نفر به نفر با بازیکنان دربی؛ این چند ستاره!

مهدی قایدی ستاره استقلال بود. علی نعمتی، عیسی آل‌کثیر و مهدی ترابی هم بهترین بازیکنان زمین شدند.

به گزارش زنهار؛ امروز یکی از مهم‌ترین‌های دربی‌های چند فصل اخیر، با برد پرسپولیس به پایان رسید. استقلال در آمارهای مسابقه، از حریفش برتر بود. مالکیت توپ 53 به 47 سمت استقلال بود. آبی‌ها 3 برابر پرسپولیس شوت زدند. شوت در چارچوب استقلال هم یکی بیشتر از پرسپولیس بود. همان‌طور که پیش از مسابقه پیش‌بینی می‌شد، امیدگل استقلال هم کمی بالاتر بود ولی پرسپولیس بهره بهتری از موقعیت‌هایش برد. مهدی قایدی ستاره استقلال بود و در پرسپولیس، حداقل 2 بازیکن نمایشی بهتر از بقیه داشتند. 

دروازه‌بان‌ها؛ امن ولی بدون بی‌آرامش!

با توجه به اینکه مجموع امیدگل دو تیم حتی به اندازه زدن یک گل هم نبود، دو دروازه‌بان روز سختی را پشت سر نگذاشتند. پرسپولیس فقط 2 شوت در چارچوب زد که یکی پس از برخورد به مدافع، تبدیل به گل شد و دیگری را هم حسینی مهار کرد. بیرانوند هم با اینکه در چند نوبت به موقع از دروازه بیرون رفت و توپ‌های پشت دفاع را جمع کرد، ولی برای ثبت این کلین‌شیت، مهار ویژه‌ای نداشت. 

دفاع‌های کناری؛ بهترین بازیکن زمین از اینجا بود!

دانیال اسماعیلی‌ی فر در این مسابقه دفاع راست پرسپولیس بود. حضور مهدی قایدی در سمت چپ خط حمله استقلال، دوئل جذابی را بین این 2 بازیکن شکل داده بود. هر چند که مهدی قایدی ستاره درخشان استقلال بود اما دانیال هم به خوبی از پس مهار او برآمد. اسماعیلی‌فر در این مسابقه بیشترین توپ‌گیری را بین تمامی بازیکنان درون زمین داشت. از 6 مرتبه‌ای که بازیکنان استقلال قصد دریبل اسماعیلی‌فر را داشتند، او 5 مرتبه توپ را گرفت و فقط یک دریبل خورد. اسماعیلی‌فر در پایان مسابقه هم گفت که در این مسابقه وظایف دفاعی داشت و نیازی به حضور مدامش در نیمه زمین حریف نبود. در سمت راست خط دفاعی استقلال هم یامگا قرار گرفته بود که پیش از پایان نیمه اول، بخاطر مصدومیت جایش را به سعادت حردانی داد. این 2 بازیکن هم در حدود یک نیمه‌ای که بازی کردند نمایش متوسطی داشتند.در سمت چپ خط دفاع پرسپولیس هم علی نعمتی قرار گرفت که بهترین بازیکن زمین بود. او بیشترین نبرد موفق را بین تمامی بازیکنان درون زمین داشت. نعمتی در این بازی اصلا دریبل نخورد و 6 مرتبه هم خطر را از روی دروازه پرسپولیس دفع کرد تا نمره 7.64 را از «متریکا» دریافت کند. نمایشی که باعث شد پایین‌ترین نمره بین بازیکنان زمین را مهاجم سمت راست استقلال بگیرد که در سمت مقابل نعمتی بازی می‌کرد. در این بازی، دفاع چپ استقلال هم جعفر سلمانی بود. سلمانی بیشترین عملکرد دفاعی را بین بازیکنان استقلال داشت و در 5 تا از 8 دوئلی که شرکت کرد هم پیروز شد. 

دفاع‌های میانی؛ ترین‌های مسابقه

2 خطای متوالی عارف غلامی روی مهاجمان پرسپولیس، یک کارت زرد را برای او به همراه داشت. غلامی روی صحنه گل هم مغلوب سر توپ تماشایی عیسی آل‌کثیر شد. با این‌حال، در این بازی هیچ بازیکنی بیشتر از عارف غلامی، نبرد یک‌مقابل‌یک نبرد. او 13 تا از 16 دوئلش را پیروز شد. رافائل سیلوا هم از 6 مرتبه‌ای که با بازیکنان پرسپولیس به هوا پرید، در 6 نوبت ضربه سر را زد. سیلوا روی زمین هم 9 مرتبه خطر را از روی دروازه استقلال دور کرد. در سمت مقابل، گولسیانی و پورعلی‌گنجی هم نمایش بدی نداشتند. گولسیانی با اختلاف چشم‌گیری، بیشترین عملکرد دفاعی را در این بازی داشت. او 15 مرتبه با دفع توپ و قطع پاس، خطر را از دروازه پرسپولیس دور کرد. گولسیانی فقط یک مرتبه دریبل خورد و 9 دوئل را هم از مهاجمان استقلال برد. مرتضی پورعلی‌گنجی هم با 7 نبرد موفق و دقت پاس 92درصد، نمایش قابل قبولی داشت. 

هافبک‌های میانی؛ با احتیاط برانید!

سعید مهری پرتلاش، اما کم‌اثر ظاهر شد. او به اندازه مجموع بازیکنان پرسپولیس شوت زد. مهری که بیشترین شوت را بین بازیکنان استقلال هم داشت، هیچ کدام از شوت‌هایش در چارچوب نبود. مهری تنها بازیکن زمین بود که بیش از یک پاس‌کلیدی داد. در کنار او، آرش رضاوند و روزبه چشمی قرار داشتند. دو بازیکنی که با فقط 4 پاس اشتباه، بالاترین دقت پاس (91%) را بین بازیکنان استقلال داشتند. رضاوند فقط در یکی از دوئل‌هایش شکست خورد و چشمی هم 11 نبرد موفق داشت. در سمت قرمز زمین هم سروش رفیعی و میلاد سرلک، عقب‌تر از وحید امیری مثلث مرکز زمین پرسپولیس را تشکیل می‌دادند. میلاد سرلک محتاط‌تر از بقیه، بیشتر سرگرم کنش‌های دفاعی بود. بازیکنی که بالاترین دقت پاس مسابقه (93%) را داشت. سروش رفیعی یک پاس‌کلیدی داد و وحید امیری یک شوت زد. آمار عجیب امیری، شکست در 15 تا از 20 دوئلش بود. 

وینگرها؛ بهترین و بدترین مقابل هم!

مهدی قایدی و محمد محبی وینگرهای استقلال در این مسابقه بودند. قایدی با 3 شوت که یکی از آن‌ها در چارچوب بود، بالاترین نمره «متریکا» را بین هم‌تیمی‌هایش کسب کرد. قایدی 8 اقدام به دریبل هم داشت که در نیمی از آن‌ها، موفق بود. محبی اما شباهتی به ستاره هفته‌های قبل نداشت و به خوبی توسط حریف مهار شد. محبی 9 تا از 12 دوئلش را شکست خورد و حتی شوت هم نزد.مهدی ترابی و سعید صادقی هم وینگرهای پرسپولیس بودند. ترابی فقط 30 لمس توپ داشت، اما مهم‌ترین پاس مسابقه را داد و آل‌کثیر روی پاس تماشایی او به گل رسید. صادقی هم نمایشی قابل قبول داشت. او یکی از 2 شوت در چارچوب پرسپولیس را زد و یک مرتبه هم با پاس کلیدی موقعیت ساخت.

مهاجم‌ها؛ تفاوت اینجا رقم خورد!

طلایی‌ترین تعویض هفته اینجا رخ داد. جایی که یحیی گل‌محمدی در بین دو نیمه تصمیم به ورود عیسی آل‌کثیر گرفت. او جایگزین مهدی عبدی شد که در آن یک نیمه، 12 مرتبه توپ را لمس کرد، همه پاس‌هایش سالم به مقصد رسید، یک پاس‌کلیدی داد و بیشتر از همه خطا گرفت. این تعویض اما جواب داد و آل‌کثیر با سر توپی تماشایی، بهترین بهره را از موقعیتش برد و گل زد. ریسک سا پینتو اما جواب نداد. او پس از 10 هفته، پیمان بابایی را وارد ترکیب اصلی کرد. بابایی یک شوت خارج  از چارچوب زد و یک پاس‌کلیدی هم داد. در نهایت هم پیش از دقیقه شصتم، از زمین بیرون رفت. ارسلان مطهری و آرمان رمضانی، دیگر مهاجمان استقلال بودند. ارسلان 2 شوت و یک شوت در چارچوب زد. رمضانی هم که بیشتر برای نبردهای هوایی وارد زمین شده بود، 7 مرتبه به هوا پرید و 4 مرتبه دفاع‌های پرسپولیس قبل از او، ضربه سر را زدند. رمضانی 2 پاس سالم هم داد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار