طارمی در رادار آرسنال

یک رسانه انگلیسی نوشت که آرسنال برای جانشین گابریل ژسوس، به سراغ مهدی طارمی خواهد رفت.

طارمی در رادار آرسنال

به گزارش زنهار؛ در شرایطی که طی روزهای گذشته اخباری از احتمال انتقال مهدی طارمی به لیگ جزیره مطرح شده بود و حتی عنوان شد که ریو فردیناند شخصی است که قصد دارد مهاجم بوشهری را به لیگ برتر ببرد، حالا برخی از رسانه های انگلیسی زبان نیز به این اخبار دامن زده اند.

وب سایت hitc در خبری نوشت که ادو گاسپار، مدیر ورزشی آرسنال، برای جبران روزهای غیبت ژسوس، می تواند روی طارمی حساب باز کند. در این گزارش آمده است: آرسنال به مهدی طارمی علاقه نشان داده است و ممکن است با توجه به مصدومیت گابریل ژسوس از ناحیه زانو، طارمی بازیکنی باشد که باید دوباره به سراغش رفت.

توپچی ها با یک امید بزرگ به تعطیلات جام جهانی رفتند. مطمئناً، همه کسانی که هوادار آرسنال هستند، می‌خواستند بازیکنان این تیم در قطر پیشرفت کنند، اما امیدواری بزرگ این بود که همه بدون مصدومیت به شمال لندن بازگردند.

متأسفانه، این اتفاق رخ نخواهد داد چرا که گابریل ژسوس، مهاجم برزیلی، از ناحیه زانو آسیب دید و ماه ها از میادین به دور خواهد بود. این ضربه بزرگی برای میکل آرتتاست و ممکن است ادو را به بررسی بازار نقل و انتقالات در ژانویه برای یک گزینه قابل توجه دیگر سوق دهد.

علاقه آرسنال به جذب مهاجم ایرانی، به ژانویه 2022 بازمی گردد. زمانی که به ادو پیشنهاد شد مهدی طارمی را به خدمت بگیرد. گزارش‌های سی‌بی‌اس اسپورت حاکی از آن است که طارمی به آرسنال پیشنهاد داده شد، اما ادو ترجیح داد منتظر بماند و ژسوس را در تابستان به خدمت بگیرد.

حالا ژسوس مصدوم است، فشار روی ادی انکتیا خواهد بود، اما اضافه کردن مهاجمی باتجربه مانند طارمی ممکن است بدترین ایده نباشد. این بازیکن 30 ساله در جام جهانی 2 گل به انگلیس زد و در بازی های بعدی ایران، برای ولز و آمریکا دردسرساز شد.

به رکورد طارمی برای پورتو در این فصل نگاه کنید. او در 19 بازی، 13 گل زده و 8 پاس گل داده است. طارمی حتی در پست وینگر چپ نیز به میدان رفته است و در صورت نیاز آرسنال و پس از بازگشت عیسی، می تواند در آن پست نیز بازی کند.

به نظر می رسد طارمی همچنان در رادار ادو است. یک ارتباط جالب نیز وجود دارد، چرا که ادو به عنوان بخشی از کادر مربیگری کارلوس کی روش در تیم ملی ایران و در جام جهانی 2014 برزیل، در کورینتیانس با سرمربی پرتغالی همکاری داشت.

طارمی در آن جام جهانی حاضر نبود، اما ادو مطمئناً همچنان یک خط ارتباطی با کی روش خواهد داشت تا از او درباره شایستگی طارمی برای انتقال در ژانویه به انگلیس بپرسد و او را ارزیابی کند. بر اساس آنچه در جام جهانی از او دیدیم و نمایش‌هایش در پورتو، سخت است که بگوییم طارمی سزاوار یک شانس برای حضور در لیگ برتر نیست، چه آرسنال یا هر جای دیگر.

اگر آرسنال بتواند یک قرارداد قرضی با گزینه خرید برای طارمی پیشنهاد دهد، این می تواند گزینه ایده آلی باشد. این چیزی است که مورد پسند ادو است و او علاقه ای به قرارداد بلند مدت با بازیکنان بالای 30 سال ندارد. البته اینکه پورتو برای فروش طارمی مشتاق باشد یا نه موضوع دیگری است، اما اگر آرسنال به دنبال راه حلی کوتاه مدت باشد، ارزشش را دارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار