حمله تند یک پرسپولیسی به سیستم جدید گل‌محمدی

محمود شافعی پیشکسوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس باید در ارنج خود حداقل یک مهاجم نوک تخصصی داشته باشد و در غیر این صورت مقابل گل گهر سیرجان به مشکل بر خواهد خورد.

حمله تند یک پرسپولیسی به سیستم جدید گل‌محمدی

به گزارش زنهار، محمود شافعی می‌گوید که تیم پرسپولیس با بازی بدون مهاجم به جایی نخواهد رسید.‌هافبک سابق پرسپولیس با بیان این جمله، ادامه می‌دهد: شاید یک دوره‌ای تیم ملی اسپانیا به دلیل مصدومیت فرواردهای خود و شرایط خاصی تصمیم گرفته است بدون مهاجم و با ۶‌هافبک بازی کند اما پرسپولیس، تیم ملی اسپانیا نیست. آن تیم اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی اینی یستا، داوید سیلوا، پدرو و ... را داشت که گلزنان قهاری هم بودند. کدامیک ازهافبک‌های کنونی پرسپولیس شبیه آن بازیکنان تیم ملی اسپانیا بودند؟

شافعی اضافه می‌کند: سیستم ۰-۶-۴ در فوتبال امروز دنیا منسوخ شده است. هیچ تیمی حاضر نیست بدون مهاجم بازی کند چرا که آن تیم بدون زهر می‌شود. پرسپولیس مهاجمی مثل یورگن لوکادیا داشت که خیلی خوب گل می‌زد اما به هر دلیلی رفت. این را هم می‌دانیم شیخ دیاباته مصدوم شده و فعلا قادر نیست به تیم کمک کند اما یحیی گل محمدی که مربی با تجربه‌ای است می‌تواند به دو مهاجم فعلی تیمش اعتماد کند.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح می‌کند: مهدی عبدی و حامد پاکدل در فصول گذشته توانایی خود را به نمایش گذاشته اند. این دو مهاجم در فصل جاری غیر مستقیم تحقیر شده‌اند. شما به این نکته توجه کنید وقتی یک مهاجم بازی نمی‌کند و به جای خودش می‌بیند یک‌هافبک بازی می‌کند چه حالی پیدا می‌کند؟ اعتماد به نفس آن مهاجم پایین می‌آید. این قصه برای همه پُست‌ها صدق می‌کند. تصورش را کنید به جای گولسیانی الان کمال کامیابی نیا یا میلاد سرلک بازی کنند. گولسیانی که در حال حاضر بیشتر از همه پرسپولیسی‌ها به واسطه گلزنی در دربی اعتماد به نفس دارد، روحیه اش خراب می‌شود. مهدی عبدی و حامد پاکدل نیاز به حمایت سرمربی تیم دارند.

شافعی ادامه می‌دهد: البته من مصاحبه یحیی گل محمدی پس از بازی با پیکان را دیدم. او سعی کرد با حمایت از مهدی عبدی و حامد پاکدل به این دو روحیه بدهد و این کار بسیار درستی است. اگر یحیی گل محمدی به این دو یا یکی از این دو مقابل گل گهر سیرجان بازی دهد به تیمش کمک خواهد کرد. پرسپولیس باید در ارنج خود حداقل یک مهاجم نوک تخصصی داشته باشد و در غیر این صورت مقابل گل گهر سیرجان به مشکل بر خواهد خورد.

هافبک سابق پرسپولی ضمن اشاره به دیدار سنگین هفته چهاردهم پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان، یادآور می‌شود: بازی با تیم‌های امیر قلعه نویی همیشه سخت و دشوار است. این بازی یک فینال برای پرسپولیس است و کمتر از دیدار با استقلال یا سپاهان اصفهان نیست. این بازی یک فینال برای پرسپولیس است که در سیرجان هم برگزار می‌شود. پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی محکوم به پیروزی در این بازی مهم است. بر همین اساس باید پرسپولیس بهترین سیستم را انتخاب کند چرا که مساوی در این مسابقه به معنای از دست دادن صدرنشینی پرسپولیس خواهد بود.

محمود شافعی در پایان می‌گوید: یورگن لوکادیا مهاجم خوبی بود که ۶ گل هم برای پرسپولیس زد اما امروز او به هر دلیلی رفته است. لوکادیا که امباپه نیست و باید او را فراموش کرد. زانوی غم بغل گرفتن به خاطر این مهاجم هلندی به پرسپولیس آسیب می‌زند و باید به فکر جانشین او بود. باید این بازیکن را فراموش کرد چون او هم پرسپولیس را رها و فراموش کرد. پرسپولیس یک تیم بزرگ است که رفتن یک بازیکن نباید این قدر این تیم را ضعیف کند. یحیی گل محمدی باید در بازی‌های پیش رو با توجه به داشته‌هایش جای خالی لوکادیا را همان طور که پس از دربی گفته بود جوری پُر کند تا اصلا غیبت او احساس نشود و امیدوارم همین اتفاق هم بیفتد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار