کالدرون به یک دلیل از لیست تیم‌ملی ایران خط خورد

هرچند فدراسیون اسامی ۷ گزینه ایرانی را برای جانشینی کارلوس کی‌روش اعلام کرده اما گزینه‌های خارجی نیز روی میز هستند.

کالدرون به یک دلیل از لیست تیم‌ملی ایران خط خورد

به گزارش زنهار؛ مربیان خارجی که در ایران کار کرده‌اند هم در فهرست گزینه‌ها قرار دارند که البته از بین آنها برانکو و استراماچونی از شانسی برای هدایت تیم ملی برخوردار نیستند. مربیان خارجی شاغل در لیگ برتر که در فصل جاری عملکرد خوبی داشته‌اند، نیز مورد توجه هستند از جمله ژوزه‌ مورایس سرمربی سپاهان و پاکو خمس سرمربی تراکتور. فدراسیون این دو مربی پرتغالی و اسپانیایی را زیر نظر دارد تا اگر شرایط مهیا بود و باشگاه‌های‌شان موافق بودند شانس حضور روی نیمکت تیم ملی را داشته باشند.

گزینه‌های فدراسیون محدود به خمس و مورایس نمی‌شود و حتی گفته شده فدراسیون نیم‌نگاهی به کالدرون به عنوان مربی‌ای که در ایران کار کرده و با فضای فوتبال آسیا آشنا است، دارد. نام اروه رنار سرمربی تیم ملی عربستان که البته با این تیم قرارداد دارد هم در فهرست به چشم می‌خورد هر چند جذب او با توجه به قراردادی که دارد، به همین سادگی نیست مگر اینکه خودش نخواهد در عربستان بماند.

نکته جالب اما پیشنهاد یک عنصر با نفوذ در فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان است که سرمربی سابق و آرژانتینی پرسپولیس را برای هدایت تیم ملی ایران معرفی کرده است! پرسپولیسی‌ها خوب می‌دانند گابریل کالدرون رفیق نیمه‌راه شد. او درحالی که می‌توانست تا پایان فصل بماند بهانه‌تراشی و نیم‌فصل تیم را به امان خدا رها کرد. سرمربی آرژانتینی با وجود آنکه خودش از ایران رفته بود از پرسپولیس شکایت کرد و دستمزد کارهای کرده و نکرده‌اش را از باشگاه ایرانی گرفت!

شنیدیم دلیل اصلی خط خوردن گابریل کالدرون از فهرست گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی نیز همین بی‌تعهدی و رها کردن پرسپولیس و رفتن از ایران بوده است.

فدراسیون پیش از این مارک ویلموتس را تجربه کرده است. تجربه تلخی که میلیاردها تومان غرامت به فوتبال ایران تحمیل کرد و حالا فدراسیون اصلا دوست ندارد «مارک ویلموتس ۲» را آن هم در تیم ملی تجربه کند!

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار