پیشنهاد وسوسه‌کننده برای بازنشستگی مهدی طارمی در تیم پورتو

مهدی طارمی هنوز برای آینده خود در فوتبال اروپا تصمیم نگرفته است.

پیشنهاد وسوسه‌کننده برای بازنشستگی مهدی طارمی در تیم پورتو

به گزارش زنهار؛ مهدی طارمی در طول سه چهار فصل اخیر درخشش خیره‌کننده‌ای در فوتبال اروپا به نمایش گذاشته و توانسته نماینده درخشانی برای فوتبال ایران در قاره سبز باشد. او با ریوآوه عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را به دست آورد و بعدها با پیراهن پورتو نیز توانست به درخشش خود ادامه بدهد و روزهایی رؤیایی را رقم  بزند.
طارمی همزمان در تیم ملی ایران هم تبدیل به یک ستاره غیرقابل گذشت شد و گل‌های حساس و سرنوشت‌سازی به ثمر رساند. بخصوص در جام جهانی ۲۰۲۲ که او دو بار دروازه انگلیس را باز کرد و البته با دوندگی‌های بی‌امان خود به یکی از بازیکنان برتر تیم ملی ایران بدل شد.
حالا طارمی چندین پیشنهاد دست به نقد در جیب دارد اما مشخص نیست چه تصمیم برای آینده خود خواهد گرفت. در انگلیس، لیگ مورد علاقه طارمی، چندین باشگاه برای جذب او اقدام کرده‌اند اما هنوز جواب واضحی از پورتو دریافت نشده است. از طرفی شایعه‌ای هم شنیده می‌شود با این مضمون که شاید طارمی قرارداد خود را با پورتو تمدید کند و تا زمان بازنشستگی در این تیم بماند. با هم مرور می‌کنیم اتفاقاتی که حول و حوش ستاره تیم ملی رخ داده و بحث‌هایی که درباره انتقالش شنیده می‌شود.
یکی از ۲۵ گلزن خارجی تاریخ پورتو
مهدی طارمی بعد از پایان جام جهانی ۲۰۲۲، در دو دیدار متوالی پورتو در جام آلیانز یا اتحادیه موفق به گلزنی شد و تعداد گل‌هایش برای تیم پرتغالی را در این فصل، به عدد ۱۵ رساند. این مهاجم ایرانی توانست به جمع ۲۵ گلزن برتر این باشگاه اضافه شود و البته فرصت زیادی برای ارتقای رکوردهایش دارد. اگر حتی طارمی در پایان این فصل با رکورد فصل قبل خود برابری کند و ۱۱ بار دیگر دروازه حریفان را فرو بریزد، به عدد ۷۵ گل کارلوس دوارته و رباح ماجر می‌رسد و تنها ۳ گل دیگر برای عبور از هالک نیاز دارد که تجربه زدن ۷۷ گل برای پورتو را دارد. ژاردل با ۱۶۸ گل و جکسون مارتینز با ۹۲ گل بهترین گلزنان خارجی تاریخ پورتو محسوب می‌شوند.
آرسنال جدی‌تر از چلسی
دو باشگاه قدرتمند لیگ برتری از چند ماه قبل نام مهدی طارمی را در لیست خرید خود قرار داده‌اند. البته آنها اولویت‌هایی در این زمینه دارند و احتمالاً ستاره ایرانی هم یکی از گزینه‌های‌شان است. با این حال آرسنال جدی‌تر از چلسی دنبال جذب طارمی بوده و البته فعلاً با پاسخ منفی یا رقم عجیب پورتو برای صدور رضایتنامه مواجه شده. باید ببینیم آیا آرسنال در نهایت اقدام رسمی برای جذب طارمی انجام می‌دهد یا نه؟
شایعه تمدید با پورتو
در روزها و هفته‌هایی که بحث جدایی مهدی طارمی از پورتو مطرح شده و این بازیکن هم بدش نمی‌آید در ۳۰ سالگی حضور در لیگی معتبر را تجربه کند، شایعه‌ای با این مضمون به وجود آمده که پورتو پیشنهاد جدیدی به ستاره تیم ملی ایران داده و از او خواسته تا بازنشستگی در این تیم پرتغالی بازی کند. این شایعه‌ای است که هنوز کسی نمی‌داند تا چه حد جدی است اما پورتو برای ادامه همکاری با طارمی پافشاری بسیاری انجام داده و شاید یکی از دلایل سنگ‌اندازی ۲۵ میلیون یورویی برای صدور رضایتنامه هم همین مسأله باشد. طارمی در پورتو احساس آرامش می‌کند و هواداران و مسئولان باشگاه هم از او رضایت کامل دارند. فقط می‌ماند بحث تجربه‌ای جدید که باید ببینیم آیا طارمی به آن تن می‌دهد یا نه؟

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار