پرسپولیس برد ولی به صدر نرسید

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال برابر نفت مسجدسلیمان به برتری رسید و با غلبه بر قعرنشین جدول، هم امتیاز با سپاهان شد اما برای نشستن بر صدر چند گل کم آورد.

پرسپولیس برد ولی به صدر نرسید

به گزارش زنهار؛ تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال برابر نفت مسجدسلیمان به برتری رسید و با غلبه بر قعرنشین جدول، هم امتیاز با سپاهان شد اما برای نشستن بر صدر چند گل کم آورد.

در روز نخست از هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال تیم‌های پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در نهایت پرسپولیس با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید.

در این بازی که از ساعت ۱۶:۴۵ با قضاوت کوپال ناظمی آغاز شد، سینا اسدبیگی (۲۲)، مهدی ترابی (۵+۴۵) و مهدی عبدی(۸۹) برای پرسپولیس گلزنی کردند تا سرخپوشان ۴۲ امتیازی شوند و با تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان جای خود را در رده دوم جدول حفظ کنند.

ترکیب پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف، میلاد سرلک، سینااسدبیگی (۴۶ - سروش رفیعی)، مهدی ترابی (۷۰ - سیامک نعمتی)، امید عالیشاه (۸۲ - دانیال اسماعیلی فر)، عیسی آل کثیر (۷۰ - کمال کامیابی نیا) و لئاندرو پریرا(۸۷ مهدی عبدی) به زمین فرستاد. نیمکت نشینی دانیال اسماعیلی فر و محمد عمری و غیبت علی نعمتی در لیست پرسپولیس در این مسابقه از نکات قابل توجه بود.

همچنین نفت هم با سرمربیگری رضا عنایتی با ترکیب فرهاد مجدکرمانشاهی، جهانبخش طاهر (۴۶ - سینا عبداللهی)، عقیل کعبی، حسین گودرزی، محمدمهدی احمدی (۷۲ - آریا برزگر)، رضا مغانلو، سید محمد خرم‌الحسینی (۲۹ - حسین شنانی)، محمود صالحی (۴۶ - مجتبی مقتدایی)، اسماعیل بابایی، سید پیمان میری (۳۸ - رضا دهقانی) و پیمان رنجبری در این دیدار ظاهر شد.

 ترکیب پرسپولیس مقابل نفت

دو گل پرسپولیس در همان نیمه نخست

در حالی که انتظار می‌رفت پرسپولیس با حمایت هوادارانش تیم نفت را تحت فشار قرار بدهد اما این زرد پوشان مسجد سلیمانی بودند که در دقیقه ۱۱ روی اشتباه سینا اسدبیگی و خطای این بازیکن، صاحب پنالتی شدند. پیمان میری کاپیتان نفت اما در دقیقه ۱۲ نتوانست این موقعیت خوب را به گل تبدیل کند و علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس ضربه او را به کرنر فرستاد

 بیرانوند پس از مهار پنالتی میری

در ادامه این اسدبیگی بود که با یک شوت محکم حاصل برگشت ضربه سر عیسی آل کثیر گل نخست را وارد دروازه نفت کرد. گل دوم پرسپولیس هم در دقیقه پنجم وقت‌های اضافه روی حرکت انفرادی ترابی از میانه زمین و ضربه فنی و زیبای او به ثمر رسید.

نفتی‌ها در این نیمه دو تعویض اجباری داشتند و محمد خرم الحسینی و پیمان میری به ترتیب جای خود را به شنانی و رضا دهقانی دادند.

نیمه دوم و تلاش بی نتیجه نفت مسجد سلیمان

پرسپولیس در نیمه دوم بدون فشار و استرس بازی کرد و در مقابل نفت مسجد سلیمان برای جبران نتیجه ترکیب هجومی تری به خود گرفت. ورود مقتدایی و عبداللهی برای تقویت خط حمله نفت البته ثمری برای گلزنی برای این تیم به دنبال نداشت.

در مقابل یحیی گل محمدی سعی در اداره و کنترل بازی داشت. او در ابتدای این نیمه سروش رفیعی را به جای اسدبیگی به زمین فرستاد و در ادامه کامیابی نیا و سیامک نعمتی به زمین رفتند تا سرخپوشان در کارهای دفاعی انسجام بیشتری داشته باشند.

مهدی عبدی که مدتهاست نتوانسته در ترکیب سرخپوشان مرد ثابت باشد و در دقایق اندک حضورش هم تاثیری نداشت، در دقیقه ۸۸ وارد زمین شد و یک دقیقه بعد گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

در نهایت بازی با سه گل به سود پرسپولیس تمام شد تا این تیم ۴۲ امتیازی شده و با تفاضل گل کمتر(دو گل) و البته یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان، با این رقیب خود در صدر جدول هم امتیاز شوند.

تقابل سپاهان با آلومینیوم و استقلال با نساجی

در ادامه مسابقات این هفته، فردا سه شنبه سپاهان اصفهان میهمان آلومینیوم اراک است و استقلال در قائمشهر به مصاف نساجی می رود. هوادار در تهران از مس رفسنجان پذیرایی می کند و تراکتور هم در آبادان میهمان صنعت نفت خواهد بود. آخرین بازی این هفته روز چهارشنبه بین فولاد و ملوان برگزار می شود

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار