آیا گل‌گهر صدرنشین می‌شود؟

سرمربی تیم فوتبال هوادار در هفته سیزدهم لیگ برتر با تیمی روبه‌رو می‌شود که خودش اولین جام قهرمانی تاریخ این باشگاه را به دست آورده است.

آیا گل‌گهر صدرنشین می‌شود؟

به گزارش زنهار؛ سرمربی تیم فوتبال هوادار در هفته سیزدهم لیگ برتر با تیمی روبه‌رو می‌شود که خودش اولین جام قهرمانی تاریخ این باشگاه را به دست آورده است.

هفته سیزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور عصر امروز (شنبه) با برگزاری پنج دیدار آغاز می‌شود. استقلال و پرسپولیس امروز استراحت می‌کنند و فردا با حریفان خود رقابت خواهند کرد.

اکنون نگاهی به بازی‌های امروز لیگ برتر خواهیم داشت:

هوادار - نساجی مازندران

هر دو تیم مدت‌هاست طعم پیروزی را نچشیده‌اند و پیروز این مسابقه، روحیه مضاعفی برای هفته‌های آتی می‌گیرد. هوادار پس از برتری مقابل مس کرمان و ملوان در هفته‌های هشتم و نهم، تا حدودی از قعر جدول فاصله گرفت. شاگردان ساکت الهامی پس از آن، یک تساوی و دو شکست را تجربه کردند و در رتبه یازدهم ماندنی شدند. نساجی هم که گل‌گهر و فولاد را شکست داده بود، دو شکست در لیگ برتر متحمل شد و در سوپرجام نیز مغلوب استقلال شد تا از روزهای اوج خودش فاصله بگیرد.

این مسابقه تقابل دوباره الهامی و حمید مطهری محسوب می‌شود که طی اردوی تدارکاتی تیم‌های خود در ترکیه،‌ با یکدیگر درگیری فیزیکی داشتند. سرمربی هوادار فصل گذشته بزرگترین افتخار تاریخ نساجی را به ارمغان آورد و این تیم را به قهرمانی جام حذفی رساند. برکناری عجیب پس از حاشیه‌های رختکن نساجی اما به این همکاری پایان داد و الهامی برای اولین بار پس از این قهرمانی، برابر نساجی قرار می‌گیرد.

آلومینیوم اراک - گل‌گهر سیرجان

سبزقبایان که با شش هفته شکست‌ناپذیری راهی تعطیلات لیگ شده بودند، روز دوشنبه مغلوب ذوب‌آهن اصفهان شدند و رتبه هفتم جدول را به گاندوها تقدیم کردند. آلومینیوم همانند فصل گذشته، در رقابت نیمه بالایی جدول قرار دارد و پیروزی احتمالی برابر گل‌گهر ممکن است زمینه‌ساز صعود شاگردان سید مهدی رحمتی تا رده پنجم باشد.

گل‌گهر نیز در هشت هفته قبل، امتیازات شش بازی را به‌صورت کامل به دست آورده و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رود. آبی‌پوشان تاکنون در لیگ برتر برابر آلومینیوم شکست نخورده‌اند و با پیروزی یا تساوی در اراک،‌ حداقل یک روز صدرنشین لیگ برتر خواهند شد. ژنرال و رحمتی که امروز مقابل هم قرار می‌گیرند، روابط پُر فراز و نشیبی با هم داشتند. سرمربی آلومینیوم در سپاهان و استقلال سنگربان مورد اعتماد قلعه‌نویی بود؛ رابطه‌ای که زود شکرآب شد و کار به شکایت کشید.

سپاهان اصفهان - نفت مسجدسلیمان

دو تیم طلایی‌پوش لیگ شرایط کاملاً متفاوتی را تجربه می‌کنند. نفت مسجدسلیمان که سال‌هاست با مشکلات مالی روبه‌روست، این هفته استعفای محمدرضا مهاجری و آغاز سرمربیگری ابراهیم اشکش را از سر گذراند. مهاجری که با نفت به قعر جدول رسید و تیمش در شش مسابقه اخیر 21 گل دریافت کرده است، پیشنهاد مدیریت فنی باشگاه را پذیرفت و اشکش که به‌واسطه حضورش در استقلال ملاثانی به اهالی فوتبال معرفی شد، هدایت نفت MIS را بر عهده گرفت.

ژوزه مورایس نیز ظرف هشت هفته گذشته شاهد پنج تساوی سپاهان بوده است و می‌داند در صورت ادامه‌دار بودن این تساوی‌های آزاردهنده، شاید پایان لیگ بیست‌ودوم را نبیند. سپاهان که برعکس نفت مشکل مالی ندارد، به‌خاطر دو تساوی متوالی از جمع سه تیم برتر جدول جدا شد و دیدار با سفیدپوشان بختیاری، بهترین فرصت برای آنها برای بازگشت به جمع صدرنشینان به شمار می‌رود. البته اشکش در اولین تجربه لیگ برتری خود انگیزه دارد از سپاهان امتیاز بگیرد و تیمش را از قعر جدول جدا کند.

فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان

برتری برابر تیم بحران‌زده نفت مسجدسلیمان،‌ پایان‌بخش شکست‌های متوالی فولاد در لیگ برتر بود و تنها نماینده باقیمانده ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2022 را در رده دهم جدول جای داد. شکست ذوب‌آهن بخش زیادی از مسیر بازگشت فولاد به رده‌های بالایی جدول را طی می‌کند، اما گاندوها نیز در شرایط مطلوبی به سر می‌برند و قبل و بعد از تعطیلات لیگ، موفق به کسب پیروزی شده‌اند.

مس رفسنجان - ملوان بندر انزلی

شاگردان محمد ربیعی پس از بازگشت از تعطیلات طولانی مدت لیگ برتر، هفته قبل با پیروزی در دربی کرمان استارت زدند تا ضمن کسب سه امتیاز، به رده ششم جدول صعود کنند. مس که با چهار گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد، در 12 هفته گذشته در خط حمله کم‌فروغ ظاهر شده و تنها هفت گل زده در کارنامه این تیم دیده می‌شود. مسئله‌ای که با توجه به سیستم هجومی همیشگی ربیعی کمی عجیب به نظر می‌رسد.

در سوی مقابل اما ملوانی‌ها هفته گذشته دست به کار بزرگی زدند و سپاهانِ پُرستاره را در انزلی متوقف کردند. قوی سپید انزلی با اینکه جایگاه سیزدهم جدول را به خود اختصاص داده، تنها یک امتیاز با قعرنشین لیگ فاصله دارد و خیال راحتی بابت نزول مجدد در جدول ندارد.

برنامه کامل دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر در زیر آمده است:

شنبه - 3 دی ماه 1401

آلومینیوم اراک - گل‌گهر سیرجان، ساعت 14، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

داوران: سیدمهدی سیدعلی، محمد عطایی، محمدرضا مدیرروستا و عنایت قوچ کانلو

ناظر: رحیم رحیمی‌مقدم

هوادار تهران - نساجی مازندران، ساعت 14، ورزشگاه پاس قوامین تهران

داوران: موعود بنیادی‌فرد، قهرمان نجفی، ایوب غلام‌زاده و سعید رحیمی‌مقدم

ناظر: ایرج نظری

سپاهان اصفهان - نفت مسجدسلیمان، ساعت 15، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

داوران: کوپال ناظمی، مهدی عالیقدر، احد سلطانی و شاهین یزدانی

ناظر: حسین خانبان

فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 17، ورزشگاه تختی اهواز

داوران: سیدوحید کاظمی، علیرضا ایلدروم، فرهاد فرهادپور و مجتبی افرا

ناظر: مسعود مرادی

مس رفسنجان - ملوان بندر انزلی، ساعت 17، ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

داوران: محمدرضا تارخ، علیرضا مرادی، محمد هاشمی‌نسب و ایمان کهیش

ناظر: حاتم بک‌پور

یکشنبه - 4 دی ماه

تراکتور تبریز - مس کرمان، ساعت 14، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

داوران: حسن اکرمی، علی‌اکبر نوری، رحیم حاجیلو و کمیل غلامی

ناظر: محسن قهرمانی

پرسپولیس - پیکان تهران، ساعت 15:30، ورزشگاه آزادی

داوران: مرتضی منصوریان، محمدرضا ابوالفضلی، محمد راهی و روح‌الله شریفی

ناظر: ابوطالب طاهریان

صنعت نفت آبادان - استقلال، ساعت 18، ورزشگاه تختی آبادان

داوران: بیژن حیدری، محمدرضا منصوری، علی احمدی و امیر ایار

ناظر: بهرام مهرپیما.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار