جریمه و زندان در انتظار بارسلونا

باشگاه بارسلونا به دلیل ارقام پرداختی این باشگاه به نایب رئیس کمیته داوران اسپانیا، متهم به فساد شده است.

جریمه و زندان در انتظار بارسلونا

به گزارش زنهار؛ دادستان عمومی اسپانیا، باشگاه بارسلونا را به ایجاد و حفظ رابطه با خوزه ماریا انریکز نگریرا متهم کرده است. این نهاد مدعی شده که نگریرا در ازای دریافت پول، اقداماتی در راستای تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب داوران برای بارسلونا انجام داده است. دادستان عمومی اسپانیا معتقد است رقم 7.3 میلیون یورو (6.46 میلیون پوند) توسط باشگاه به DASNIL و NILSAT، دو شرکت متعلق به انریکز نگریرا پرداخت شده است.

در صورت اثبات این اتهامات، باشگاه ممکن است با جریمه‌های مالی هنگفتی روبه‌رو شود. همچنین به جز نگریرا، ساندرو روسل و جوزپ بارتومئو، رؤسای سابق بارسلونا، و اسکار گراو و آلبرت سولر، مدیران سابق بارسلونا، ممکن است تا چهار سال زندانی شوند.

دادگاه حالا در مورد اینکه آیا شواهد کافی وجود دارد که ثابت کند نگریرا از پول پرداختی بارسلونا به خودش برای تأثیرگذاری بر مسابقات به نفع باشگاه استفاده کرده است یا خیر، تصمیم خواهند گرفت.

اوایل این هفته از خوان لاپورتا، رئیس فعلی بارسلونا، در مورد تبعات احتمالی این رسوایی سوال شد و او گفت: "بارسا هرگز داور نخریده و هرگز قصد انجام این کار را نداشته نداشته است، مطلقا هرگز. قطعیت شواهد با نظر کسانی که سعی در تغییر داستان دارند، در تضاد است."

این جنجال اولین بار در ماه گذشته آغاز شد. زمانی که تحقیقات در مورد شرکت متعلق به نگریرا، پرداخت 1.2 میلیون پوندی از بارسلونا در یک دوره دو ساله تا سال 2018 و برای مشاوره فنی در مورد داوران را نشان داد. روزنامه اسپانیایی ال موندو متعاقبا گزارش داد که پرداخت‌های بارسلونا به شرکت نگریرا به سال 2001 و دوره‌ای که شامل اولین مقطع ریاست لاپورتا به عنوان رئیس باشگاه بوده، بازمی‌گردد.

در آن مقطع  بارسلونا بیانیه‌ای صادر کرده و اعتراف کرد که با یک مشاور خارج از باشگاه قرارداد بسته که گزارش‌های مربوط به داوری را به منظور تکمیل اطلاعات مورد نیاز کادر فنی ارائه کند. رفتاری که به گفته آن‌ها، عمل رایج در فوتبال حرفه‌ای بوده است. در ادامه ال موندو فاش کرد که وقتی بارسلونا ارقام پرداختی به انریکز نگریرا را متوقف کرد، وکلا شرکت او به باشگاه فکسی ارسال کرده و به رابطه‌ای اشاره کردند که سال‌های زیادی طول کشیده، لطف‌های زیادی انجام شده و اعتماد فراوانی بین طرفین وجود داشته است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار