اولین استادیومی که به VAR مجهز می‌‎شود

با اعلام دبیر کل فدراسیون فوتبال استادیوم آزادی اولین استادیومی خواهد بود که به سیستم کمک داور ویدئویی تجهیز خواهد شد.

اولین استادیومی که به VAR مجهز می‌‎شود

به گزارش زنهار؛ فدراسیون فوتبال قصد دارد در چند مرحله همه استادیوم هایی که در آن بازی های لیگ برتر برگزار می شود را مجهز به VAR کند اما برخی از  استادیوم ها در گام نخست نیاز به اجرای زیر ساخت ها دارند.

هدایت الله ممبینی، دبیر کل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که کدام استادیوم ها در فاز اول میزبان کمک داور ویدئویی خواهند شد، اینطور گفت: ورزشگاه آزادی چون یک ورزشگاه ملی و میزبان مسابقات تیم ملی است را در اولویت داریم. هم چنین ورزشگاه های فولادخوزستان، نقش جهان اصفهان، تراکتورتبریز، گل گهر، مس کرمان و نساجی قائم شهر نیز ورزشگاههای هستند که فکر می کنم، در فاز اول می توانیم آنها را اجرایی کنیم. ولی تیم فنی ما و شرکت مذکور در حال بررسی هستند تا گزارش کاملی از این ورزشگاه ها را به ما ارائه دهند تا ببینیم اولویت با کدام یک از ورزشگاههاست. انشاءالله بتوانیم این امکانات و تجهیزات را در اسرع وقت نصب کنیم. امیدوارم با برنامه ریزی که فدراسیون در این راه انجام داده است و با همکاری سایر نهادهای ذیربط در زمان مقتضی این پروژه را به سرعت جلو ببرد تا بتوانیم در زمان مقرر سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) را به اجراء بگذاریم.

او یک بار دیگر در خصوص زمان بهره برداری از این تکنولوژی در فوتبال ایران گفت: از زمانی که بنده به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال منصوب شدم، چهار جلسه با نماینده شرکت ای وی اس بلژیکی که جهت اجرای VAR در فوتبال کشور انتخاب شده است، داشتم. هم چنین در این نشست ها سعی کردیم زمان مشخصی را برای پیشبرد این سیستم داشته باشیم. با برنامه خیلی مدون و از پیش از طراحی شده سعی داریم سرعت کار را بالا ببریم تا بتوانیم در یک زمان مشخص پروژه VAR را در کشور اجرایی کنیم. ما این پروژه را به چند بخش تقسیم بندی کردیم. در ابتدا بحث زمان قرارداد با این شرکت است که کمیسیون معاملات شرکت مذکور را انتخاب کرده و به آن ابلاغ کردیم و جلساتی را نیز با آنها برگزار کردیم. انشاءالله بعد از عقد قرارداد، بحث بررسی فنی ورزشگاه ها، آموزش داوران و همچنین تجهیز چند ورزشگاه را در دست داریم. طبق برآوردی و برنامه ریزی که ما در فدراسیون انجام دادیم و طبق پروتکل های فیفا باید کلیه ورزشگاه هایمان را به این سیستم تجهیز کنیم. ولی چون یک سری از ورزشگاههای ما زیرساخت شان ضعیف تر است، مقرر شد در دو فاز کار را جلو ببریم. در فاز اول باشگاه هایی که اعلام آمادگی کردند و در فاز دوم باشگاههایی که توان مالی کمتری دارند، اجراء شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار