گذشته، آینده لیگ را پیش‌بینی می‌کند؛ به پرسپولیس تبریک بگویید!

در صورت تکرار نتایج سه تیم مدعی عنوان قهرمانی در سه هفته پایانی نیم‌فصل اول و همچنین میانگین امتیازگیری در 6 بازی اخیر لیگ، پرسپولیس قهرمان لیگ بیست‌ودوم می‌شود.

گذشته، آینده لیگ را پیش‌بینی می‌کند؛ به پرسپولیس تبریک بگویید!

به گزارش زنهار، حدود 48 ساعت تا آغاز هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده است. بازهم در سه هفته پایانی باید منتظر رقابت سنگین سه تیم بالای جدول برای کسب عنوان قهرمانی باشیم. پرسپولیس، سپاهان و استقلال به ترتیب با 57، 56 و 55 امتیاز رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند و رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر دارند. در این گزارش نگاهی به گذشته سه تیم در این برهه در نیم‌فصل اول و همچنین 6 بازی پیشین‌شان در لیگ انداخته‌ایم تا ببینیم در صورت تکرار این شرایط اوضاع برای کدام یک بهتر خواهد شد و آن تیم می‌تواند عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

عملکرد سه تیم در سه هفته پایانی نیم‌فصل نخست

پرسپولیس در سه هفته پایانی نیم‎‌فصل نخست بهترین عملکرد را بین سه تیم مدعی قهرمانی داشت. شاگردان یحیی گل‌محمدی در آن برهه زمانی با 2 برد برابر گل‌گهر و نساجی و یک تساوی مقابل پیکان موفق به کسب 7 امتیاز شدند. سپاهان در سه هفته پایانی یک باخت برابر پیکان را متحمل شد و در مصاف با نفت مسجدسلیمان و مس کرمان به پیروزی رسید تا 6 امتیاز عایدش شود. استقلال اما ضعیف‌ترین نمایش را بر جای گذاشت. آن‌ها از سد صنعت‌نفت آبادان گذشتند؛ مقابل مس رفسنجان تن به تساوی بدون گل دادند و با 2 گل مغلوب تراکتور شدند تا از 9 امتیاز در دسترس فقط 4 امتیاز از آنِ خود کنند. با این اوصاف و در صورتی که سه تیم مذکور بازهم همان میزان امتیاز دور رفت را کسب کنند؛ پرسپولیس با 64 امتیاز جام قهرمانی را به‌دست خواهد آورد. طلایی‌پوشان اصفهانی با 62 امتیاز در جایگاه دوم می‌ایستند و مدافع عنوان قهرمانی با 59 امتیاز در پله سوم قرار خواهد گرفت.

عملکرد سه تیم در 6 بازی اخیرشان در لیگ

نمایش هر سه تیم در 6 هفته اخیر در قواره یک تیم مدعی بوده است و آن‌ها توانسته‌اند امتیازات خوبی را به چنگ بیاورند. با این وجود بازهم شاهد برتری نامحسوس 2 تیم نسبت به تیم دیگر هستیم.پرسپولیس در 6 دیدار اخیرش در لیگ برتر موفق به کسب 15 امتیاز شده است. آن‌ها در این برهه زمانی از سد تیم‌های تراکتور تبریز، مس رفسنجان، ملوان بندرانزلی، مس کرمان و استقلال تهران گذشتند و تنها باخت‌شان در ورزشگاه آزادی برابر سپاهان اصفهان بود که با یک گل شکست را پذیرا شدند. یحیی و شاگردانش به صورت میانگین 2.5 امتیاز در هر مسابقه را به ثبت رساندند.

البته که پرسپولیس تنها تیم مدعی با میانگین 2.5 امتیاز در 6 مسابقه اخیر نبود. رقیب سنتی آن‌ها یعنی استقلال هم همین عدد را بر جای گذاشته است. تیم ریکاردو سا پینتو 5 پیروزی مقابل گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، آلومینیوم اراک و هوادار تهران را جشن گرفت و آخرین مسابقه خود را در لیگ به پرسپولیس باخت تا روند پیروزی‌هایش قطع شود. سپاهان در این زمینه نسبت به 2 تیم پایتخت‌نشین نمایش ضعیف‌تری داشت. تیم تحت هدایت ژوزه مورایس چهار پیروزی برابر هوادار تهران، پرسپولیس تهران، صنعت‌نفت آبادان و مس رفسنجان به‌دست آورد اما با یک گل به تراکتور تبریز باخت و برابر ملوان بندرانزلی هم با نتیجه 1-1 متوقف شد تا از 18 امتیاز در دسترس به 13 امتیاز قناعت کند و متوسط امتیازگیری‌اش در هر دیدار روی عدد 2.1 بایستد. حال اگر این سه تیم در سه هفته پایانی هم همین میانگین امتیازگیری را حفظ کنند بازهم شاهد قهرمانی پرسپولیس خواهیم بود. سپاهان و استقلال هم به امتیازی مشابه می‌رسند و باتوجه به عملکرد بهتر طلایی‌پوشان در بازی‌های رودررو بازهم رتبه دوم به تیم مورایس می‌رسد و استقلال در رده سوم جای خواهد گرفت.

حال باید دید در واقعیت این سه تیم چه نتایجی را به‌دست خواهند آورد. استقلال باید 2 بازی را در خانه برگزار کند و 2 رقیب دیگر این تیم می‎‌بایست 2 مسابقه را بیرون از ورزشگاه خانگی خود به انجام برسانند. با این وجود اگر قرار بر تکرار نتایج دور رفت این تیم‌ها در سه هفته پایانی باشد یا متوسط امتیازگیری آن‌ها در 6 هفته اخیر ادامه پیدا کند شاهد قهرمانی پرسپولیس خواهیم بود و تیم‌های سپاهان و استقلال هم رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص می‌دهند. 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار