رقبای فغانی برای قضاوت فینال جام جهانی

علیرضا فغانی داور ایرانی یکی از داورانی است که شانس قضاوت در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را دارد.

رقبای فغانی برای قضاوت فینال جام جهانی

به گزارش زنهار؛ تیم ملی ایران از جام جهانی حذف شد و رویای صعود برای ایرانی‌ها محقق نشد. با این حال کشور ما هنوز یک نماینده در جام جهانی دارد. علیرضا فغانی که بدون شک بهترین داور تاریخ فوتبال ایران است، به همراه محمدرضا منصوری و محمد رضا ابوالفضلی در جام جهانی حضور دارد، تا اینجای کار ۲ بازی حساس مرحله گروهی را بین برزیل و صربستان و همچنین پرتغال و اروگوئه را سوت زد که طبق ادعای کارشناسان قضاوت خوبی داشت.

فغانی که در جام جهانی قبلی دیدار رده بندی را سوت زد، امیدوار است در آخرین دوره قضاوت خود در جام جهانی، بازی فینال را سوت بزند. حتی خیلی از مردم ایران و اهالی فوتبال در کشورمان بسیار امیدوار هستند تا تیم داوری ایرانی بتوانند در این دوره فینال جام جهانی را سوت بزنند. با وجود اینکه به طور حتم فغانی یکی از کاندیدهای قضاوت در مراحل پایانی جام جهانی و حتی فینال این بازی‌ها به حساب می‌آید، ولی رقبای سرسختی هم برای رسیدن به این افتخار بزرگ پیش رو دارد.

شاید سرسخت ترین رقیب فغانی و تیمش، دنیله اورساتو ایتالیایی باشد. داور سرشناس ایتالیایی که بازی‌های بزرگ باشگاهی زیادی را در سال‌های اخیر سوت زده، بازی افتتاحیه جام جهانی را قضاوت کرد و با توجه به اینکه ایتالیا در رقابت‌ها حضور ندارد، شانس زیادی برای قضاوت در بازی فینال خواهد شد. دیگر رقیب فغانی آنتونیو متئو لاهوس از اسپانیا خواهد بود. داور ۴۵ ساله‌ای که دیدار حساس ایران و آمریکا را سوت زد، یکی از داوران مورد اعتماد فیفا طی سال‌های اخیر بوده و داور بسیار سرشناسی به حساب می‌آید.

لاهوس باید منتظر نتایج تیم ملی کشورش باشد تا ببیند شانس قضاوت در فینال رقابت‌های جام جهانی را بدست خواهد آورد یا خیر. داور پرافتخار کشورمان که فقط قضاوت در فینال جام جهانی را در کارنامه اش کم دارد، دو رقیب سرشناس هم از انگلیس دارد. آنتونی تیلور و مایکل اولیور که جزو بهترین داوران حال حاضر دنیا شناخته می‌شوند و در جام جهانی هم هر کدام ۲ قضاوت در مرحله گروهی انجام دادند. البته سرنوشت حضور این دو داور در مراحل پایانی جام جهانی هم به تیم ملی کشورشان گره خورده و با توجه به قدرت انگلیس و احتمال حضور این تیم در مراحل پایانی شانس این دو داور برای قضاوت در دارهای نیمه نهایی، رده بندی و فینال کم خواهد بود.

به غیر از این دو داوران اسلاوکو وینچیچ از اسلوونی و مارسینیاک از لهستان هم جزو داوران مورد اعتماد فیفا هستند که در یکی دو سال اخیر قضاوت‌های باشگاهی و ملی مهمی‌به آن‌ها سپرده شده و با توجه به اینکه اسلوونی در جام جهانی حضور ندارد و خیلی بعید است که لهستان به مراحل پایانی صعود کند، شانس خوبی برای سوت زدن بازی‌های حساس مراحل پایانی جام جهانی خواهند داشت. دنیله ماکلی از هلند و کلمنت تورپین از فرانسه هم جزو سرشناس ترین داوران حاضر در جام جهانی هستند که شانس قضاوت در دیدارهای مراحل نهایی جام جهانی را خواهند داشت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار