طرفداران پورتو برای طارمی غیرتی شدند!

تیم فوتبال پورتو شب گذشته موفق شد با تک گل تونی مارتینز، از سد ریو‌آوه گذشته و با یک بازی بیشتر، فاصله خود با بنفیکا را به عدد 2 برساند. در این دیدار، مهدی طارمی شب کم فروغی را سپری کرد اما در یک صحنه می توانست برای تیمش خطای پنالتی بگیرد. در دقیقه 48 و روی پاس خوب په‌په به طارمی، مهاجم ایرانی پورتو در مصافی تک به تک با ژوناتان، سنگربان ریو‌آوه قرار گرفت که پس از برخورد با گلر میهمان، روی زمین افتاد و داور مسابقه نیز اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. البته طارمی پس از سرنگونی، روی زمین دراز کشید و به تصمیم داور اعتراض نکرد، درخواستی برای بازبینی صحنه نداشت و بازی را از سر گرفت. روزنامه آبولا برای انتشار ویدیوی لحظه برخورد طارمی با گلر ریو‌آوه، از این تیتر استفاده کرد: "طارمی تلاش کرد با غرق شدن، یک پنالتی بگیرد ولی داور دستور به ادامه بازی را داد". استفاده از کلمه ای به معنای غرق شدن در این تیتر، باعث خشم هواداران پورتو شد. در کشور پرتغال به بازیکنانی که با شبیه سازی تلاش می کنند تا از حریف خطای پنالتی بگیرند، از اصطلاحاتی مانند استخر، شیرجه، غواصی، حفر کردن و غرق شدن استفاده می کنند. کلماتی که بیشتر در رسانه های هواداری به کار می رود و نه در یک روزنامه معتبر ورزشی. تیتری که آبولا با القای شبیه سازی برای این ویدیو انتخاب کرده است، عصبانیت هواداران پورتو در صفحات مجازی را به دنبال داشت. صفحه خبری دراگائو نیوز که یکی از نزدیک ترین صفحات خبری به باشگاه پورتو است و 57 هزار دنبال کننده در توییتر دارد، روزنامه آبولا را یک دلقک نامید. دراگائو نیوز با انتشار تصویری از تیتر انتخاب شده توسط آبولا نوشت: «(طارمی) آنقدر تلاش کرد که در آن حرکت، حتی درخواست پنالتی هم نکرد...» آنها در پایان این متن، یک ایموجی دلقک نیز برای نوشته خود انتخاب کردند. این رسانه خبری در ادامه با کنایه به اسپورت تی‌وی که پیش از آن نیز خبرنگار این شبکه در مصاحبه بعد از بازی با طارمی، او را به شبیه سازی متهم کرده بود، نوشت: در ادامه این صحنه، مفسران اسپورت تی‌وی می گویند: یک واقعیت عجیب، تیم پورتو درخواست پنالتی می‌کند، اما طارمی شکایتی نمی‌کند. این تیتر جنجالی روزنامه آبولا برای طارمی است. آنها از کلمه "cavar" که معانی مختلفی همچون "غرق شدن، حفر کردن و..." دارد، استفاده کرده اند. کلمه ای که معمولا توسط روزنامه های رسمی یک کشور استفاده نمی شود چرا که معنای شبیه سازی را در ذهن تداعی می کند. آبولا که روزنامه چاپ شهر لیسبون بوده و به باشگاه های بنفیکا و اسپورتینگ نزدیک است، چند روز پیش و درباره گونچالو راموس، مهاجم بنفیکا، که در دیدار برابر کلوب بروژ یک خطای پنالتی مشکوک گرفته بود، از تیتر "راموس باهوش" استفاده کرده بودند. همین مسئله سبب شده است تا هواداران پورتو، با کنایه به این روزنامه، از تفاوت برخورد آنها با طارمی و راموس انتقاد کنند. سایر کاربران هوادار پورتو نیز با انتشار توییت هایی، به این موضوع اعتراض کردند. یکی از آنها نوشت: راستش خسته شدیم... از نداشتن یک رسانه قوی خسته شدیم... این اتفاقات یک هفته در میان رخ داده است. یک هفته در میان برای پورتو حاشیه سازی کرده اند. طارمی در این صحنه حتی درخواست پنالتی هم نداشت و برخوردی بود که بلافاصله ادامه بازی گرفته شد. مسخره و مضحک است!

طرفداران پورتو برای طارمی غیرتی شدند!

به گزارش زنهار؛ تیم فوتبال پورتو شب گذشته موفق شد با تک گل تونی مارتینز، از سد ریو‌آوه گذشته و با یک بازی بیشتر، فاصله خود با بنفیکا را به عدد 2 برساند. در این دیدار، مهدی طارمی شب کم فروغی را سپری کرد اما در یک صحنه می توانست برای تیمش خطای پنالتی بگیرد.

در دقیقه 48 و روی پاس خوب په‌په به طارمی، مهاجم ایرانی پورتو در مصافی تک به تک با ژوناتان، سنگربان ریو‌آوه قرار گرفت که پس از برخورد با گلر میهمان، روی زمین افتاد و داور مسابقه نیز اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. البته طارمی پس از سرنگونی، روی زمین دراز کشید و به تصمیم داور اعتراض نکرد، درخواستی برای بازبینی صحنه نداشت و بازی را از سر گرفت.

روزنامه آبولا برای انتشار ویدیوی لحظه برخورد طارمی با گلر ریو‌آوه، از این تیتر استفاده کرد: "طارمی تلاش کرد با غرق شدن، یک پنالتی بگیرد ولی داور دستور به ادامه بازی را داد". استفاده از کلمه ای به معنای غرق شدن در این تیتر، باعث خشم هواداران پورتو شد.

در کشور پرتغال به بازیکنانی که با شبیه سازی تلاش می کنند تا از حریف خطای پنالتی بگیرند، از اصطلاحاتی مانند استخر، شیرجه، غواصی، حفر کردن و غرق شدن استفاده می کنند. کلماتی که بیشتر در رسانه های هواداری به کار می رود و نه در یک روزنامه معتبر ورزشی.

تیتری که آبولا با القای شبیه سازی برای این ویدیو انتخاب کرده است، عصبانیت هواداران پورتو در صفحات مجازی را به دنبال داشت. صفحه خبری دراگائو نیوز که یکی از نزدیک ترین صفحات خبری به باشگاه پورتو است و 57 هزار دنبال کننده در توییتر دارد، روزنامه آبولا را یک دلقک نامید.

دراگائو نیوز با انتشار تصویری از تیتر انتخاب شده توسط آبولا نوشت: «(طارمی) آنقدر تلاش کرد که در آن حرکت، حتی درخواست پنالتی هم نکرد...» آنها در پایان این متن، یک ایموجی دلقک نیز برای نوشته خود انتخاب کردند.

این رسانه خبری در ادامه با کنایه به اسپورت تی‌وی که پیش از آن نیز خبرنگار این شبکه در مصاحبه بعد از بازی با طارمی، او را به شبیه سازی متهم کرده بود، نوشت: در ادامه این صحنه، مفسران اسپورت تی‌وی می گویند: یک واقعیت عجیب، تیم پورتو درخواست پنالتی می‌کند، اما طارمی شکایتی نمی‌کند.

 این تیتر جنجالی روزنامه آبولا برای طارمی است. آنها از کلمه "cavar" که معانی مختلفی همچون "غرق شدن، حفر کردن و..." دارد، استفاده کرده اند. کلمه ای که معمولا توسط روزنامه های رسمی یک کشور استفاده نمی شود چرا که معنای شبیه سازی را در ذهن تداعی می کند. آبولا که روزنامه چاپ شهر لیسبون بوده و به باشگاه های بنفیکا و اسپورتینگ نزدیک است، چند روز پیش و درباره گونچالو راموس، مهاجم بنفیکا، که در دیدار برابر کلوب بروژ یک خطای پنالتی مشکوک گرفته بود، از تیتر "راموس باهوش" استفاده کرده بودند. همین مسئله سبب شده است تا هواداران پورتو، با کنایه به این روزنامه، از تفاوت برخورد آنها با طارمی و راموس انتقاد کنند.

سایر کاربران هوادار پورتو نیز با انتشار توییت هایی، به این موضوع اعتراض کردند. یکی از آنها نوشت: راستش خسته شدیم... از نداشتن یک رسانه قوی خسته شدیم... این اتفاقات یک هفته در میان رخ داده است. یک هفته در میان برای پورتو حاشیه سازی کرده اند. طارمی در این صحنه حتی درخواست پنالتی هم نداشت و برخوردی بود که بلافاصله ادامه بازی گرفته شد. مسخره و مضحک است!

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار