دل‌نگرانی «ساپینتو» در غیاب «یامگا»؛ پنالتی‌زن‌های نامطمئن

در غیاب ستاره فرانسوی، استقلالی‌ها فرصت رسیدن به گلی زودهنگام را در دیدار مقابل پارس‌جنوبی جم از دست دادند.

دل‌نگرانی «ساپینتو» در غیاب «یامگا»؛ پنالتی‌زن‌های نامطمئن

به گزارش زنهار، کوین یامگا یکی از موثرترین بازیکنان استقلال در 2 فصل گذشته (در لیگ برتر و جام حذفی) محسوب می‌شود و مصدومیت این ستاره فرانسوی در هفته‌های پایانی فصل جاری برای آبی‌ها دردسرساز شده است. یامگا در دربی پایتخت، پیش از آنکه نیمه نخست به پایان برسد، در یک صحنه جنجالی و مشکوک دچار آسیب‌دیدگی شد و هنوز کادرپزشکی باشگاه استقلال زمان مشخصی را برای بازگشت یامگا به میادین اعلام نکرده و او در فهرست تیمش برابر پارس‌جنوبی جم غایب بود. یامگا که برخی شایعات از به درازا کشیدن مصدومیتش تا پایان فصل حکایت دارد، در 2 فصل اخیر توانسته برای استقلال 19 گل بزند و 6 گل بسازد که 12 گل ستاره فرانسوی‌ها از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسیده که آماری جالب‌توجه است. در غیاب یامگا، یکی از دغدغه‌های مهم سرمربی استقلال (در فصل گذشته و فصل جاری)، در کنار چالش پر کردن جای خالی این ستاره فرانسوی در سمت راست ترکیب آبی‌ها، انتخاب پنالتی‌زن اول استقلال است.

«آمانوف» و کابوس حذف از جام حذفی

استقلال فصل گذشته در شرایطی از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفت که شاگردان فرهاد مجیدی در ضربات پنالتی مقابل نساجی مازندران مغلوب شدند. آبی‌ها در آن مسابقه از حضور کوین یامگا در ترکیب تیم‌شان بهره می‌بردند و ستاره فرانسوی اولین پنالتی را برخلاف جهت علیرضا حقیقی به گل تبدیل کرد اما در ادامه و بعد از گلزنی رودی ژستد و مهدی مهدی‌پور، پنالتی چهارم آبی‌ها توسط عزیزبک آمانوف از دست رفت و در ادامه مازنی‌ها موفق شدند پنالتی‌های پایانی خود را به گل تبدیل کنند تا شاگردان مجیدی با پنالتی‌سوزی آمانوف، شانس حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی را از دست بدهند.

فرصت‌سوزی «قایدی» علیه هت‌تریک

مهدی قایدی در جریان دیدار هفته نوزدهم فصل جاری مسابقات لیگ برتر و در شرایطی که در دقیقه (7+90) موفق به کسب پنالتی برای تیمش شد، با توجه به خروج کوین یامگا از ترکیب آبی‌ها، خود پشت ضربه پنالتی ایستاد و امید داشت که بتواند گل چهارم استقلال و گل سوم خود را وارد دروازه نفت مسجدسلیمان کند اما ضربه قایدی توسط دروازه‌بان نفت مسجدسلیمان مهار شد تا در غیاب یامگا، اولین پنالتی در فصل جاری از دست برود.

از پنالتی جنجالی «حسینی» تا دوره پرنوسان «محبی»

محمد محبی در روز برتری 6 گله آبی‌پوشان پایتخت و در شرایطی که کوین یامگا به دلیل محرومیت در ترکیب تیمش قرار نداشت، پشت اولین ضربه پنالتی به‌دست آمده برای استقلال ایستاد که توانست برای تیمش گلزنی کند و در دقایق پایانی مسابقه هم یک ضربه پنالتی دیگر برای آبی‌ها به‌دست آمد که در تصمیمی جالب‌توجه و البته جنجالی، در شرایطی که قرار بود مهدی قایدی پشت ضربه پنالتی بایستد، حسین حسینی پشت ضربه ایستاد و موفق به گلزنی شد.

محبی بار دیگر فرصت زدن ضربه پنالتی در غیاب یامگا را به‌دست آورد که برخلاف دیدار با هوادار که موفق به گلزنی شد، این‌بار ضربه وینگر بوشهری آبی‌ها جایی در چارچوب دروازه پارس‌جنوبی جم نداشت که فرصت‌سوزی محبی در دقیقه 13 باعث شد تا آبی‌ها در یک ماراتن سخت و نفس‌گیر و در پایان 120 دقیقه رقابت بتوانند از سد حریف لیگ یکی خود بگذرند. استقلال در 3 هفته پایانی لیگ برتر، دوئل‌های سرنوشت‌سازی را دارد که در صورت عدم بهبود یامگا، نه‌تنها جای خالی او در ترکیب آبی‌ها نمایان است بلکه در صورت اعلام ضربه پنالتی احتمالی به سود شاگردان سا پینتو، سرمربی پرتغالی با چالش انتخاب بهترین گزینه برای زدن پنالتی مواجه است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار