ادامه لجبازی فدراسیون با باشگاه ها

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با درآمدزایی باشگاه‌ ها مخالف هستند و علیه طرح پیشنهادی آنها ایستادگی می کنند.

ادامه لجبازی فدراسیون با باشگاه ها

به گزارش زنهار، در شرایطی که صبح امروز مدیران فدراسیون فوتبال و مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری در هتل آکادمی تیم ملی دور هم جمع شدند تا درباره موضوع مهم مجوز حرفه‌ای و ماجرای تبلیغات محیطی گفتگو کنند، در اقدامی بحث برانگیز از ورود خبرنگاران به این مراسم جلوگیری شد تا جلسه حساس مرتبط با حقوق باشگاه‌ها پشت در‌های بسته برگزار شود!

این اتفاق نشان می‌دهد مدیریت فدراسیون فوتبال علی‌رغم شعار شفاف‌سازی، در برهه کنونی تمایلی به روشن‌سازی افکارعمومی از وقایع مهم فوتبالی ندارد به همین خاطر مدیران فدراسیون ترجیح می‌دهند، درباره موضوعات سرنوشت‌ساز بدون حضور رسانه‌ها تصمیم گیری شود.

با این حال برای افکارعمومی سوالات پرشماری بی پاسخ مانده است که مسئولان فدراسیون فوتبال باید به منظور تنویر افکارعمومی پاسخی روشن و مستدل به آن‌ها بدهند تا اهالی فوتبال و هواداران باشگاه‌های فوتبالی متوجه شوند زیر پوست فوتبال چه می‌گذرد!

هنوز هیچ کسی نمی‌داند فرایند درآمدزایی سازمان لیگ از محل تبلیغات محیطی چه میزانی بوده است و سهم واریزی برای باشگاه‌های لیگ برتری بر اساس چه فرمولی به حساب آن‌ها واریز شده است؟ از طرفی در نبود شفافیت در این حوزه این سوال به وجود آمده سرنوشت پرونده‌های جنجال برانگیزی که به گفته مدیران سازمان لیگ با رای دادگاه به سود این مجموعه تمام شده چه مبلغی عاید حال سازمان لیگ شده است و سرنوشت آن پول‌ها چه شده است؟

بلاتکلیفی پرونده تبلیغات محیطی رقابت‌های لیگ بیست و یکم از دیگر نکات مبهم این پرونده است، مگر مجری برگزار کننده رقابت‌های لیگ برتر می‌تواند در آن واحد دو نقش را ایفا کند، از یک طرف تنظیم کننده قرارداد‌های ریالی با شرکت‌های خواهان تبلیغات باشد، و همزمان دستگاه ناظر بر اجرای صحیح آن باشد؟

یکی از شعار‌های تبلیغاتی شهاب‌الدین عزیزی خادم پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال؛ فعالیت مالی فوتبال در سیستم اتاق شیشه‌ای بود تا اهالی فوتبال، اعضای مجمع و رسانه‌های گروهی در جریان کلیه فعل و انفعالات فوتبالی قرار گیرند، اما در حال حاضر نه تنها خبری از اتاق شیشه‌ای نیست بلکه همه فعالیت‌های پشت در‌های بسته و بدون شفاف سازی در حال انجام است.

این مساله وقتی مهم‌تر و دارای اهمیت مضاعف می‌شود که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ موکدا تکرار می‌کنند که باشگاه‌ها باید شفافیت داشته باشند و از هرگونه شلختگی در سیستم مالی خود پرهیز کنند و گرنه صدور مجوز حرفه‌ای برای آن‌ها امکان پذیر نیست، در حالی که فدراسیون فوتبال در برهه فعلی با همکاری سازمان لیگ خود عامل مختل شدن انضباط مالی باشگاه‌ها شده است و به عنوان یک مانع بزرگ سد راه باشگاه‌ها در فرایند درآمدزایی آن‌ها شده است به همین دلیل نمی‌توان به آینده فوتبال خوش بین بود، بلکه با این اتفاقات نگرانی‌ها تشدید می‌شود، چون در روز‌هایی که قانون کپی رایت هرگز رعایت نمی‌شود و دسترسی به حق پخش تلویزیونی تقریباً غیر ممکن به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال نیز مانع از دستیابی باشگاه به کانال مالی تبلیغات محیطی شده تا باشگاه‌ها بیشتر از هر زمانی تحت فشار مالی قرار گیرند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار