کارلوس کیروش از نیمکت ایران دور شد

بر اساس شواهد موجود به نظر می‌رسد تمایل کارلوس کی‌روش برای نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.

کارلوس کیروش از نیمکت ایران دور شد

به گزارش زنهار؛ کارلوس کی‌روش که در فاصله کمتر از سه ماه مانده به آغاز جام جهانی 2022 قطر جانشین دراگان اسکوچیچ شد و برای دومین بار هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت، سومین حضورش در رقابت‌های جام جهانی با تیم ملی را تجربه کرد، اما به مانند دو دوره قبل (2014 و 2018) این بار هم نتوانست ایران را به مرحله حذفی برساند.

پس از حذف تیم ملی از بیست‌ودومین دوره جام جهانی، هنوز تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص نشده، این در حالی است که پیش از آغاز جام جهانی قطر مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اشاره کرده بودند طبق توافقی که با کی‌روش صورت گرفته، ممکن است او حتی تا جام ملت‌های آسیا 2023 روی نیمکت تیم ملی باشد.

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اما در هفته‌های گذشته اظهارنظر روشنی درباره وضعیت تیم ملی کشورمان نکرده‌اند و مهدی تاج رئیس این فدراسیون در گفت‌وگویی تلویزیونی از گزینه‌های ایرانی همچون علی دایی، فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی در کنار برانکو ایوانکوویچ و کی‌روش به‌عنوان اصلی‌‌ترین گزینه‌های هدایت تیم ملی یاد کرد.

پیگیری خبرنگار ورزشی تسنیم از نزدیکان کارلوس کی‌روش حاکی از آن است که ادامه حضور این مربی پرتغالی روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران منتفی به نظر می‌رسد. یک منبع نزدیک به کی‌روش 69 ساله به تسنیم گفت: «با توجه به اتفاقاتی که اخیراً در ایران و حول تیم ملی رخ داده، کی‌روش از ادامه کار در این تیم سرد شده است. پس از توافق شفاهی که مهدی تاج با او بعد از برتری مقابل ولز داشت، کارلوس نیز مشتاق به ادامه کار بود. بعد از بازی با آمریکا و روزهای بعد از آن اما فاصله بیشتر و بیشتر شد و ظاهراً صحبت‌هایی بین طرفین رد و بدل شده که همین موضوع احتمال بازگشت او به تیم ملی را تضعیف کرده است».

کی‌روش که پیش از این بین سال‌های 2011 تا 2019 به مدت هشت سال هدایت تیم ملی فوتبال ایران را عهده‌دار بود و برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشورمان موفق شد دو دوره متوالی تیم ملی را به جام جهانی برساند، در روزهای اخیر بحث احتمال حضورش روی نیمکت تیم ملی فوتبال قطر نیز مطرح شده است. این مربی پرتغالی در مجموع دو دوره حضورش در تیم ملی، 106 بازی هدایت تیم ملی را برعهده داشته و آمار 63 برد، 28 تساوی و 15 شکست را از خود بر جای گذاشته است.

با توجه به اظهارنظرهای مسولان فدراسیون فوتبال و شواهد موجود، به نظر می‌رسد ادامه حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی منتفی است و باز شدن باب همکاری با یک مربی ایرانی یا یک مربی خارجی دیگر بسیار محتمل‌تر است، مگر اینکه نظر کی‌روش و فدراسیون فوتبال در آخرین لحظه تغییر کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار