مهدی طارمی به عنوان بازیکن سال پرتغال انتخاب شد

مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر پرتغال و چهارمین گلزن برتر جهان در سال ۲۰۲۲ انتخاب شد.

مهدی طارمی به عنوان بازیکن سال پرتغال انتخاب شد

به گزارش زنهار؛ مهدی طارمی که این فصل نیز به مانند دو فصل گذشته در پورتو درخشان ظاهر شده و تا به اینجای فصل در 23 بازی از رقابت‌های مختلف 18 گل برای این تیم پرتغالی به ثمر رسانده و 9 پاس‌گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخته است، با اعلام روزنامه معتبر «اُ ژوگو» پرتغال به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر پرتغال در سال 2022 معرفی شد. این انتخاب بر اساس آرای مخاطبان و خوانندگان این روزنامه پرتغالی صورت گرفته است.

طارمی 30 ساله که در نظرسنجی صورت گرفته بیشترین رأی را به خود اختصاص داد، نامش در تیم منتخب لیگ برتر پرتغال در سال 2022 هم قرار گرفت. «اُ ژوگو» هر سال با آرای خوانندگان خود اقدام به معرفی بهترین بازیکن سال لیگ برتر پرتغال و تیم منتخب این لیگ می‌کند.

مهاجم ایرانی پورتو در بخش‌هایی از این مصاحبه گفته است: «می‌خواهم سطح فعلی‌ام را حفظ کنم. فکر می‌کنم می‌توانیم کاری در لیگ قهرمانان اروپا انجام دهیم. من تا آخر عمر قدردان سرجیو کونسیسائو (سرمربی پورتو) خواهم بود».

همچنین با اعلام اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) مهدی طارمی با 37 گل‌زده در 51 بازی (در مجموع بازی‌های باشگاهی و ملی)، چهارمین گلزن برتر سال 2022 بوده است. در این فهرست، کیلیان امباپه با 56 گل‌زده در 56 بازی در صدر ایستاده و ارلینگ هالند با 46 گل‌زده در 43 بازی و روبرت لواندوفسکی با 42 گل‌زده در 51 بازی بالاتر از طارمی و پشت‌سر امباپه هستند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار