تکرار شادی گل جنجالی «طارمی» در آزادی/محرومیت در انتظار شماره یک پرسپولیس؟

باشگاه استقلال نسبت به رفتار دروازه‌بان پرسپولیس بعد از پایان دربی پایتخت به کمیته اخلاق شکایت کرده است.

تکرار شادی گل جنجالی «طارمی» در آزادی/محرومیت در انتظار شماره یک پرسپولیس؟

به گزارش زنهار، پرسپولیس و استقلال قرار بود در حضور 15 هزار تماشاگر برگزارکننده دربی پایتخت باشند اما ازدحام تماشاگران در حوالی ورزشگاه آزادی باعث شد تا برخلاف تصمیم قبلی، بیش از 40 هزار هوادار وارد ورزشگاه آزادی شوند و از نزدیک نبرد شاگردان یحیی گل‌محمدی و ریکاردو سا پینتو را تماشا کنند. برخلاف انتظار، بازی جذابی از سوی 2 تیم ارائه نشد و موقعیت‌های پرشماری روی دروازه‌ها به وجود نیامد اما تک‌موقعیت مهم مسابقه، سرنوشت بازی را رقم زد و شادی را به رختکن پرسپولیس برد. هواداران سرخ‌پوش بعد از گلزنی عیسی آل‌کثیر که در نیمه دوم به ترکیب تیمش اضافه شده بود، جشن پیروزی در دربی را آغاز کردند و تفکرات یحیی گل‌محمدی باعث شد تا تک گل آل‌کثیر تا پایان مسابقه حفظ شود تا پرسپولیس در قامت تیم برنده به کارش در دربی پایتخت پایان داده و با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان به صدر جدول برود. بعد از سوت پایان مسابقه، بازیکنان سرخ‌پوش در میانه زمین جشن پیروزی گرفتند و سپس به سوی سکوهای ورزشگاه آزادی رفتند تا شادی خود را با هواداران‌شان تقسیم کنند.

حرکت جنجالی «بیرانوند»

دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس که با خروج‌های موفق خود توانست یکی از چهره‌های تاثیرگذار سرخ‌پوشان پایتخت در دربی روز گذشته باشد، بعد از برتری به‌دست آمده و صعود تیمش به صدر جدول، یکی از لیدرهای جشن پیروزی پرسپولیس بود و بعد از پایان مسابقه در مقابل سکوهای خودی، حرکت جنجالی به مثابه سربریدن را علیه استقلالی‌ها به نمایش در آورد که رفتار بیرانوند مورد اعتراض باشگاه استقلال قرار گرفته است.باشگاه استقلال بعد از انتشار تصویر بیرانوند در فضای مجازی به سرعت علیه شماره یک پرسپولیس موضع گرفت و اعلام کرد: «باشگاه استقلال از دروازه‌بان پرسپولیس بابت خوشحالی توهین‌آمیزش به کمیته اخلاق شکایت می‌کند. انتظار می‌رود کمیته اخلاق بدون ملاحظات، برخوردی مناسب و قاطع با این بازیکن داشته باشد تا شاهد تکرار این‌گونه رفتارها در فوتبال ایران نباشیم».

خاطره «طارمی» زنده شد

مهدی طارمی مهاجم این روز پورتو پرتغال، حدود 8 سال قبل که در تیم پرسپولیس حضور داشت و در لیگ قهرمانان آسیا 2015 به میدان می‌رفت، در ورزشگاه آزادی تهران بعد از آنکه توانست با یک ضربه چیپ از روی نقطه پنالتی دروازه النصر عربستان را باز کند، شادی مشابه حرکت جنجالی علیرضا بیرانوند انجام داد که او بعد از پایان مسابقه مدعی شده بود که این رفتارش در پاسخ به شادی بعد از گلزنی بازیکنان النصر در بازی رفت بوده است. مهدی طارمی در آن مقطع شادی جنجالی خود را این‌گونه توضیح داد: «سر ما را بریدند ما هم سرشان را بریدیم. هفته‌ها به خاطر این شادی گل صبر کردم». با این‌حال شرایط در دربی پایتخت متفاوت بود و مشخص نیست علیرضا بیرانوند در واکنش به چه اقدامی از سوی استقلالی‌ها این شادی را انجام داده است و باید دید شکایت آبی‌پوشان پایتخت علیه دروازه‌بان پرسپولیس به کجا خواهد رسید و آیا آن‌ها تا پیش از پایان فصل می‌توانند برای شماره یک سرخ‌ها محرومیت ایجاد کنند یا خیر. گفتنی است که طارمی به واسطه آن شادی گل دچار محرومیت نشد و حالا باید دید کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در قبال رفتار دروازه‌بان پرسپولیس چه واکنشی از خود نشان خواهد داد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار