ساپینتو باید بر روحیه‌ی بازیکنان تمرکز کند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: ساپینتو باید بازیکنانش را از لحاظ روانی تقویت کند چرا که آنها مشکل روحی دارند و باید این معضل حل شود.

ساپینتو باید بر روحیه‌ی بازیکنان تمرکز کند

به گزارش زنهار؛ علی لطیفی درباره شکست تیم فوتبال استقلال مقابل سپاهان در هفته شانزدهم لیگ برتر اظهار داشت: بازی پایاپا و جذابی بود و بعد از مدت‌ها از فوتبال زیبا به وجد آمدیم. البته سپاهانی‌ها حرفه‌ای‌گری کردند و بهتر ظاهر شدند.

وی‌ ادامه داد: استقلالی‌ها فرصت برای گلزنی داشتند و از آن طرف هم سپاهانی‌ها ۲ بار به تیرک زدند. البته آبی‌پوشان بازنده سربلند بودند، اما متأسفانه بازی ۶ امتیازی از دست دادند. آنها سالیان سال است که در اصفهان مشکل دارند و عدم برد استقلال در اصفهان ادامه دارد و کار سخت شد.

*کی‌روش مقصر اصلی شرایط فعلی فوتبال ماست

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: من از همان ابتدای فصل پیش‌بینی کردم که استقلال، پرسپولیس و سپاهان مدعی قهرمانی هستند. البته ضعف اساسی فوتبال ما عدم گلزنی تیم‌هاست؛ استقلال و سپاهان به عنوان بهترین تیم‌های لیگ رو در روی هم قرار گرفتند، اما موقعیت زیادی را از دست دادند و این معضل باید رسیدگی شود.

لطیفی عنوان کرد: کی روش مقصر اصلی این اتفاق است، چرا که او فوتبال تدافعی و اقتصادی را وارد فوتبال ما کرد و مربیان ما هم از او تبعیت می‌کنند و فوتبال خلاقانه و با کیفیت را در لیگ برتر فوتبال نمی‌بینیم.

*رضایی روی گل اول سپاهان مقصر بود

وی درباره اینکه نبود حسینی در بازی با سپاهان موثر بود، گفت: رضایی روی گلی که از ضربه ایستگاهی توسط نورافکن دریافت کرد مقصر بود، اما در بقیه صحنه ها خوب ظاهر شد و چند موقعیت تک به تک را گرفت. شاید اگر حسینی هم درون دروازه بود موقعیت‌های تک به تک را گل می‌خورد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تیم استقلال به ۲ دلیل بازنده شد. یکی حرفه‌ای‌گری سپاهان و انگیزه‌ای که حریف داشت؛ دوم، اشتباهات بچگانه‌ای که بازیکنان استقلال در خط دفاع داشتند؛ این ۲ عامل باعث شکست آبی‌پوشان شد.

*استقلالِ مجیدی قهرمان شد چون گل نمی‌خورد

لطیفی درباره اینکه آیا استقلال می‌تواند در لیگ برتر فوتبال به موفقیت برسد، گفت: علی رغم اینکه فلسفه ساپینتو ارائه فوتبال تهاجمی و مالکانه است، اما باوجود اینکه استقلال توپ را در اختیار دارد، اما نمی‌تواند خلق موقعیت کند و مهاجمان به گل تبدیل کنند. استقلال برای اینکه به کورس قهرمانی برگردد باید معضل عدم خلق موقعیت را حل کرده و مشکل دفاعی خود را بعد از لو دادن توپ برطرف کند.

وی تصریح کرد: استقلال در زمان مربیگری مجیدی زیبا بازی نمی کرد، اما قهرمان شد چون گل نمی‌خورد، اما امسال این تیم موقعیت‌های گلزنی زیادی به حریفان خود داده و ساپینتو باید این ۲ معضل را حل کند.

*استقلال باوجود مهاجمان زیاد، ضعف گلزنی دارد

پیشکسوت استقلال در پایان درباره اینکه این تیم در نقل و انتقالات به چه بازیکنی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به مصدومیت رضاوند، استقلال نیاز به یک پلی میکر دارد تا پشت مهاجمان باشد و پاس گل بدهد. علی رغم اینکه استقلال مهاجمان زیادی دارد، اما ضعف گلزنی دارد و باید این ضعف گلزنی را حل کند. در حال حاضر ارسلان مطهری عصای دست ساپینتو است. استقلال به جز در پست بازیساز کمبود بازیکن ندارد و باید ساپینتو بازیکنانش را از لحاظ روانی تقویت کند چرا که آنها مشکل روحی دارند و باید این معضل حل شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار