چرا استقلال مدعی قهرمانی نیست؟

استقلال تهران دربی صدم را به پرسپولیس باخت. تا پیش از این بازی استقلالی‌ها گمان می‌کردند مدعی قهرمانی هستند اما اعداد و ارقام چیز دیگری می‌گوید.

چرا استقلال مدعی قهرمانی نیست؟

به گزارش زنهار؛ دربی صدم با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس برابر استقلال به پایان رسید و ترکیب جدول لیگ را به هم زد. استقلالی‌ها هفته گذشته در صدر جدول جا خوش کرده بودند و امیدوار بودند با پیروزی در دربی صدرنشینی را تداوم بخشند. اما بعد از گلباران هوادار این یحیی گل محمدی بود که ترمز استقلال را کشید. اگرچه در هفته گذشته استقلالی‌ها در صدر جدول بودند و امید داشتند با حفظ این وضعیت قهرمانی فصل قبل را تکرار کنند اما یک نکته مهم را فراموش کرده بودند. آن هم اینکه قهرمانی در لیگ، هر لیگی با گلباران کردن تیم‌های پایین جدولی محقق نمی‌شود. استقلال ساپینتو در این فصل زیباتر از استقلال فصل گذشته فرهاد مجیدی بازی می‌کند اما این تیم یک فاکتور مهم تیم مجیدی را ندارد. آن هم اینکه برنده بازی‌های بزرگ نیست و وقتی تیمی در چنین وضعیتی نباشد چگونه می‌خواهد قهرمان شود؟در لیگ برتر انگلیس یک قانون نانوشته وجود دارد و آن اینکه قهرمان حتما باید در برابر تاپ سیکس یا شش تیم برتر بالای جدول نتایج قابل قبولی گرفته باشد. این منطق در بسیاری از لیگ‌ها از جمله لیگ ایران هم جاری است. نگاهی به نتایج استقلال در این فصل نشان می‌دهد که آنها از پس تیم‌های میانه و پایین جدول خوب بر می‌آیند ولی در برابر چهار تیم بالای جدول هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

استقلالی‌ها در این فصل دو بازی رفت و برگشت را به سپاهان واگذار کردند. بازی رفت برابر تراکتور را هم با شکست پشت سر گذاشتند و در بازی برگشت برابر تیم آماده خمز کار سختی دارند. از دو بازی رفت و برگشت برابر پرسپولیس هم فقط یک امتیاز کسب کرده‌اند. با این نتایج طبیعی است که دست این تیم به جام قهرمانی نمی‌رسد.ساپینتو اگرچه شور و حرارت ذاتی خودش را به فوتبال استقلال تزریق کرده اما در نبرد تاکتیکی برابر مربی‌های خوب لیگ نشان داده که دست پایین‌تر را دارد و همین مسئله پاشنه آشیل این تیم شده است. 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار