چالش‌های «ساپینتو» در آزادی؛ 2 ستاره‌ای که نمی‌خواهند نیمکت‌نشین باشند

سرمربی استقلال برای دیدار با صنعت‌نفت چالش بزرگی را در مقابل خود می‌بیند.

چالش‌های «ساپینتو» در آزادی؛ 2 ستاره‌ای که نمی‌خواهند نیمکت‌نشین باشند

به گزارش زنهار، آبی‌پوشان پایتخت در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی موفق شدند در جم مقابل پارس‌جنوبی جشن پیروزی بگیرند؛ بردی که بعد از 120 دقیقه رقابت جذاب و نفسگیر برای شاگردان ریکاردو سا پینتو به‌دست آمد اما نکته مهم درباره این پیروزی، تغییرات انجام شده در ترکیب آبی‌ها نسبت به دربی پایتخت بود. سا پینتو نسبت به دیدار با پرسپولیس در خط دفاعی تیمش 2 تغییر مهم انجام داده بود تا با شمایلی متفاوت، آبی‌پوشان پایتخت در جم برابر حریف دسته اولی خود به میدان بروند.

2 مدافع میانی آماده و یک حق انتخاب!

محمدحسین مرادمند که فصل گذشته نقش پررنگی در قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت داشت، با توجه به مرخصی عارف غلامی و عدم سفر این مدافع همراه استقلالی‌ها به جم، در قلب خط دفاعی استقلال در کنار رافائل سیلوا قرار گرفت که توانست نمایش خوبی را از خود به جای بگذارد تا برای دیدار صنعت‌نفت آبادان در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر، سا پینتو برای انتخاب بهترین ترکیب دفاعی دچار تردید شود. غلامی در مسابقه دربی روز پرنوسانی را گذراند اما در فصل جاری مهره تاثیرگذاری در ترکیب آبی‌ها بوده است و در نقطه مقابل، محمدحسین مرادمند هم خود را چهره‌ای آماده نشان داد تا برای انتخاب مدافع میانی استقلال و زوج رافائل سیلوا در دیدار با صنعت‌نفت آبادان، سا پینتو با چالشی مهم مواجه شود. در بازی رفت که در آبادان برگزار شد و آبی‌ها بردی یک‌گله را به‌دست آوردند، سرمربی پرتغالی استقلال از زوج سیاوش یزدانی-محمدحسین مرادمند استفاده کرد که حالا با توجه به اوج‌گیری صنعت‌نفت و نمایش‌های خوب این تیم در هفته‌های گذشته، باید دید سا پینتو به انتخاب کدام ترکیب دفاعی خواهد رفت. البته که نسبت به دیدار رفت، سیاوش یزدانی از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شده و به نظر می‌رسد زوج دفاعی آبی‌ها از میان عارف غلامی، رافائل سیلوا و محمدحسین مرادمند انتخاب خواهد شد.

معمای جانشین «یامگا» در ترکیب آبی‌ها

کوین یامگا ستاره فرانسوی استقلال در 3 بازی پایانی لیگ بیست‌ودوم قادر به همراهی آبی‌پوشان پایتخت نیست و به دلیل مصدومیت به وجود آمده در مسابقه دربی، یامگا همراه آبی‌ها به جم هم سفر نکرد تا برای چینش سمت راست خط دفاعی تیمش، ریکاردو سا پینتو به سراغ استفاده از صالح حردانی برود. حردانی روز پرنوسانی را در جم گذراند و از دقیقه 83 و بعد از ورود پیمان بابایی به ترکیب استقلال، رضا میرزایی که از ابتدای نیمه دوم جانشین محمد محبی شده بود، در نقش دفاع راست فعالیت خود را آغاز کرد.

میرزایی همواره خود را بازیکنی پرتلاش وجنب‌وجوش در ترکیب استقلال نشان داده و همین مسئله باعث شده تا برای انتخاب جانشین کوین یامگا در هفته‌های پایانی لیگ برتر، ریکاردو سا پینتو با دردسر شیرینی مواجه شود و به دنبال انتخاب بهترین گزینه از میان رضا میرزایی و صالح حردانی باشد که با توجه به سابقه بیشتر صالح حردانی برای حضور در پست دفاع راست، به نظر می‌رسد که این مدافع خوزستانی شانس بیشتری در ادامه فصل داشته باشد؛ هر چند که میرزایی هم همواره در قامت بازیکن تعویضی خود را چهره‌ای خطرناک و فرصت‌طلب در ترکیب استقلال نشان داده است.

گفتنی است که تیم‌های استقلال تهران و صنعت‌نفت آبادان طبق آخرین برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ، روز جمعه پانزدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم خواهند رفت که با توجه به ابهامات موجود درباره چگونگی چینش ترکیب دفاعی استقلال، هواداران آبی‌پوش چشم‌انتظار تصمیم نهایی ریکاردو سا پینتو هستند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار