مربی صربستان: طلا حق ارسلان بود

مربی علی ارسلان قهرمان کشتی فرنگی جهان مدعی است این کشتی‌گیر توان مدال گرفتن در سه وزن ۶۷، ۷۲ و ۷۷ کیلوگرم را دارد.

مربی صربستان: طلا حق ارسلان بود

به گزارش زنهار؛ امیرحسین حسینی که در مسابقات جهانی 2022 بلگراد به‌عنوان مربی در کنار علی ارسلان حضور داشت درباره آینده این کشتی‌گیر در تیم ملی صربستان اظهار داشت: علی در بلگراد مدال طلایش را گرفت و غیر از این هم حقش نبود. او باید سال‌ها قبل‌تر این مدال را می‌گرفت، چون استحقاقش را داشت که قهرمان دنیا شود، اما این شرایط فراهم نشد و در بلگراد اتفاق افتاد. او هرچند با تیم صربستان به این مدال رسید، اما فرزند ایران است.

وی در پاسخ به این پرسش که «قهرمان وزن 72 کیلوگرم جهان قصد دارد در سال 2023 که گزینشی المپیک محسوب می‌شود، در کدام وزن کشتی بگیرد؟»، خاطر نشان کرد: 72 کیلوگرم وزن المپیکی نیست به همین خاطر علی برای المپیک باید تغییر وزن بدهد. در این رابطه جلسه‎ای با رئیس فدراسیون کشتی صربستان و دوور اشتفانک داشتیم که قرار شد علی ارسلان برای المپیک در یکی از اوزان 67 یا 77 کیلوگرم کشتی بگیرد که در این رابطه من و علی تصمیم گرفتیم او امسال و در جهانی 2023 بلگراد هم در همان 72 کیلوگرم کشتی بگیرد و بعد برنامه‌مان این است که اگر خدا بخواهد در 67 کیلوگرم رقابت کند.

حسینی تأکید کرد: برای المپیک برنامه‌ریزی بلندمدت خواهیم داشت. وزن طبیعی علی ارسلان 74 کیلوگرم بیشتر نیست و خدا را شکر بعد از مسابقات جهانی بلگراد اعتمادبه‌نفس بسیار خوبی پیدا کرده است، به طوری که حتی بعد از رقابت‌های جهانی وقتی با کشتی‌گیران دو وزن بالاتر هم تمرین می‌کرد یکطرفه از همه سر بود. خوشبختانه رئیس فدراسیون کشتی صربستان و همه مسئولان این کشور، به ما اعتماد دارند و دست‌مان را برای تصمیم‌گیری درباره وزن او و شرایط تمرینی‌اش باز گذاشتند و از ما برنامه خواستند. علی ارسلان هم جواب اعتماد آنها را به خوبی داده است و بعد از قهرمانی در مسابقات جهانی، دو کشتی در بوندس‌لیگا و دو کشتی در لیگ صربستان گرفت که تمام حریفانش را با اقتدار شکست داد.

این مربی مازندرانی راجع به اینکه ارسلان از چه زمانی به اردوی تیم ملی صربستان ملحق خواهد شد و طبق برنامه‌های تیمی آنها پیش خواهد رفت، گفت: در این مورد نیز زمانی که با رئیس فدراسیون کشتی صربستان جلسه داشتیم، صحبت شد. قرار است که امسال هم من و علی طبق برنامه خودمان پیش برویم و خودمان هر وقت که خواستیم به دلخواه در صربستان تمرینات را ادامه دهیم. در واقع امسال هم بیشتر تمرین ما در ایران انجام خواهد شد.

امیرحسین حسینی در خاتمه اظهار داشت: میانگین سنی تیم ملی صربستان بین 30 سال است. در واقع علی ارسلان جوان‌ترین کشتی‌گیر تیم ملی این کشور است که می‌تواند سال‌های سال در وزن خود مدال بگیرد. او قابلیت مدال گرفتن در سه وزن 67، 72 و 77 کیلوگرم را دارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار