آخرین خبرها از VAR

فدراسیون فوتبال در تلاش است هر چه سریعتر سیستم کمک داور ویدیویی را در استادیوم های ایران راه اندازی تا به کاهش اشتباهات داوران در بازی های لیگ برتر کمک کند.

آخرین خبرها از VAR

به گزارش زنهار؛ خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی VAR در استادیوم های ایران به سایت فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به وسواس و فشاری که رئیس فدراسیون فوتبال برای VAR دارد همه پای کار هستند. آخرین جلسه این مجموعه VAR دیروز بود. ۱۴ نفر از مجموعه‌ای که درگیر VAR هستند که سه نفر از این عزیزان بچه‌هایی بودند که از شرکت مذکور برای VAR انتخاب شده بودند و فرصت زمانی برای هر موضوعی مشخص شد. اینجا می‌توانم بگویم برای عقد قرارداد با این شرکت هفت هشت روز کاری زمان گذاشتیم، چون پیچ و خم‌های قرارداد را بتوانیم جلو ببریم. دوستانی پای کار هستند از حقوقی، مالی، معاملات، فنی، داوری که امیدوارم این اتفاق بیافتد. این هفته هم مجموعه‌ ای بی اس که نماینده‌اش اینجا است از  سه الی چهار رشته ورزشی بازدید می کنند. در یک بازه زمانی وسایلی که لازم داریم و قرار است از خارج کشور برسد، پنج تا شش ورزشگاه را تجهیز می کنیم و تا ۴۰ روز دیگر که البته بستگی به رفتار‌هایی که فیفا با ما دارد، کلاس آموزشی داوران را شروع می کنیم. داریم به سمت VAR می‌رویم و امیدوارم در کنار  سازمان لیگ و باشگاه‌هایی که متقاضی هستند بتوانیم سریع به سر منزل مقصود برسیم.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این سوال که زمان دقیق راه اندازی کمک داور ویدئویی چه زمانی است؟ اینطور توضیح داد : این چهار پنج قسمتی که VAR دارد، حساس است و همه اینها را باید به فیفا گزارش کنیم و بدون  فیفا نمی‌توانیم کار را جلو ببریم و آموزش داوران وقت می‌گیرد. واقعا نمی‌دانم ولی شاید آخر فصل یا شروع فصل آینده بشود. درست است VAR ظاهراً ساده به نظر می‌آید و تجهیزات می‌خواهد ولی رفتارهای اداری با فیفا زمان‌بر است که امیدوارم این موضوعات را با فیفا به سرعت جلو ببریم.این حلقه گمشده فوتبال ماست.امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار