اردیبهشت؛ ماه سرخ، ماه پرسپولیس!

روز گذشته استقلال و پرسپولیس برای ششمین بار در تاریخ در اردیبهشت به مصاف یکدیگر رفتند؛ ماهی که به نظر می‌رسد از زمانی که لیگ برتر استارت خورده، حسابی برای سرخ‌پوشانی تهرانی آمد داشته است.

اردیبهشت؛ ماه سرخ، ماه پرسپولیس!

به گزارش زنهار؛ عصر روز گذشته در ورزشگاه آزادی، پرسپولیس در حساس‌ترین بازی هفته و تا‌حدودی حساس‌ترین بازی فصل، موفق شد با تک‌گل عیسی آل‌کثیر، از سد استقلال، رقیب سنتی عبور کرده و به‌طور موقت به صدر جدول رده‌بندی برسد. این نتیجه در شرایطی رقم خورد که تا پیش از بازی‌های هفته بیست‌و‌هفتم، استقلال با ۵۵ امتیاز بالاتر از پرسپولیس در رده دوم جدول قرار گرفته بود و امید زیادی داشت با حفظ روند شکست‌ناپذیری‌اش در دیدار‌های اخیر لیگ برتر، همچنان این فاصله را حفظ کرده و برای نزدیک‌شدن به عنوان قهرمانی، بتواند پرسپولیس را بعد از سال‌ها شکست دهد.استقلال در رقابت‌های لیگ برتر، آخرین بار در سال ۱۳۹۶ با هدایت وینفرد شفر توانسته بود پرسپولیس را شکست دهد، ولی از آن زمان به بعد، دیگر رنگ برد در دربی لیگ‌برتری را ندید. این روند حالا هم ادامه دارد و طلسم ناکامی تیم آبی برابر پرسپولیس در لیگ برتر هفت‌ساله خواهد شد. البته پرسپولیسی‌ها فارغ از این مسائل، تمرکزشان را روی کسب سه امتیاز در این دیدار گذاشته بودند تا همچنان بختشان را برای رسیدن به عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌های لیگ برتر، آن‌هم در فاصله سه هفته مانده به پایان، زنده نگه دارند؛ امری که با تعویض طلایی یحیی گل‌محمدی در نیمه دوم رقم خورد و عیسی آل‌کثیر، مهاجم جنوبی این باشگاه، توانست لحظاتی پس از ورود به زمین، گل سه‌امتیازی و ارزشمندی را بزند.

حالا به لطف همین سه امتیاز، پرسپولیس در جدول رده‌بندی توانست از استقلال عبور کرده و با ۵۷ امتیاز صدرنشین لیگ برتر شود. این تیم حالا باید منتظر باشد تا سپاهان، جدی‌ترین بخت قهرمانی این دوره، در بازی‌های پیش‌رو امتیاز از دست دهد. اگرچه سرنوشت قهرمانی پرسپولیس در هفته‌های پیش‌رو، تمام‌و‌کمال دست خودش نیست، ولی آن‌ها همچنان امیدوارانه بازی‌های لیگ برتر را دنبال می‌کنند؛ امیدی که برایشان از همین اردیبهشت شروع شده و شاید در ادامه فصل با خوش‌یمنی همراه شود.

اردیبهشت، ماه پرسپولیس؟

روز گذشته استقلال و پرسپولیس برای ششمین بار در تاریخ در اردیبهشت به مصاف یکدیگر رفتند؛ ماهی که به نظر می‌رسد از زمانی که لیگ برتر استارت خورده، حسابی برای سرخ‌پوشانی تهرانی آمد داشته است. از آن مهم‌تر اینکه به نظر می‌رسید عیسی آل‌کثیر هم منتظر همین ماه بود تا دوباره در دربی گل‌زنی کند. او پیش از این، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز توانسته بود برد پرسپولیس را در دربی با تک‌گل خودش رقم بزند. اتفاقی که روز گذشته تکرار شد و عیسی مثل همین پرسپولیس، یک بار دیگر توانستند استقلال را مغلوب کنند.

همان‌طور‌که عنوان شد، سرخابی‌های پایتخت با احتساب دیدار روز گذشته، شش رویارویی را در ماه اردیبهشت دارند. دو مسابقه دو تیم پیش از شروع به کار رقابت‌های لیگ برتر، در جریان مسابقات جام تخت جمشید برگزار شده که در اتفاقی درخور‌توجه، هر دو مسابقه با پیروزی آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسیده و آن‌ها توانسته‌اند حریف سنتی خود را شکست بدهند. آبی‌ها در سومین دوره لیگ تخت جمشید، پنجم اردیبهشت ۱۳۵۴ با دبل گل‌زنی غلامحسین مظلومی و تک‌گل مسعود مژدهی در مقابل تک‌گل صفر ایرانپاک توانستند بردی ۳ بر یک را به دست آورند و دومین برد تاج (استقلال) در دربی‌های اردیبهشتی هم در پنجمین دوره لیگ تخت جمشید به دست آمد که آن‌ها هجدهم اردیبهشت ۱۳۵۶ توانستند با گل‌زنی محرم عاشری، حسن روشن و سعید مراغه‌چیان بردی سه‌گله را برابر پرسپولیس جشن بگیرند.

پرسپولیس و استقلال با فاصله ۲۵ سال از رقابت‌های جام تخت جمشید، در دور برگشت اولین دوره مسابقات لیگ برتر، نوزدهم اردیبهشت ۱۳۸۱ به مصاف هم رفتند که این مسابقه با قضاوت گومز کاستا برنده نداشت و دو تیم با تساوی بدون گل کار خود را به پایان بردند تا اولین تساوی در رویارویی‌های دو تیم در اردیبهشت به ثبت برسد. سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ چهاردهم توانستند در مسیر جبران شکست‌های متحمل‌شده قدم بردارند و گل‌زنی علی علیپور باعث شد تا بیست‌وپنجم اردیبهشت ۱۳۹۴، اولین برد پرسپولیس در دربی‌های ماه اردیبهشت به ثبت برسد. سرخ‌ها توانستند در لیگ بیستم برتری به دست‌آمده در لیگ چهاردهم را تکرار کنند و در چهارمین رویارویی دو تیم در اردیبهشت، گل‌زنی عیسی آل‌کثیر باعث شد پرسپولیس مقابل استقلال در مسابقه‌ای که بیست‌وچهارم اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد، با یک گل به پیروزی برسد.این اتفاق دوباره عصر روز گذشته تکرار شد تا برای سومین بار در همین ماه و در جریان رقابت‌های لیگ برتر، این تیم با یک گل از سد رقیب دیرینه عبور کند. به این ترتیب از شش مسابقه برگزار‌شده در این ماه، حالا پرسپولیس سه برد دارد که دست بر قضا، همه آن‌ها به سال‌هایی برمی‌گردد که لیگ برتر برگزار شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار