تنیسورهای مبتلا به کرونا هم می‌توانند در اپن استرالیا شرکت کنند!

برگزارکنندگان اپن استرالیا به تنیسورهای مبتلا به کرونا هم اجازه می‌دهند که در این مسابقات شرکت کنند.

تنیسورهای مبتلا به کرونا هم می‌توانند در اپن استرالیا شرکت کنند!

به گزارش زنهار؛ رقابت‌های تنیس اپن استرالیا به عنوان اولین گرنداسلم سال ۲۰۲۳ میلادی به زودی شروع می‌شود و ظاهرا هیچ سخت گیری مربوط به کرونا قرار نیست در این دوره اعمال شود.

طبق گزارش‌ها حتی تماشاگران ملزم به همراه داشتن نتیجه آزمایش منفی کرونا یا گواهی واکسیناسیون نیستند.

برگزارکنندگان تنیس اپن استرالیا درباره شرایط حضور در این رقابت ها گفت: ما قبلاً به تنیسورها و همچنین به بیش از ۱۲ هزار نفر از کارکنان مسابقات گفته‌ایم که اگر احساس ناراحتی کردند باید در خانه بمانند. اگر فردی احساس بیماری دارد و نتیجه آزمایش او مثبت بود، نتیجه آزمایش را به برگزارکنندگان گزارش دهد تا پزشک مسابقات بتواند سلامت این افراد را تحت نظر داشته باشد. همچنین در همین راستا تماشاگران ملزم به همراه داشتن نتیجه منفی آزمایش کرونا یا گواهی واکسیناسیون نیستند. هر کسی که احساس ناخوشی می کند بهتر است توصیه های دولت را برای انجام آزمایش کرونا دنبال کرده و در صورت مثبت بودن نتیجه به مدت پنج روز در قرنطینه بماند.

انتظار می‌رود حداقل ۹۰۰ هزار تماشاگر در بازی‌های اوپن استرالیا که از هفته بعد در ملبورن برگزار می‌شود، شرکت کنند. مقامات این کشور تمام الزامات بهداشتی و محدودیت‌های اتخاذ شده در زمینه همه‌گیری ویروس کرونا را لغو کرده‌اند.

سال گذشته به دلیل قوانین سختگیرانه دولت استرالیا در قبال کرونا، نواک جوکوویچ تنیسور صرب که در آن زمان نفر اول تنیس جهان بود، از حضور در مسابقات محروم شد. او در ۵ ژانویه در فرودگاه ملبورن پس از عدم ارائه مدارک معافیت پزشکی بازداشت  و سپس ویزای این ورزشکار لغو شد و او مجبور به ترک کشور شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار