آمار فوق‌العاده «یحیی» در دربی؛ این مربی نمی‌بازد

«یحیی گل‌محمدی» در دهمین دربی خود هم بدون شکست باقی ماند.

آمار فوق‌العاده «یحیی» در دربی؛ این مربی نمی‌بازد

به گزارش زنهار، یحیی گل محمدی با پیروزی در دربی رکورد شکست‌ناپذیری خود در این رقابت حساس را حفظ کرد. این مربی در کنار امیر قلعه نویی تنها مربیانی هستند که در ۱۰ دربی نخست خود باختی نداشتند. قلعه نویی در ۲ دربی آخر خود متحمل شکست شد و بدون باخت در دربی باقی نماند ولی گل محمدی بین مربیان بدون باخت دربی، رکورددار بیشترین تعداد بازی است.

عبور «یحیی» از پروفسور

علی پروین با مربیگری در ۲۵ دربی، رکورددار بیشترین مربیگری در تاریخ دربی است. این مربی در ۲۵ درصد دربی ها هدایت پرسپولیس را بر عهده داشته است. ۳ سرمربی با سابقه دیگر دربی استقلالی هستند. منصور پورحیدری باسابقه‌ترین مربی آبی‌های پایتخت است که ۱۸ بازی سرمربی این تیم بود. پس از پورحیدری، زدراکو رایکوف و امیر قلعه‌نویی با مربیگری در ۱۴ بازی قرار دارند. گل‌محمدی حالا دومین مربی با سابقه سرخپوشان در دربی محسوب می‌شود. برانکو ایوانکوویچ سرمربی موفق پرسپولیس ۹ دربی سرمربی پرسپولیس بود.

دربی اردیبهشت، یادآور خاطرات خوش برای «یحیی»

از ۱۰ دربی پایتخت که یحیی گل محمدی حضور داشته، ۸ دربی با نتیجه تساوی به پایان رسیده و این مربی پس از علی پروین و امیر قلعه‌نویی رکورددار بیشترین نتیجه تساوی در تاریخ دربی است. ۲ پیروزی گل‌محمدی در دربی چند وجه مشترک دارد. اول اینکه هر ۲ دربی در اردیبهشت بوده، دوم اینکه هر دو دربی با نتیجه یک بر صفر به پایان رسیده و در هر ۲ دربی گل پرسپولیس در ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم زده شد و در پایان زننده هر ۲ گل عیسی آل‌کثیر بوده است. برد اول یحیی در دربی بازی برگشت لیگ بیستم بود که در نهایت به قهرمانی پرسپولیس منجر شد و باید دید که آیا این برد سرانجامی مانند پیروزی ۲ فصل پیش خواهد داشت یا خیر.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار