نویدکیا به دنیال محرمی که سپاهان را قهرمان کند

تیم فوتبال سپاهان با چند تغییر قابل توجه پا به فصل جدید مسابقات فوتبال خواهد گذاشت و این تغییرات توجهات زیادی را در طول فصل به خود جلب خواهد کرد.

نویدکیا به دنیال محرمی که سپاهان را قهرمان کند

به گزارش زنهار به نقل از ورزش سه، سپاهان فصل گذشته با اختلاف 2 امتیاز در حسرت کسب ششمین قهرمانی تاریخ خود در لیگ برتر باقی ماند، تا برای شروع فصل جدید رقابت‌های فوتبال انگیزه بسیاری داشته باشد. هنوز عرق بازیکنان سپاهان در ورزشگاه آزادی خشک نشده بود که پیام نیازمند، محمد محبی، استنلی کی‌روش و احسان حاج صفی از تیم جدا شدند، ولی کادر فنی طلایی‌پوشان اصفهانی و در راس آنها محرم نویدکیا پیش‌بینی‌های لازم را برای پر کردن جای این بازیکنان انجام داد و تیمش خیلی زود با اضافه شدن نفراتی نظیر احمدزاده، ریگی، مغانلو و کریستوفر نت که چهار خرید پر سر و صدای سپاهان بودند، تمرینات آغاز شد.

اگرچه محرم نویدکیا سعی کرد تیمش را با کمترین تغییرات به فصل بیست و یکم برساند، اما چندین تغییر قابل توجه در ترکیب این تیم در فصل جدید شاهد خواهیم بود که از بخش دروازه تا بخش هجومی تیم امتداد دارد.

دو دروازه‌بان برای پر کردن جای نیازمند

در خط دروازه به جای پیام نیازمند، کریستوفر کنت و نیما میرزازاد به خدمت گرفته شدند تا پس از سه فصل سرانجام دوران پر فروغ حضور پیام نیازمند در سپاهان پایان یابد و در این فصل به نظر می‌رسد این وظیفه جلوتر از سه دروازه‌بان دیگر تیم به کنت دروازه بان اتریشی سپاهان سپرده شود.

خط دفاعی سپاهان؛ کم ترافیک‌تر از فصل گذشته

در بخش دفاعی باز هم شاهد رقابت پورقاز، مهدی‌زاده، گولسیانی و نژادمهدی برای رسیدن به قلب خط دفاعی خواهیم بود و در پست دفاع چپ و راست هم به ترتیب مانند فصل گذشته امید نورافکن و دانیال اسماعیلی فر بازی خواهند کرد. در این بخش از زمین، جدایی شایان مصلح، مهدی ترکمان و مرتضی منصوری از تصمیمات جالب توجه نویدکیا بود و این مربی قصد دارد در فصل جدید از رضا میرزایی به عنوان جانشین دانیال اسماعیلی فر در صورت لزوم استفاده کند و در پست دفاع چپ نیز روی داود رجبی و همینطور فرشاد احمدزاده حساب باز کرده است.

خط میانی؛ یک مهره قابل اتکا برای رهبری تیم

مسعود ریگی یکی از پر سر و صدا ترین بازیکنان پنجره تابستانی بود که به سپاهان پیوست تا یک خط جلوتر از خط دفاعی تیم، وظیفه مهم ایجاد ارتباط میان هافبک‌های هجومی و مهاجمین و همینطور مدافعین را برقرار کند. فصل گذشته سپاهان در این پست بیشتر از محمد کریمی استفاده کرد، اما با اضافه شدن مسعود ریگی، این بازیکن تک هافبک دفاعی تیم خواهد بود و بازیکنان دیگر می‌توانند به فضاهایی که نزدیک‌تر به دروازه حریف است، بروند. جدایی رسول نویدکیا و حامد بحیرایی از تغییرات قابل توجه سپاهان در بخش میانی است، اما آنها مسعود ریگی را به خدمت گرفتند تا در کنار جلال علی‌محمدی، یاسین سلمانی، سروش رفیعی و محمد کریمی، کادر فنی تیم دستی بازی برای انتخاب سه بازیکن میانی زمین داشته باشد.

مثلث هجومی؛ متفاوت نسبت به فصل گذشته

جدایی محمد محبی و استنلی‌ کی‌روش مهم‌ترین تغییرات سپاهان در این بخش بوده‌اند. در عین حال فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو به عنوان دو مهره تاثیرگذار لیگ برتر ایران طی فصول اخیر به اردوی طلایی‌پوشان اصفهانی اضافه شده‌اند، تا در این بخش هم کادر فنی سپاهان دغدغه‌ای نداشته باشند. در بخش هجومی محمدرضا حسینی مانند فصل گذشته وینگر راست طلایی‌پوشان در ترکیب اصلی خواهد بود و به نظر می‌رسد که فرشاد احمدزاده نیز جانشین محمد محبی در پست وینگر راست شود. در صورتی که نویدکیا این تصمیم را بگیرد، شاهد رقابت فشرده‌ای میان شهباززاده و شهریار به عنوان دو مهاجم هدف تیم خواهیم بود.  در صورتی که به عنوان مثال شهباززاده، احمدزاده و حسینی را سه بازیکن هجومی تیم در نظر بگیریم، نویدکیا رضا میرزایی را برای تعویض در بخش راست زمین در اختیار دارد و محمدرضا خلعتبری را برای تعویض در پست وینگر چپ.

بازیکنان آکادمی پدیده می‌شوند

آریا یوسفی، امیرمحمد محمدکار، محسن گودرزی و سامان رنجبر نیز چهار بازیکنی هستند که با صلاحدید کادر فنی به تیم بزرگسالان اضافه شده اند و باید دید از فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده، چطور بهره خواهند برد.

این مجموعه تغییراتی بود که سپاهان در پنجره تابستانی انجام داد و تیمی بسیار قوی‌تر نسبت به سال گذشته گرد هم جمع شده‌اند. البته عملکرد کریستوفر نت نقش مهمی در شکل گرفتن سپاهان خواهد داشت و اگر این دروازه‌بان اتریشی عملکرد خوبی نداشته باشد، محرم نویدکیا و دستیارانش به صورت جدی با خطر مواجه می‌شوند.

سپاهان سال گذشته نزدیک‌تر و فشرده‌تر از تمام 5 سال اخیر که موفق به کسب عنوان قهرمانی شده، پرسپولیس را تا هفته پایانی قدم به قدم تعقیب کرد. سال گذشته محرم در اولین سال مربیگری مهم‌ترین چالش یحیی گل‌محمدی بود و حالا این مربی جوان در شرایطی پا به دومین سال مربیگری خود می‌گذارد که تیمش پیش فصل به مراتب بهتری را نسبت به پرسپولیس و همینطور استقلال پشت سر گذاشته و دو بازیکن تاثیرگذار این دو تیم پایتخت‌نشین هم امروز با پیراهن طلایی سپاهان بازی خواهند کرد؛ با این اوصاف فعلا در شرایطی که هنوز سوت آغاز لیگ 21 ام به صدا نیامده، همه چیز به سود طلایی‌پوشان اصفهانی و محرم نویدکیا است.

با این اوصاف انتظار می‌رود در اولین بازی فصل برای سپاهان که از ساعت 18 در ورزشگاه نقش جهان آغاز خواهد شد، ترکیب زیر با آرایش 3-3-4 مورد استفاده قرار بگیرد.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار