آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم‌ملی؛ گزینه‌های اول و دوم‌ تیم دارند!

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: در جلسه امروز هیات رئیسه در مورد 12 بحث گفت‌وگو صورت گرفت.

آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم‌ملی؛ گزینه‌های اول و دوم‌ تیم دارند!

به گزارش زنهار؛ احسان اصولی پس از جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص این جلسه اظهار داشت: 12 بحث در دستور جلسه بود که در موردش گفت‌وگو شد. در اولین مصوبه قرار شد آزمون داخلی صدور مجوز واسطه‌های نقل و انتقال یعنی همان ایجنت‌ها برگزار شود و این موضوع در فوتبال کشورمان سازماندهی شود تا فراد از یک قاعده تبعیت کنند و براساس آزمون مجوز بگیرند و باشگاه‌ها و افرادی هم که می‌خواهند افرادی را به کار بگیرند در این چارچوب باشند. همه می‌دانند که این حوزه مساله دار است.

وی افزود: در مورد مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها امروز 4 آیین نامه لیگ برتر فوتبال، لیگ دست یک آقایان، لیگ برتر فوتسال و لیگ برتر فوتبال بانوان به تصویب رسید تا باشگاه‌ها این آیین نامه را مد نظر داشته باشند و بر اساس آن جهت اخذ مجوز حرفه‌ای حرکت کنند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: این گام رو به جلویی است برای حرفه‌ای تر شدن لیگ و فوتبال ما، انطباق با آنچه که فیفا و AFC‌ از ما انتظار دارند. با تدابیر رئیس فدراسیون جهت رفع تعلیق یکی از گام‌های سازنده‌ای است که فدراسیون فوتبال بر می‌دارد و می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد.

اصولی افزود: در خصوص حق عضویت پیشنهادی سال 1402 بر مبنای جدول پیشنهادی هیات رئیسه مصوبه‌ای داشت. برای مناطق محروم و کم برخوردار کشور به خصوص در لیگ های پایه معافیت‌ها و تسهیلاتی در نظر گرفته شد که جزئیات آن را به اطلاع مردم می رسانیم.

وی در خصوص شرایط تیم ملی جوانان گفت: میرشاد ماجدی همراه تیم در ازبکستان است. به صورت آنلاین به ما گزارشی داد و بر مبنای آن هیات رئیسه تصویب کرد که در مراحل مختلف اولیه پاداش هایی برای تیم در نظر گرفته شد. یک پرواز اختصاصی به تیم ملی جوانان داده شد تا مسیر 23 ساعته را 3 ساعته طی کند. تیم وضعیت خوبی دارد و بسیار پرانگیزه است. از مردم می‌خواهیم دعا کنند که تیم به جام جهانی صعود کند.

اصولی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: بیش از 3 ساعت به این موضوع پرداخته شد. گزارشاتی ارائه شد. نقطه نظرات به بحث و بررسی گذاشته شد. حدود 20 اسفند یعنی قبل از اردوی تیم ملی، قرار است سرمربی تیم ملی انتخاب شود. در این جلسه به انتخاب خیلی نزدیک‌تر شدیم و محدود‌تر شد. تا چندروز آینده قطعا گزینه معرفی خواهد شد. متغیرهایی هست که در تصمیم نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: تک بعدی به موضوع نگاه نکردیم. هر انتخابی پیش فرض‌ها و پیش‌نیازهایی دارد. درمورد گزینه‌های داخلی و خارجی بحث شد. نگاه، بیشتر فنی و بهترین انتخاب بوده تا تیم در بهترین شرایط برای جام ملت‌ها آماده شود. معتقدیم روش انتخاب روش درستی بود. جزئیات این روش که واقعیتش چه بود را بعد از انتخاب توضیح می‌دهم. برخی صحبت‌ها با واقعیت‌ها منطبق نبود. همه اعضای رئیسه تاکید کردند که این روش درست است. هیچ پروژه و طراحی و نگاهی در این قصه نبود. در نهایت به این روش رسیدیم و از این روش هم دفاع می‌کنیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گزینه مدنظر فدراسیون تیم دارد یا خیر، گفت: اگر بخواهید ادامه دهید که به آن گزینه مدنظر می‌رسید. هم گزینه اول و هم گزینه دوم مان تیم دارد. در خصوص انتخاب سرمربی بحث داخلی و خارجی مطرح نیست و بلکه بحث انتظارات فنی و خروجی است که از سرمربی آینده داریم. البته در بحث قرارداد این موضوع یک موضوع موثری است. نسبت به جلسه گذشته انتخاب‌مان محدودتر شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این را هم باید در نظر بگیریم که لیگ در حال برگزاری است و اگر امروز هم انتخاب کنیم که نمی‌تواند اردو بگذارد. باید به دوران فراغت از لیگ برسیم که قبل از آن این کار را خواهیم کرد.کسانی هم که در این حوزه گزینه هستند بازیکنان و لیگ و تیم ملی و ظرفیت‌های فوتبال ما را می‌شناسند و نیازی نیست که بروند و بازی‌های لیگ را ببینند. ارنج تیم ملی ما هم مشخص است و خیلی از این بابت نگرانی نداریم. دقت یا تاخیری که در انتخاب وجود دارد همه اش به خاطر این است که لیگ در حال برگزاری است.

اصولی گفت: بازی دوستانه با روسیه که قبلا گفته شده بود، قطعی است، اما بازی با عراق هنوز مشخص نیست. دوستان در حال مذاکره هستند و احتمال دارد برگزار یا لغو شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا رضایت باشگاه گزینه سرمربیگری تیم ملی را دارید که داستان اسکوچیچ تکرار نشود، تاکید کرد: قطعا همینطور است. یکی از آن متغیرهایی که می‌گوییم همین مورد است و اگر سرمربی تحت قرارداد باشگاهی باشد باید رضایت آن باشگاه گرفته شود.

وی در مورد تیم امیدگفت: در این مورد امروز صحبتی نشد. در خدمت کاشانی هستیم، اما در مورد سرمربی هنوز به جمع بندی نرسیدیم.

اصولی در مورد اینکه انتخاب سرمربی تا بیستم اسفند قطعی است یا خیر، گفت: ان شاء الله اما یکی دو روز هم مثبت و منفی بگذارید! اجازه دهید به موقع فرایند تصمیم گیری را تشریح خواهیم کرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت انتخابات هیات فارس و دادن آیفون 13 گفت: خیلی در مورد این موارد نیستم و مکلف هستم که مصوبات هیات رئیسه را عرض کنم. اگر تخلفی رخ داده باشد، مراجع و مبادی خاص خودش را دارد و پیگیری می‌کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار