رکورد ویژه سرخ‌ها در صدرنشینی؛ روی کاغذ پرسپولیس قهرمان است!

سرخ‌پوشان پایتخت به عنوان مدعی اول قهرمانی لیگ بیست‌ودوم کار خود را در فصل جاری در قامت تیم صدرنشین پیش برده و امید دارند که جام قهرمانی را در پایان فصل بالای سر ببرند.

رکورد ویژه سرخ‌ها در صدرنشینی؛ روی کاغذ پرسپولیس قهرمان است!

به گزارش زنهار، بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، یکی از رقابتی‌ترین و جذاب‌ترین دوره‌های مسابقات باشگاهی در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود؛ رقابت‌هایی که در آن 3 تیم برای رسیدن به عنوان قهرمانی نبردی پایاپای دارند و کوچک‌ترین لغزش از سوی هر تیم می‌تواند معادلات را تغییر بدهد. همان‌طور که هفته بیست‌وهفتم با صدرنشینی سپاهان و حضور پرسپولیس در رتبه سوم جدول آغاز شد اما در نهایت، سرخ‌پوشان پایتخت با پیروزی در دربی به صدر جدول رسیدند و سپاهان با توقف در خانه به جایگاه دوم سقوط کرد! شاگردان یحیی گل محمدی در حال حاضر با 57 امتیاز صدر جدول لیگ بیست‌ودوم را در اختیار دارند و سپاهان اصفهان با 56 امتیاز و استقلال تهران با 55 در جایگاه سوم است. 3 هفته سرنوشت‌ساز از لیگ بیست‌ودوم باقی مانده است و با توجه به فاصله میلی‌متری تیم‌ها در کورس قهرمانی، احتمال تغییر چندباره صدرنشین تا پایان فصل دور از ذهن نیست.

رکورد استنثایی پرسپولیس؛ تیمی علاقه‌مند به صدرنشینی!

سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم رکورددار صدرنشینی هستند. شاگردان یحیی گل‌محمدی که در نیم‌فصل اول هم توانستند در قامت تیم صدرنشین کار خود را به پایان ببرند، حالا در سودای رسیدن به عنوان قهرمانی هستند و نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها توانسته‌اند در لیگ بیست‌ودوم رکوردی جالب‌توجه را از خود به جای بگذارند. شاگردان گل‌محمدی در طول 27 هفته اخیر، 14 هفته را به عنوان تیم صدرنشین به پایان برده‌اند که بیشترین فاصله صدرنشینی پرسپولیس از هفته نهم تا هفدهم بوده است و در حال حاضر هم بعد از 9 هفته دوری از صدر جدول، سرخ‌پوشان توانستند با پیروزی در دربی پایتخت به صدر جدول بازگردند تا با ثبت رکورد بیشترین صدرنشینی در طول لیگ بیست‌ودوم، مدعی اول عنوان قهرمانی باشند.

از 12 هفته صدرنشینی سپاهان تا آمار عجیب تیم ژنرال

سپاهان با هدایت ژوزه مورایس در لیگ بیست‌ودوم همواره در کورس مدعیان قرار داشته و طلایی‌پوشان اصفهانی تنها تیم حاضر در کورس قهرمانی هستند که هیچ‌گاه از رتبه چهارم جدول در فصل جاری پایین‌تر نرفته‌اند؛ آن‌هم در شرایطی که ضعیف‌ترین رتبه پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم، جایگاه یازدهم است و استقلالی‌ها هم تجربه حضور در رتبه شانزدهم جدول را در کارنامه خود دارند. طلایی‌پوشان اصفهانی در فصل جاری توانسته‌اند 12 هفته صدرنشین باشند اما حالا در فاصله یک امتیازی با پرسپولیس، در رتبه دوم جدول قرار دارند. پرسپولیس و سپاهان تنها تیم‌هایی نیستند که در فصل جاری تجربه صدرنشینی دارند و هفته هشتم لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی با هدایت امیر قلعه‌نویی توانستند در قامت تیم صدرنشین کار خود را به پایان ببرند. البته که صدرنشینی گل‌گهر در لیگ برتر، کوتاه و گذرا بود و در حال حاضر این تیم هیچ شانسی برای قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم ندارد و برای حضور در رتبه چهارم جدول تلاش می‌کند.

استقلالی‌ها به دنبال خلق یک شگفتی تاریخی

آبی‌پوشان پایتخت در مسیری متفاوت از فصل گذشته قدم بر می‌دارند؛ به‌طوری که برخلاف استقلال لیگ بیست‌ویکم که 21 هفته صدرنشین بود و توانست فاتح رقابت‌ها شود، در فصل جاری هنوز شاگردان ریکاردو سا پینتو با توجه به قانون بازی رودررو نتوانسته‌اند در قامت تیم صدرنشین کار خود را در یک هفته از رقابت‌های لیگ برتر به پایان ببرند و همین مسئله باعث شده تا موقعیتی ویژه در انتظار آبی‌ها باشد. شاگردان ریگتا پایان هفته بیست‌وهفتم با وجود حضور در کورس قهرمانی، هیچ‌گاه نتوانسته‌اند صدرنشینی در لیگ بیست‌ودوم را تجربه کنند اما احتمال تغییر معادلات صدرنشینی در 3 هفته پایانی لیگ برتر وجود دارد که در این‌صورت یک شگفتی غیرمنتظره و تاریخی رخ خواهد داد و تیمی بدون سابقه صدرنشینی تا پایان هفته بیست‌وهفتم می‌تواند در قامت تیم قهرمان کارش را به پایان برساند!

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار