استقلال یا پرسپولیس؛ چه کسی از دیگری انتقام بگیرد؟

پرسپولیسی‌ها به‌تازگی مدعی شده‌اند اگر کسی در پی گرفتن انتقام باشد تیم پرسپولیس است! اشاره آن‌ها به شکست‌های اخیر پرسپولیس در جام حذفی مقابل استقلال است که در ضربات پنالتی حاصل شد

استقلال یا پرسپولیس؛ چه کسی از دیگری انتقام بگیرد؟

به گزارش زنهار؛ رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی ایران در شرایطی به پایان رسید که تکلیف چهار تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی مشخص شد. در بین تیم‌های این مرحله حضور استقلال و پرسپولیس که به ترتیب از سد پارس جنوبی جم و گل‌گهر سیرجان عبور کردند، جذاب است. این به آن معنی است که احتمالا یک دربی دیگر در آینده‌ای نه‌چندان دور در انتظار فوتبال ایران باشد. اگرچه بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال منتظر بودند تا قرعه، اسم استقلال و پرسپولیس را به‌عنوان یک پای فینال از گوی بیرون بیاورد؛ ولی چنین نشد تا احتمالا این دیدار به بازی فینال موکول شود و آنجا دو تیم برای کسب یک جام دیگر با هم مقابله کنند. برای رسیدن به این بازی مهیج، استقلال ابتدا باید در نیمه‌نهایی از سد نساجی مازندران عبور کند و پرسپولیس هم باید هوادار را در دیداری که می‌تواند انتقامی باشد، از پیش‌رو بردارد. همان‌طورکه عنوان شد، استقلال تهران که در مراحل قبلی توانسته بود تیم‌های تراکتور تبریز، ملوان بندرانزلی و پارس جنوبی جم را از گردونه رقابت‌ها حذف کند، باید در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف تیم نساجی مازندران برود. حریف آبی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی پیش از مصاف با استقلال در فصل جاری جام حذفی توانسته بود مقابل تیم‌های فجر سپاسی شیراز، آلومینیوم اراک و پیکان تهران جشن پیروزی بگیرد. با توجه به میزبانی نساجی در مرحله یک‌چهارم نهایی، آبی‌پوشان پایتخت در مرحله نیمه‌نهایی تیم میزبان هستند و تقابل شاگردان ریکاردو سا پینتو و کارلوس هرناندس در ورزشگاه آزادی به انجام می‌رسد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در تیم پرسپولیس تهران هم که با گذر از تیم‌های ون‌پارس اصفهان، سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان توانستند به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کنند، با توجه به قرعه‌کشی انجام‌شده باید در این مرحله به مصاف تیم هوادار تهران بروند. بنفش‌پوشان که برای اولین‌بار در تاریخ باشگاه خود توانستند پا به مرحله نیمه‌نهایی بگذراند، با شکست‌دادن تیم‌های چادرملوی اردکان، مس رفسنجان و استقلال ملاثانی به جمع چهار تیم برتر جام حذفی راه پیدا کردند. براساس قرعه‌کشی انجام‌شده، بنفش‌پوشان در مرحله نیمه‌نهایی میزبان خواهند بود که با توجه به میزبانی تیم هوادار در ورزشگاه پاس قوامین، انتظار می‌رود دوئل شاگردان الهامی و گل‌محمدی هم در این ورزشگاه برگزار شود. این بازی می‌تواند فرصت مناسبی برای پرسپولیسی‌ها باشد تا ضمن رسیدن به دیدار نهایی، انتقامی هم از ساکت الهامی و تیمش بگیرند.

ماجرا از این قرار است که ساکت الهامی در فصل جاری توانست تیم پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی در قامت سرمربی تیم هوادار شکست بدهد و حالا این دیدار به‌نوعی می‌تواند برای سرخ‌پوشان پایتخت دوئلی انتقامی باشد. استقلالی‌ها هم در فصل جاری در سه مسابقه (در لیگ برتر و فینال سوپرجام) به مصاف نساجی رفته‌اند که دو مسابقه با برتری آبی‌ها به پایان رسیده و دیدار دیگر دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده و حالا شاگردان ریکاردو سا پینتو برای رسیدن به فینال جام حذفی باید برای چهارمین بار مقابل نساجی، این‌بار با هدایت کارلوس هرناندس قرار گیرند.حالا اگر همه‌چیز مطابق با میل هواداران دو باشگاه مطرح ایرانی پیش برود، انتظار می‌رود که آن‌ها حوالی ۱۰ یا ۱۱ خرداد در فینال جام حذفی به مصاف یکدیگر بروند. یک بازی مهیج دیگر در قالب دربی ۱۰۱ که می‌تواند با انگیزه‌های بسیار متفاوتی برگزار شود.تا زمان برگزاری احتمالی آن دیدار تکلیف بازی‌های لیگ برتر مشخص شده و دو تیم با خوشحالی یا ناراحتی لیگ برتر را سپری می‌کنند. شرایط در جدول رده‌بندی لیگ برتر به گونه‌ای است که هر دو تیم یحیی و سا پینتو شانس قهرمان‌شدن در لیگ برتر را دارند، گو اینکه سرنوشت در دست خود پرسپولیس است و اگر بازی‌هایش را ببرد، می‌تواند به‌عنوان قهرمان لیگ برتر به مصاف استقلال در دیدار احتمالی فینال جام حذفی برود.

البته وقتی پای دربی در میان باشد، موضوع جایگاه تیم‌ها یا عناوینی که پیش‌تر کسب کرده‌اند، چندان اهمیتی ندارد. این دو رقیب سنتی همواره در پی شکست‌دادن یکدیگر هستند و وقتی هم پای کسب جام در میان باشد که به هیجان کار اضافه می‌شود. اینجا یک متمم دیگر هم مزید بر علت شده که نزدیکی این رقابت احتمالی با دربی صدم است. استقلال و پرسپولیس چند روز قبل در قالب بازی‌های لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفتند که پرسپولیسی‌ها با برتری یک بر صفر مقابل رقیب سنتی به برتری رسیدند. آن بازی با اعتراض زیاد استقلالی‌ها و خوشحالی درخورتوجه پرسپولیسی‌ها روبه‌رو شد. این بار بسیاری از هواداران استقلال لحظه‌شماری می‌کنند تا در تقابل دوباره با پرسپولیس انتقام شکست دیدار اخیر را بگیرند.

آن‌ها هم منتظر بودند تا قرعه به‌گونه‌ای رقم بخورد که در نیمه‌نهایی به پرسپولیس بخورند؛ ولی دست سرنوشت چنین فرصتی را در اختیارشان نگذاشته است. همین روز گذشته بیژن طاهری، سرپرست باشگاه استقلال، به صورت علنی عنوان کرده که استقلال دوست داشت در نیمه‌نهایی به پرسپولیس بخورد تا انتقام بازی چند روز پیش را بگیرد. این موضوع فقط یک روی سکه است؛ چون پرسپولیسی‌ها به‌تازگی مدعی شده‌اند اگر کسی در پی گرفتن انتقام باشد تیم پرسپولیس است! اشاره آن‌ها به شکست‌های اخیر پرسپولیس در جام حذفی مقابل استقلال است که در ضربات پنالتی حاصل شد.

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان مطرح پرسپولیس که خوشحالی خبرسازش در دربی صدم حسابی با اعصاب و روان استقلالی‌ها بازی کرده است، بعد از برتری تیمش برابر گل‌گهر در یک‌چهارم نهایی جام حذفی، در میکسدزون ورزشگاه آزادی در واکنش به این سؤال که استقلالی‌ها منتظر هستند تا انتقام دربی اخیر را بگیرند، صراحتا از این گفت که اگر قرار باشد تیمی انتقام بگیرد، آن تیم پرسپولیس است. «پرسپولیس دو جام را قبل از فینال به استقلال باخته و می‌خواهیم اتفاقی را که رخ داد، جبران کنیم. منتظر این بازی هستیم. من می‌گویم من استقبال می‌کنم و شما می‌گویید استقلال انتقام بگیرد؟ من استقبال می‌کنم و ما می‌گوییم انتقام دو بازی را که به آن‌ها خوردیم، بگیریم و جبران کنیم».

این انگیزه پنهان بازیکنان برای دربی احتمالی در جام حذفی، در صورت محقق‌شدن آن بازی، می‌تواند به زیبایی‌های بازی بیفزاید؛ به‌ویژه اینکه روز گذشته با انصراف مسئولان تبریزی از میزبانی فینال جام حذفی این شایعه هم قوت گرفته که قرار است ورزشگاه آزادی میزبان بازی نهایی شود. امری که اگر نهایی شود، می‌توان با مدیریت بهتر، کاری کرد که با حضور تماشاگران بیشتر در آن فینال، به جذابیت‌های آن بازی که همین حالا شروع نشده، آغشته به طعم انتقام شده، افزوده شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار