آیا امسال هم لیگ قهرمانان آسیا لغو می‌شود؟!

باوجود اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری فوتسال لیگ قهرمانان آسیا را تایید کرده بود اما در روزهای اخیر خبرهایی از لغو این مسابقات برای چهارمین سال پیاپی شنیده می‌شود.

آیا امسال هم لیگ قهرمانان آسیا لغو می‌شود؟!

به گزارش زنهار؛ آخرین دوره مسابقات فوتسال باشگاه‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۹ و با قهرمانی تیم ناگویا ژاپن برگزار شد و از آن زمان تا امسال، کنفدراسیون فوتبال آسیا از انجام این رقابتها خودداری کرده است.

در سال ۲۰۲۰ بود که AFC اعلام کرد به خاطر شیوع ویروس کرونا بازی‌های فوتسال لیگ قهرمانان آسیا را برگزار نمی‌کند. این تصمیم برای سال ۲۰۲۱ هم تمدید شد.

در سال ۲۰۲۲ و در حالی که کنفدراسیون آسیا قصد داشت لیگ قهرمانان فوتسال این قاره را از سر بگیرد و حتی امارات هم بار دیگر به عنوان میزبان انتخاب شد، در فاصله چند ماه مانده تا شروع این رقابتها و با انصراف امارات از میزبانی، این بازی‌ها بار دیگر لغو شد.

مردادماه امسال بود که وب سایت AFC خبر جدیدی را برای رقابت‌های فوتسال منتشر و اعلام کرد که لیگ قهرمانان فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

تاریخ مدنظر کنفدراسیون آسیا برای این رقابت‌ها ۲۵ مرداد تا ۵ شهریور ۱۴۰۲ بود و علاوه بر این، برنامه سه سال بعد از آن هم در تقویم AFC قرار گرفت.

در شرایطی که باشگاه‌های آسیایی لیگ داخلی خود را به امید قهرمانی و گرفتن سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا برگزار کرده و می‌کنند، بعضی از خبرهای غیر رسمی حاکی از احتمال لغو دوباره این بازی هاست.

بعضی از رسانه‌های کشور ویتنام طی چند روز اخیر مدعی شده‌اند لیگ قهرمانان فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۳ هم برگزار نخواهد شد و AFC هم واکنشی نسبت به این خبر نداشته است.

آخرین خبر رسمی در وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای همان مردادماه است که تاریخ لیگ قهرمانان فوتسال آسیا ارائه شده است.

باید منتظر ماند و دید AFC که حتی ریاست کمیته فوتسالش بر عهده مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران است در لغو یکی از مهمترین تورنمنت‌های فوتسال آسیا «پوکر» می‌کند یا نه.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار