دلیل مربیگری خانم ساعی در تیم‌ملی را نمی‌دانم

سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی بانوان با تاکید بر اینکه مسیر خوبی را طی می‌کردیم اما جلوی آن گرفته شد، گفت: زمان ما این حواشی و تنش‌ها در تیم ملی نبود چرا که بعد از چند سال کار کردن به خوبی نسبت به هم شناخت داشتیم.

دلیل مربیگری خانم ساعی در تیم‌ملی را نمی‌دانم

به گزارش زنهار؛ سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی بانوان با تاکید بر اینکه مسیر خوبی را طی می‌کردیم اما جلوی آن گرفته شد، گفت: زمان ما این حواشی و تنش‌ها در تیم ملی نبود چرا که بعد از چند سال کار کردن به خوبی نسبت به هم شناخت داشتیم.

مهرو کمرانی درباره ارزیابی خود از وضعیت تیم ملی تکواندوی بانوان، اظهار کرد: فکر می‌کنم با توجه به نتایج مدت اخیر، تکواندوی بانوان ما افت کرده است. امیدوارم در ادامه نتایح بهتری کسب کنیم و بچه‌های ما خودشان را پیدا کنند. هر مربی دوست دارد که بهترین نتیجه را کسب کند و امیدوارم اتفاقات خوبی برای تکواندوی بانوان ایران رقم بخورد و بچه‌ها به نتایج خوبی برسند. من در تمام مدتی که در تیم های ملی کار کردم فقط به دنبال این بودم که بچه‌ها نتایج خوبی بگیرند و همیشه روی سکو باشند، الان هم همین آرزو را دارم.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی بانوان با اشاره به برکناری خود از سوی مسئولان جدید فدراسیون تکواندو، خاطرنشان کرد: اینکه نزدیک رقابت‌های قهرمانی جهان، سرمربی تیم ملی را که ۶ سال هدایت تیم را بر عهده داشته به یکباره عوض می‌کنند، قطعا اتفاق خوبی نیست. بچه‌هایی که چند سال با یک مربی کار کرده بودند و شناخت بسیار خوبی از هم داشتیم. برکناری من در چنین شرایطی تصمیم درستی نبود. این را به خاطر اینکه من از تیم کنار رفتم نمی‌گویم اما ما چند سال با هم کار کرده بودیم، بازیکنان کشورهای دیگر را می‌شناختم و برای همه آن‌ها برنامه داشتم.

وی افزود: تصمیم درستی نگرفتند. به خودشان هم گفتم اگر نتیجه نگیرم خودم کنار می‌روم اما نخواستند و در چنین شرایطی من هم ترجیح دادم بروم. به من پیشنهاد دادند به عنوان مربی در تیمی که ۶ سال سرمربی آن بودم به کارم ادامه بدهم اما قبول نکردم. در هر صورت برایشان آرزوی موفقیت دارم.

کمرانی درباره انتقادها از عملکرد مینو مداح، گفت: به هر حال نحوه کار هر مربی با نتایجی که کسب می‌کند مشخص می‌شود. دیگر کسی با این کار ندارد که ورزشکار ما با چه نتیجه‌ای شکست خورده است، بلکه همه می‌گویند فلان ورزشکار باخته است. این مربی هم تازه آمده و احتیاج به فرصت دارد. امیدوارم در مسابقات جهانی بعدی نتیجه خوبی کسب شود.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی بانوان با اشاره به حمایت رییس فدراسیون تکواندو و کمیته فنی از مینو مداح، گفت: خدا را شکر رییس فدراسیون و کمیته فنی همه از سرمربی تیم حمایت می‌کنند. امیدوارم با وجود این حمایت‌ها نتایج خوبی کسب شود. او مثل من دست تنها نیست و حمایت همه جانبه‌ای دارد. زمانی‌که من سرمربی تیم ملی بودم، از سوی فدراسیون حمایت می‌شدم اما از بیرون شدیدا تحت فشار بودم اما الان خدا را شکر فضا آرام شده و کسی را که می‌خواستند سرمربی تیم ملی شده است.

وی درباره حواشی مختلف در تیم ملی تکواندو که منجر به کنار رفتن برخی تکواندوکاران شاخص تیم ملی بانوان ایران شد، اظهار کرد: شاید از آنجایی که این مربی تازه آمده و با خلق و خوی بچه‌های نسل جدید آشنایی ندارد و نتوانسته تنش‌ها را کنترل کند. در زمان ما این حواشی و تنش‌ها در تیم ملی نبود چرا که بعد از چند سال کار کردن به خوبی نسبت به هم شناخت داشتیم. به هر حال این نتیجه انتخاب مدیریت فدراسیون بوده و این چیزی است که خودشان انتخاب کرده اند.

کمرانی در پاسخ به این سوال که آیا از نحوه برخورد مسئولان فدراسیون دلگیر است، گفت: دیگر با برخوردی که داشتند حرفی برای گفتن نگذاشتند. من تا زمانی در جایی کار می‌کنم که من را قبول داشته باشند و از من حمایت کنند. وقتی ببینم این شرایط مهیا نیست قطعا به کار ادامه نمی‌دهم تا حرف و حدیثی پیش نیاید. من هم نه گلایه‌ای کردم و نه مصاحبه‌ای داشتم. فقط وجدانم راحت است تا زمانیکه آنجا بودم تمام تلاشم را کردم تا بهترین تیم را آماده مسابقات کنم و شاگردانم مسیر خوبی را طی کنند. سرمربی ازبکستان همان زمان به من گفت ما حاضریم تمام هزینه‌های شما را بدهیم تا به کشور ما بیایید و با ما اردوی مشترک بگذارید.

وی خاطرنشان کرد: ما در هر مسابقه‌ای نفرات رنک یک و ۲ جهان را می‌بردیم و مسابقات آسیایی و رقابت‌های ریاض اوج عملکرد ما بود. اتفاقات بسیار خوبی در حال وقوع بود و تکواندوی بانوان مسیر خوبی را طی می‌کرد اما نمی‌دانم چرا به یکباره جلوی آن گرفته شد و اجازه ادامه کار را به ما ندادند. شاید مدیران فدراسیون از تیم جدید انتظارات بیشتری داشتند. آرزو می‌کنم که تیم ملی به بهترین نتایج برسد و انتظارات را برآورده کند.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی بانوان، درباره حضور مهروز ساعی در کادر فنی تیم ملی، گفت: در دوره قبلی مدیریت فدراسیون همیشه مربیانی در تیم های ملی به کار گرفته می‌شدند که در رده‌های مختلف شاگرد داشتند و بازیکن ساز بودند. من هم در تیم ملی بزرگسالان از خانم حاجیوند را از لرستان آوردم که بازیکن ساز بود و شاگردانی داشت که قهرمان کشور شدند، یا از سمنان همینطور. خود من از کار در رده‌های مختلف تیم ملی به رده بزرگسالان رسیدم و سال ها از رده نونهالان به بالاتر زحمت کشیدم و تجربه کسب کردم تا سرمربی تیم ملی بزرگسالان شدم و شاگردان خودم بهترین مدال ها را کسب کردند.

وی ادامه داد: خانم ساعی در مقطعی بازیکن بود، اینکه چرا مدیریت از او استفاده می‌کند حتما نگرشی دارد. همیشه این موضوع رعایت می‌شد که یک نفر روال مشخصی را طی کند و بالا بیاید. این‌ها بحث‌های مدیریتی است که این تصمیم را گرفته‌اند.

کمرانی در پایان، گفت: برای تکواندوی ایران آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم ورزشکاران ما به بهترین نتایج در رویدادهای پیش رو برسند و همیشه موفق باشند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار