قلعه‌نویی باید سرمربی تیم‌ملی شود!

جلال چراغپور، کارشناس فوتبال ایران، از امیر قلعه‌نویی به عنوان بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی نام برد.

قلعه‌نویی باید سرمربی تیم‌ملی شود!

به گزارش زنهار؛ جلال چراغپور، کارشناس فوتبال ایران، از امیر قلعه‌نویی به عنوان بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی نام برد.
به نظر می‌رسد در روزهای آتی تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص شود و به جز گزینه‌های خارجی، از امیر قلعه‌نویی به عنوان جدی‌ترین گزینه ایرانی برای احراز این سمت نام برده شده است. انتخابی که مورد تایید جلال چراغپور، کارشناس قدیمی فوتبال ایران بوده و او در مصاحبه‌ای به تمجید از امیر قلعه‌نویی پرداخته است.
جلال چراغپور در این رابطه گفت: "برای ساخت تیم ملی به یک مربی ایرانی احتیاج داریم اما برای مواجهه جهانی یا باید سواد جهانی داشته باشیم یا مربی جهانی بیاوریم. اگر پرسپولیس بازی ۲ بر صفر را با تساوی عوض کرد و در ثانیه‌های پایانی به برتری رسید، بر اساس فناوری فوتبال نبود و اتفاقات در آن دخیل است. با چنین فوتبالی اگر به رقابت‌های جهانی برویم همان اتفاقی رخ می‌دهد که در جام‌جهانی برابر انگلیس تجربه کردیم و این خوب نیست.
مطرح شدن نام امیر قلعه‌نویی به عنوان گزینه اصلی هدایت تیم ملی ایران؟ او باتجربه‌ترین مربی فوتبال ایران است و در ۲۵ سال اخیر به صورت مستمر در فوتبال ما حضور داشته، از سویی دیگر تجربه تیم ملی را هم دارد و مهم‌تر اینکه شخصیت کاریزماتیک فوتبال را داشته و زیر و روی فوتبال ایران را به خوبی می‌شناسند. این مربی قدیمی هر جایی حضور داشته عملکردش را دیدیم. ۲۵ سال است تیم می‌بندد و عملکرد او در تیم‌هایی مانند استقلال، سپاهان، گل‌گهر و بسیاری از تیم‌های دیگر را از خاطر نبرده‌ایم.
ما ۱۲۰ بازیکن داریم که می‌توانیم روی آن‌ها حساب کنیم. این بازیکنان قابلیت استفاده در خطوط مختلف زمین و در پست‌های متعدد را دارند و اگر به درستی پالایش شوند، تا ۱۰ سال آینده تیم ملی را بیمه خواهند کرد اما این کار نیازمند بررسی دقیق و مطالعه است.
معماری قلعه‌نویی حرف ندارد، هر تیمی را می‌گیرد در یک پروسه ۳ ساله ارتقا جایگاه داده و در میان تیم‌های مدعی بالای جدول است و این را بارها دیده‌ایم. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که اگر الان معماری درستی نکنیم با پس‌لرزه‌های مختلف شاهد فروپاشی تیم ملی فوتبال ایران خواهیم بود و هر ۶ ماه یک بار باید مربی عوض کنیم و ثباتی که با کارلوس کی‌روش پیدا کرده بودیم را دیگر نمی‌بینیم. به این که کی‌روش خوب یا بد بود، کاری ندارم اما به هر حال ثبات داشتیم و همه می‌دانستیم شرایط به چه صورت است. تیم ملی ایران الان به این ثبات و دانش نیاز دارد و امیدوارم بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی ایران انتخاب شود."

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار