هزینه راه‌اندازی VAR با باشگاه‌ها است

خوشبختانه این بار ورود VAR به استادیوم های ایران در حد جلسه کارگروه نیست و قرار است، اقدامات اجرایی در این زمینه آغاز شود.

هزینه راه‌اندازی VAR با باشگاه‌ها است

به گزارش زنهار؛ شرکتی که قرار است در این زمینه طرف حساب باشگاه ها باشد، از سوی فدراسیون فوتبال مشخص شده است و با درخواست از سوی باشگاه ها و ثبت سفارش این تجهیزات وارد ایران و در استادیوم های فوتبال ایران توسط کارشناسان شرکت خارجی جانمایی می شود.

در نشست مهمی که یکی دو روز پیش با حضور مهدی تاج و افراد تصمیم گیرنده در این زمینه از جمله حمیرا اسدی، رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال برگزار شد، مقرر شد، هزینه تجهیز استادیوم های میزبان برای برگزاری بازی های لیگ برتر به کمک داور ویدئویی بر عهده باشگاه ها باشد و فدراسیون فوتبال تنها نقش نظارتی داشته باشد. این تصمیم مهم از سوی سازمان لیگ به باشگاه ابلاغ می شود.

اما فدراسیون فوتبال کارهای مهمی که در این زمینه پیش می برد، در ماه های آینده برگزاری کلاس آموزشی داوران، کسب مجوز برای بهره برداری از کمک داور ویدئویی به صورت آفلاین و در ادامه آنلاین است که این هم یک پروسه مهم خواهد بود.

هنوز مقامی از سوی فدراسیون فوتبال به طور دقیق در مورد هزینه های تجهیز استادیوم های ورزشی ایران به کمک داور ویدئویی اظهار نظر نکرده است. اما یکی دو سال پیش رئیس فدراسیون فوتبال عراق خبر داد، برخی از استادیوم های این کشور با پرداخت 30 هزار دلار به این تکنولوژی تجهیز خواهند شد. تاکید فیفا بر این است که همه استادیوم های لیگ برتر باید به این تکنولوژی تجهیز شوند و این مورد قبول نیست که در برخی از استادیوم ها امکان استفاده از VAR وجود داشته باشد و در برخی از استادیوم ها نه.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار