناریو در لیگ هم تکرار شود، رضاییان ۳۳ساله یک فصل بدون جام دیگر را هم پشت سر خواهد گذشت. کم‌کم شاید روزی از راه برسد که رامین کفش‌هایش را آویخته، بدون اینکه حتی یک قاب در کنار یک جام قهرمانی داشته باشد. این، برای بازیکنی با کیفیت رضاییان عجیب است، واقعا عجیب.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار