میثم دلخانی: فقط می‌خواهم کشتی بگیرم

کشتی گیر وزن 63 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: پس از یک آسیب دیدگی شدید و عمل سنگین و همچنین دوری ۷ماهه از کشتی تمرینات خودم را از سر گرفتم و شرایط بسیار خوبی دارم.

میثم دلخانی: فقط می‌خواهم کشتی بگیرم

به گزارش زنهار؛ میثم دلخانی در خصوص وضعیت خود پس از 7 ماه دوری از کشتی اظهار داشت: پس از یک آسیب دیدگی شدید و عمل سنگین و همچنین دوری ۷ماهه از کشتی این اولین اردوی تمرینی من است که تمرینات خودم را از سر گرفتم. خداراشکر وضعیت بسیار خوبی دارم و همین طور ادامه می‌دهم تا برای رقابت‌های رنکینگ دار مصر و جام تختی آماده شوم. بعد از عمل جراحی که انجام دادم که به شهر خودم بازگشتم 3 روز بعد از آن تمرینات بدسازی خودم را آغاز کردم. از روزی که مصدوم شدم و دوران نقاهت خودم را گذراندم کشتی نگرفته بودم و اردوهای تیم ملی اولین تمرینات من است و در حال حاضر تمرینات بسیار سبک انجام می‌دهم و مرور فن می‌کنم. اولین مسابقاتی که شرکت خواهم کرد مسابقات رنکینگ دار مصر است در این رقابت‌ها در وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی خواهم گرفت و در نیمه اردیبهشت ماه هم که مسابقات جام تختی را داریم، وارد چرخه انتخابی خواهم شد.
* می‌خواستم در بلگراد طلایی شوم، اما نشد
دلخانی در خصوص اینکه دوران مصدومیتش برای او چگونه گذشت عنوان کرد: شرایط برای من خیلی سخت بود من سال گذشته مدال طلای رقابت‌های جهانی را کسب کرده بودم و عزمم را جزم کرده بودم تا بتوانم در رقابت‌های جهانی2022  بلگراد این مدال را تکرار کنم این مصدومیت باعث شد رقابت‌های بسیار بزرگی را از دست بدهند از مسابقات جهانی گرفته تا رقابت‌های لیگ و  قهرمانی کشور که همه از مهمترین رقابت‌ها بودند مصدومیت من را خیلی از کشتی عقب انداخت و امروز باید تلاشم را دو چندان کنم تا بین افتخارات و مصدومیتم فاصله زیادی نیفتد.

* نه به مدال فکر می‌کنم و نه به رنکینگ، می‌خواهم به کشتی برگردم

کشتی گیر وزن 63 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان درباره این که در مسابقات پیش رو به مدال فکر می‌کند یا خیر گفت: در مسابقات پیش رو به هیچ چیز فکر نمی‌کنم، نه به رنکینگ و نه به مدال بلکه تنها فکرم در خصوص مسابقات این است که بتوانم به کوران رقابت‌ها بازگردم. برای رسیدن به یک شرایط ایده آل باید چهار یا پنج کشتی بگیرم زمانی که به این نقطه برسم بعد از آن دوباره به مدال فکر خواهم کرد.

*فدراسیون در شرایط مصدومیتم حمایت خوبی کرد

وی در خصوص اینکه زمانی که مصدوم شد شرایط حمایت از او چگونه بود عنوان کرد: زمانی که آسیب دیدم فدراسیون کشتی تمام هزینه‌های من را پرداخت کرد و همواره با فدراسیون در ارتباط بودم چه زمانی که محمد بنا سرمربی تیم ملی بود و چه زمانی که حسن رنگرز هدایت تیم ملی را برعهده گرفت. همیشه از من حمایت کردند از دبیر هم به دلیل پیگیری‌ها و حمایت هایش تشکر می‌کنم نتیجه این حمایت‌ها این است که امروز من در یک شرایط بسیار عالی به تمرینات تیم ملی بازگشت.

* بازگشت روس‌ها جذابیت و اعتبار کشتی را باز می‌گرداند

دلخانی درخصوص بازگشت روس ها به کشتی گفت: حضور روس‌ها در رقابت‌های بین المللی کمک می‌کند تا سطح کیفی رقابت‌ها بالا رود روس‌ها با برگشت به کشتی می‌توانند بار دیگر جذابیت و اعتبار کشتی در جهان را نشان دهند. آنها که یکی از قطب‌های کشتی فرنگی در دنیا هستند. در نبود روس‌ها کار ما راحت تر بود، اما این واقعایت را باید قبول کنیم که حضور روس‌ها در رقابت‌های بین المللی جذابیت خاص خود را دارد.

* سال بسیار سختی را پیش رو داریم

کشتی گیر وزن 63 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در خصوص تیم ملی جوان فرنگی هم بیان کرد: ما سال بسیار سختی را داریم با توجه به اینکه کشتی گیران تیم ملی جوان هستند. باید در رقابت‌های مختلف شرکت کنند تا محک بخورند به خاطر جوانی تیم ملی کار بسیار سختی را پیش رو داریم اما کار نشد ندارد اگر کشتی گیران به یک خودباوری برسند می توانند دست به کارهای بزرگی بزنند و حتی روی سکو بروند و قهرمان شوند.

* برنامه من کشتی گرفتن در مسابقات مصر است

وی در باره اینکه آیا در رقابت های جام باشگاه های جهان می تواند شرکت کند یا خیر؟ گفت: قطعاً با توجه به حضور در رقابت‌های رنکینگ دار در مصر نمی توانم در مسابقات جام باشگاه جهان حضور پیدا کنم و اگر حقیقت را هم بگویم برنامه ریزی برای من به این شکل است که در مصر برای اولین بار روی تشک بروم.

*هیچ چیزی با ارزش تر از شاد کردن دل مردم نیست 

دلخانی در پایان گفت: امیدوارم که مردم همواره ما را دعا کنند به تیم ملی جوان فرنگی ما زمان دهند تا بتوانیم خود را بسازیم و نتایج بسیار خوبی بگیریم تا دل مردم کشورم را شاد کنند. هیچ چیزی با ارزش تر از شاد کردن دل مردم نیست وقتی درون جامعه که قرار می گیریم به ما احترام می گذارند و از ما تعریف می کنند این یک واقعیت است که هیچ چیز بهتر از شاد کردن دل مردم کشورمان نیست و ما همواره سعی می‌کنیم تا در این شرایط سختی که وجود دارد آنها را شاد کنیم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار