استقلال برای مقام دومی می‌جنگد

استقلال دور برگشت به تیم متفاوتی به نسبت دور رفت تبدیل شده و با روند گلزنی که در پیش گرفته به نظر می رسد، در پایان فصل به احتمال قوی عنوان تهاجمی ترین تیم را از آن خود خواهد کرد.

استقلال برای مقام دومی می‌جنگد

به گزارش زنهار؛ استقلال دور برگشت به تیم متفاوتی به نسبت دور رفت تبدیل شده و با روند گلزنی که در پیش گرفته به نظر می رسد، در پایان فصل به احتمال قوی عنوان تهاجمی ترین تیم را از آن خود خواهد کرد.
اگر چه بر اساس داده های سایت های آنالیز لیگ برتر پیش از تعطیلات جام جهانی استقلال تیمی بود که بیشترین موقعیت را روی دروازه حریفان ایجاد می کرد، اما 15 گل در 15 بازی بدین معنی بود، معدل گل زده استقلال در هر بازی تنها یک گل است! و شاگردان ریکاردو ساپینتو در سایه ایجاد موقعیت، موقعیت های زیادی را هدر می دهند. به همین دلیل ریکاردو ساپیینتو اصرار زیادی کرد که یک بازیکن در فاز تهاجمی به ترکیب تیم اضافه کرد و در همین راستا قرارداد سیاوش یزدانی از سوی باشگاه استقلال فسخ شد اما آنچه که استقلال در دور برگشت بازی ها دیده شد، یک تیم متفاوت به نسبت دور رفت است.
استقلال در بازی های دور برگشت در 4 مسابقه از 5 مسابقه پیروز شد. در حالی که استقلال در مصاف با سپاهان با اشتباه علیرضا رضایی و پنالتی سیاوش یزدانی در ثانیه های پایانی بازی در برابر حریف مدعی مغلوب شد، 4 بازی دیگر را با پیروزی پشت سر گذاشت و با این نتایج و هم چنین نتایجی که در دیگر بازی ها رقم خورد، اکنون با پرسپولیس هم امتیاز شده است و در صورت برتری سپاهان در برابر ذوب آهن در بازی امروز تنها سه امتیاز با صدر جدول فاصله خواهد داشت. اما نکته جالب در 5 بازی دور برگشت تعداد گل های زده استقلال است. این تیم در 5 بازی 13 گل زده و معدل گل زده 2.6 را برای خود به ثبت رسانده است که این یک آمار جالب توجه به حساب می آید. در مجموع بازی ها هم معدل گل زده استقلال از یک گل در هر بازی به 1.4 تغییر پیدا کرده است که این یک پیشرفت بسیار خوب برای تیم ریکاردو ساپینتو است. گل هایی که استقلال را به گل 28 رساند و اکنون آبی ها با  تهاجمی ترین تیم لیگ برتر که سپاهان است تنها یک گل فاصله دارند.
پیشرفت قابل توجه استقلال در فاز تهاجمی حتی موجب شده تا ریکاردو ساپینتو نسبت به جذب بازیکن جدید خارجی از سوی باشگاه تردید داشته باشد و حتی به نوعی قید حضور یک بازیکن جدید در ترکیب آبی را بزند. چرا که در این صورت مجبور است از بین آرش رضاوند و سعید مهری دو هافبکی که کمی جلوتر از روزبه چشمی بازی می کنند، یا وینگر ها یعنی محمد محبی و مهدی قایدی یا امیر ارسلان مطهری قید یکی را بزند. در حالی که این بازیکنان مسببین پیشرفت اصلی استقلال هستند.

استقلال دیروز هم در حالی با دو گل در برابر پیکان به برتری رسید که موقعیت های دیگری هم برای گلزنی داشت. دست کم مهدی قایدی در دو موقعیت تک به تک در برابر رشید مظاهری قرار گرفت که در موقعیت اول شوت او به بیرون رفت و در موقعیت دوم توپ زیاد از پای او رها و در اختیار دروازه بان تیم پیکان قرار گرفت و این نشان می دهد مربی پرتغالی به پیروزی با گل های کم راضی نیست و دوست دارد، استقلال در سایه پیروزی قدرت تاکتیکی اش را به حریف دیکته کند. آبی ها روند خوبی در پیش گرفته اندو این روند جدال بین مدعیان در هفته های پایانی لیگ برتر را داغ تر خواهد کرد.آنها در سایه تکرار قهرمانی در لیگ برتر برای دست یابی به یک عنوان دیگر هم تلاش می کنند؛ تهاجمی ترین تیم لیگ برتر.  
نتایج استقلال در دور برگشت لیگ برتر
*سپاهان 2 – استقلال یک 
*استقلال 4 – ملوان صفر 
*مس کرمان 2 – استقلال 3 
*استقلال 3 – نفت مسجد سلیمان 1 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار