بگوویچ: بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی یحیی گل‌محمدی است

سرمربی سابق پرسپولیس می‌گوید بهترین گزینه برای تیم ملی یحیی گل محمدی است.

بگوویچ: بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی یحیی گل‌محمدی است

به گزارش زنهار؛ وینکو بگوویچ سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است که فوتبال روز دنیا متعلق به جوان‌هاست و حتی برای اثبات این نکته از تیم‌های بزرگ دنیا مانند رئال و بارسا مثال  می‌زند که با اتکا به بازیکنانی مانند رودریگو، وینیسیوس و پدری بهترین نتایج را در فوتبال اسپانیا و سایر مسابقات کسب کرده‌اند. به بهانه درخشش جوان‌های پرسپولیس و نتایج خوبی که پرسپولیس با اتکا به آنها کسب کرده گفت‌وگویی با بگوویچ داشتیم.
بعد از رفتن لوکادیا در شرایطی سخت یحیی به جوان‌ها اعتماد کرد و مزد این اعتمادش را هم به بهترین شکل گرفت.
ایران بهترین استعدادها را دارد که تعدادشان هم کم نیست و خیلی زیاد هستند اما در این بین برنامه مدونی برای استفاده از این بازیکنان خوب و جوان که می‌توانند در هر تیمی بهترین کارایی را داشته باشند وجود ندارد. در حال حاضر هم شاهد درخشش بازیکنان جوان در پرسپولیس هستیم کاری که توسط یحیی اجرا شده و خیلی خوب هم جواب داده است. یحیی سه سال در فولاد و یک سال در پرسپولیس با من کار کرده به همین دلیل خیلی خوب تفکرات و روحیات سرمربی فعلی پرسپولیس را می‌شناسم.
در آن زمان هم خودم از اولادی و سلمانی و خیلی از جوان‌های دیگر این تیم کمک می‌گرفتم که خیلی خوب جواب اعتماد مرا می‌دادند البته در فولاد هم من خیلی از بازیکنان جوان را به کار گرفتم که خیلی عالی جواب مرا دادند و هم در فولاد و هم تیم ایران درخشیدند. حتی بعضی از آنها سال‌ها در عرصه فوتبال ملی هم بسیار عالی کار کردند.
اما بعضی‌ها معتقدند استفاده از بازیکنان جوان در تیم‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال کاملاً ریسکی است؟
نه من این فرضیه را اصلاً قبول ندارم چون اگر این نظر درست بود آنچلوتی از بازیکنان خیلی جوانش مانند رودریگو و وینیسیوس و چند بازیکن جوان دیگر استفاده نمی‌کرد یا ژاوی هم در بارسا به بازیکنی مانند پدرو که خیلی جوان است میدان نمی‌داد. در واقع همه می‌دانند که فوتبال روز دنیا و اروپا متعلق به جوان‌هاست چون آنها پویا هستند و می‌توانند بهترین کارایی را داشته باشند. یحیی هم از بازیکنی مانند عمری بهترین کارایی را گرفته است بازیکنی که در مصاف با گل‌گهر و در بازی دیگر لیگ و در جام حذفی خیلی خوب درخشید و نشان داد که بهترین است. مربیان پرسپولیس باید به بازیکنان امثال عمری خیلی اعتماد داشته باشند و همان طور که روی ملی‌پوشان خیلی حساب می‌شود حتماً باید روی عمری و بقیه ستاره‌های جوان حساب کنند چون جوان‌ها با انگیزه‌ای که دارند بهترین کارایی را نشان می‌دهند و خواسته‌های سرمربی و تیمشان را فراهم می‌سازند.
در رابطه با حضور برانکو در تیم ملی خبرهای جدید را شنیده‌اید و آیا به نظرتان برانکو می‌تواند در تیم ملی بدرخشد؟
من می‌دانم برانکو تا سال ۲۰۲۴ و دقیقاً تا یک‌سال و نیم دیگر با عمان قرارداد دارد. از سوی دیگر در مورد ایشان و هیچ مربی خارجی دیگری نظر نمی‌دهم.
اما شاید در قراردادش ‌بندی برای فسخ و جدایی وجود داشته باشد؟
من چیزی در این رابطه نمی‌دانم و همه این موارد شخصی است.
به نظرتان در بین گزینه‌های ایرانی چه مربی برای تیم ملی ایران بهترین است؟
مربیگری تیم ملی در ایران خیلی پرخطر است چون همه انتظار بالایی از سرمربی تیم ملی دارند و خواهان آن هستند که زود نتیجه بگیرد و مثمرثمر واقع شود در حالی که هیچ زمانی بستری مانند عربستان و ژاپن و حتی استرالیا در ایران برای مربی فراهم نمی‌شود از این‌رو کار سخت است و واقعاً یک مربی نمی‌تواند در کوتاه‌مدت با توجه به شرایط و برنامه‌ریزی که در ایران به شکل مطلوبی وجود ندارد جواب دهد.
حالا به نظرتان در بین گزینه‌های ایرانی چه مربی بهترین گزینه برای نشستن روی نیمکت تیم ملی است؟
یحیی به نظرم بهترین گزینه برای مربیگری تیم ملی ایران است و قادر است نتایج خوبی بگیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار