سرمربی ایران: باید مراقب ژاپن باشیم!

سرمربی تیم شمشیربازی سابر کشورمان اعتقاد دارد تیمش در بخش انفرادی پیکارهای جام جهانی به نتیجه مدنظر خود دست پیدا کرده است.

سرمربی ایران: باید مراقب ژاپن باشیم!

به گزارش زنهار؛ امین قربانی درباره عملکرد نمایندگان کشورمان در جام جهانی سابر در لهستان اظهار داشت: در بخش انفرادی تقریباً نتیجه‌ای را که مدنظرمان بود و قرار بود پله به پله در مسابقات بعدی جلو برویم، به دست آوردیم.‌ محمد فتوحی در مسابقه قبلی در پول، اوت شده بود اما در لهستان برد و مستقیم وارد جدول اصلی شد.

وی در ادامه افزود: محمد رهبری پیشرفت چشمگیری نسبت به مسابقات قبلی داشت و در جمع 32 نفر برتر قرار گرفت و با یک اختلاف به حریف ژاپنی‌اش باخت. حتی داور یک کارت قرمز بی‌مورد به او داد که به امتیاز منجر شد و مقداری هم بدشانسی آورد.

سرمربی تیم سابر کشورمان تأکید کرد: فرزاد باهر با 11 بازی مقام هشتم را کسب کرد. ما برای رسیدن به مدال باید بیش از 11 بازی سخت را انجام دهیم که خیلی زیاد است. علی پاکدامن جزو 16 نفر اول رنکینگ است و مستقیم راهی جدول اصلی شد‌. او بعد از جام جهانی الجزایر که در جدول 16 نفره شکست خورده بود، نسبت به دو مسابقه قبلی در تونس و فرانسه که در جدول 64 نفره شکست خورده بود، عملکرد خوبی داشت.

از عملکرد شاگردانم در انفرادی رضایت دارم

وی همچنین یادآور شد: به هر حال مسابقه است و چیزی قابل پیش‌بینی نیست. در این مسابقه ژیلاگی که رنک دو و کوراتلی که رنک سه دنیا هستند، در دور اول حذف شدند. گو از کره جنوبی اوت شد و یک لهستانی که کمتر کسی فکر می‌کرد به سکو برسد، همه را حذف کرد و قهرمان شد.

قربانی با اشاره به سطح مسابقات گفت: در مجموع می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که کار سخت است. از عملکرد شاگردانم در انفرادی رضایت دارم. البته نقاط ضعفی داریم و باید با دقت و آرامش به آنها بپردازیم و برطرف‌شان کنیم، چون اگر این نقاط ضعف برطرف نشود در آینده دست‌اندازی بر سر راه ما خواهد بود. این نقاط ضعف می‌تواند فنی، ناشی از عوامل خارجی و خیلی موارد دیگر باشد که باید شناسایی و برطرف شود، اما از همه مهم‌تر شناسایی و رفع نقاط ضعف است.

نتیجه تیمی سابر قابل قبول نیست

وی راجع به عملکرد تیم سابر ایران در این مسابقات و کسب جایگاه دوازدهم تصریح کرد: این مسابقات دومین مسابقه تیمی ما در این فصل است که در اولین مسابقه به لطف خدا و تلاش بچه‌ها به مدال نقره رسیدیم. در دومین مسابقه عملکرد تیم قابل قبول نبود و این موضوع را هم من و هم بچه‌ها می‌دانیم و باید نقاط ضعف خود را برطرف کنیم و آن را می‌پذیریم.

سرمربی تیم سابر کشورمان خاطر نشان کرد: در کنار این مورد باید سطح مسابقات را نیز در نظر گرفت. آلمان که در جام جهانی الجزایر با ما روی سکو بود در این مسابقات حذف شد. مصر پایاپای با مجارستان پیش رفت، اما نتوانست این تیم را شکست دهد. ما هیچ تیمی را دست‌کم نمی‌گیریم. در مسابقات قهرمانی آسیا به ژاپن باختیم و زنگ خطر همان‌جا برای‌مان به صدا درآمد و این موضوع را به بازیکنان هم گفتیم. در لهستان هم دوباره ژاپن ما را شکست داد و این نشان می‌دهد که باید مراقب این تیم باشیم.

ابتدا باید نقاط ضعف‌مان در بخش فنی را برطرف کنیم

قربانی همچنین اظهار داشت: همه تیم‌ها کار می‌کنند و هیچ حریفی دست و پا بسته نیست و ما باید بیش از این حواس‌مان جمع باشد، برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم و روی نقاط ضعف و ذهنیت بازیکنان کار کنیم. باید جلوی هر چیزی که ممکن است به سابر آسیب بزند، گرفته شود. اول باید نقاط ضعف فنی برطرف شود و اگر پله پله پیش برویم به نتیجه مطلوب می‌رسیم.

وی در پایان یادآور شد: قبلاً هم گفته بودم که قول مدال نمی‌دهم و سعی می‌کنیم عملکرد خوبی داشته باشیم، اما قبول دارم عملکرد تیمی ما رضایت‌بخش نبود. باید یک ریکاوری خوب داشته باشیم، چون فصل مسابقات آغاز شده و رقابت‌ها به‌هم نزدیک است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار