استفاده از هوش مصنوعی در داوری

نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور مهدی علی‌نژاد، عضو ایرانی این هیئت رئیسه برگزار شد.

استفاده از هوش مصنوعی در داوری

به گزارش زنهار؛ نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور مهدی علی‌نژاد، عضو ایرانی این هیئت رئیسه برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، سی‌ونهمین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور مهدی علی‌نژاد به صورت آنلاین برگزار شد.

این نشست به دلیل غیبت ژانگون گو ریاست فدراسیون بین‌المللی ووشو، به ریاست آنتونی گو نائب رئیس این فدراسیون بین‌المللی برگزار شد. در ابتدای  نشست، کیوپینگ ژانگ دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ووشو، گزارش عملکرد این فدراسیون را در سال 2022 ارائه داد. وی همچنین فعالیت‌های چندماه اخیر این فدراسیون از جمله پیکارهای قهرمانی جوانان جهان و ورلد گیمز را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

بررسی مسابقات پیش‌‎روی فدراسیون بین‌المللی ووشو در سال جاری میلادی از جمله رقابت‌های جهانی آمریکا و کونگ‌فو چین، کامبت گیمز عربستان و یونورسیاد چین از جمله صحبت‌های مطرح شده در این نشست هیئت رئیسه بود. همچنین چگونگی برگزاری دوره‌های داوری بین‌المللی اندونزی و مصر که پس از چند سال وقفه مجددا در سال جاری برگزار خواهد شد؛ از سوی اعضای مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از نکات مهمی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، بحث استفاده از هوش مصنوعی در داوری تالو بود. فدراسیون جهانی ووشو طی همکاری نزدیک با دو شرکت حوزه IT در حال برنامه‌ریزی است که بتواند داوری مسابقات بخش تالو را با کمک هوش مصنوعی، قضاوت کند. پیشرفت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و قرار است این امر در المپیک 2026 جوانان، به صورت اجرایی در بیاید. البته هیئت رئیسه مصوب کرد، تا پیش از اجرایی شدن آن در رویداد فوق‌الذکر، این هوش مصنوعی در رویدادی مورد آزمون و خطا قرار بگیرد. استفاده از هوش مصنوعی، کمک موثری برای داوری منصفانه است.

از دیگر موارد مطرح شده در نشست هیئت رئیسه فدراسیون بین‌‌المللی ووشو، شرط حضور ورزشکار در یک فرم تالو بود. بر این اساس، مقرر شد اگر مسابقات جهانی، فرمی بیش از 60 ورزشکار داشت، ابتدا یک مرحله اولیه برگزار شده و سپس 8 نفر برتر به مرحله نهایی وارد شود.

گزارش مالی فدراسیون بین‌المللی در سال‌های 2020 و 2021 توسط خزانه‌دار فدراسیون بین‌المللی ووشو ارائه شد. این گزارش که ابتدا به تائید حسابرس قانونی در سوئیس رسیده بود، توسط اعضای هیئت رئیسه به تائید و تصویب رسید. این گزارش گواه از آن داشت که طی دو سال اخیر، درآمدهای فدراسیون بین‌المللی ووشو، بیشتر از هزینه‌های آن بوده است.

گزارش رئیس کمیته اخلاق در مورد ووشو لیکس ارائه شد و طبق اعلام رئیس کمیته مربوطه، به زودی نفراتی که عامل این موضوع بودند، مشخص خواهد شد.

این آخرین جلسه‌ آنلاین هیئت رئیسه فدراسیون بین‌المللی ووشو بود. در نشست فوق مقرر شد، نشست بعدی فدراسیون بین‌المللی ووشو در حاشیه برگزاری مسابقات قهرمانی جهان آمریکا به صورت حضوری برگزار شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار