نباید برای انتخاب سرمربی تیم‌ملی عجله می‌کردیم

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: نباید برای انتخاب سرمربی تیم ملی عجله می‌کردیم.

نباید برای انتخاب سرمربی تیم‌ملی عجله می‌کردیم

به گزارش زنهار؛ علی‌اصغر مدیرروستا درباره منتفی شدن حضور فیلیکس سانچز در تیم ملی فوتبال کشورمان، اظهار داشت: فوتبال ما از پایه‌ها مشکل دارد و باید ابتدا به وضعیت این تیم‌ها رسیدگی کنیم. سانچز جدا از اینکه قطر را قهرمان آسیا کرد، در رده پایه رزومه خیلی خوبی دارد. اگر می‌توانستیم تیم‌های پایه خود را دست او بدهیم تا بتواند نسل فوتبال ما را عوض کند، خیلی خوب بود. در کنارش از وی در تیم بزرگسالان هم می‌توانستیم استفاده کنیم، اما در نهایت مذاکرات طرفین به نتیجه نرسید.

* نباید برای انتخاب سرمربی تیم ملی عجله می‌کردیم

وی در مورد مطرح شدن نام امیر قلعه‌نویی به‌عنوان گزینه نهایی سرمربی‌گری تیم ملی و اینکه آیا در شرایط فعلی بهتر نبود فدراسیون فوتبال یک مربی موقت انتخاب کرده و پس از دیدار با روسیه که فرصت بیشتری برای انتخاب سرمربی داشت به گزینه معقول‌تری می‌رسید، گفت: به نظر من اصلاً بازی کردن با روسیه هم فایده خیلی خاصی برای تیم ملی ندارد. چه دستاوردی از برگزاری این مسابقه خواهیم داشت؟ مدیران فدراسیون بهتر بود تمرکز خود را می‌گذاشتند تا در زمان مناسب یک سرمربی که بتواند فوتبال ایران را متحول کند، انتخاب کنند. تعویق جام ملت‌های آسیا فرصت بسیار مناسبی بود تا یک سرمربی خیلی خوب انتخاب می کردیم.

* قلعه نویی تجربه دارد و به جز سال‌های اخیر کارنامه موفقی داشته

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: نمی‌دانم چه عجله‌ای وجود داشت که بگوییم تا 20 اسفند سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود. حالا که نتوانستیم با گزینه‌های خارجی به توافق برسیم، فرصت همچنان برای انتخاب سرمربی وجود داشت. البته من امیر قلعه‌نویی را مربی باتجربه‌ای می‌دانم که به جز چند سال اخیر در کل کارنامه موفقی در فوتبال ما داشته و سال‌ها کار کرده، اما باید این نکته را در نظر بگیریم که در چند سال اخیر کدام مربی توانسته در ایران موفق باشد و تلاش بیشتری کرده است؟

مدیرروستا اضافه کرد: اگر بخواهیم به رزومه و کارنامه سال‌های اخیر نگاه کنیم، در بین گزینه‌های ایرانی یحیی گل محمدی گزینه بهتری بود، زیرا چندین سال است که با پرسپولیس نتایج خوبی کسب می‌کند، فکر می‌کنم امروز قرار است قلعه‌نویی را به‌عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کنند، اما نباید به خاطر یک بازی دوستانه مقابل روسیه، عجله می‌کردیم.

* جوانان مقابل عراق خیلی بااسترس بازی کردند

وی در خصوص حذف تیم ملی جوانان از رقابت‌های قهرمانی آسیا توضیح داد: تیم ما در مرحله اول شرایط خوبی داشت و امیدوارکننده ظاهر شد. امیدهای ما برای صعود این تیم به جام جهانی به‌ویژه پس از بازی با ویتنام خیلی زیاد شد، زیرا عراق هم در مرحله گروهی عملکرد خوبی نداشت و فقط با 4 امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به اندونزی بالا آمد. در مرحله حذفی با قرعه خوبی مواجه شدیم و حتی تصور می‌شد با اختلاف دو گل بتوانیم از سد این تیم بگذریم، اما تعجب می‌کنم چرا تیم ما روز گذشته آماده نبود و بچه‌ها خیلی با استرس بازی کردند.

* کادرفنی نتوانست باری از دوش تیم جوانان بردارد

مهاجم اسبق تیم ملی تصریح کرد: در شرایطی که خوب بازی نکردیم، دقیقه‌ 92 گل خوردیم و فوتبال روی بد خودش را به ایران نشان داد. این گل مثل آب سردی بر پیکره تیم جوانان بود. بچه‌های ما از لحاظ روانی آماده مسابقه با عراق نبودند و این ضعف کادر فنی را نشان می‌دهد که نتوانست باری را از روی دوش آنها بردارد. این بچه‌ها جوان بودند و تجربه لازم را نداشتند. شرایط روحی و روانی حریف بر آنها غلبه کرد. کادر فنی باید به این مسئله دقت بیشتری می‌کرد.

* همه در حذف تیم جوانان مقصر هستند

مدیرروستا درباره مقصر حذف تیم ملی جوانان گفت: از کمیته فنی که خود من عضو آن بودم، بگیرید تا کادر فنی، کمیته جوانان، بازیکنان و فدراسیون فوتبال در این حذف مقصر هستند. همه آنهایی که گفتم یک مجموعه هستند که درنهایت عملکرد آنها در صعود یا حذف تیم ملی تأثیرگذار می‌شد. امسال می‌توانستیم به راحتی به جام جهانی برویم و حتی فینالیست آسیا شویم، اما نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

* فدراسیون فوتبال فکر می‌کند فقط یک تیم دارد

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص اینکه آیا فدراسیون فوتبال حمایت خوبی از تیم جوانان داشت، پاسخ داد: از وقتی از کمیته فنی جدا شدم، اطلاع کافی از شرایط ندارم، اما می‌دانم بازی‌های دوستانه برای تیم‌های پایه‌ تدارک ببینیم. متأسفانه فدراسیون فوتبال فکر می‌کند فقط یک تیم دارد و آن هم تیم بزرگسالان است. تمام همّ و غم و انرژی فدراسیون فراهم کردن زیرساخت بازی‌های تدارکاتی مناسب برای بزرگسالان است. در فوتبال ایران توجهی به فوتبال پایه وجود ندارد. 

* ضعف پایه‌ها در نهایت به تیم بزرگسالان می‌رسد

وی عنوان کرد: باید تغییرات کلی صورت بگیرد و حتی کمیته فنی قوی بیاورند تا برای فوتبال پایه ما برنامه‌ریزی عملیاتی خوبی داشته باشند. تیم‌های پایه ایران ضعیف هستند و این ضعف در نهایت به تیم بزرگسالان می‌رسد. مدتی قبل گفتم با تمام شدن نسل لژیونرهای فعلی، فوتبال ایران بسیار ضعیف خواهد شد، زیرا شرایط تیم‌های پایه، بازی‌های لیگ و... را می‌بینیم. جای اینکه رو به صعود باشیم، مدام در حال نزول هستیم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار