ایران چگونه باید به انگلیس ضربه بزند؟

کارشناس فوتبال کشورمان راه ضربه زدن تیم‌ملی به انگلیس را افشا کرد.

ایران چگونه باید به انگلیس ضربه بزند؟

به گزارش زنهار؛ پایان رافت در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله 4 روز مانده تا آغاز جام جهانی 2022 قطر، اظهار داشت: خدا را شکر طبق آن چزی که خود کی‌روش گفته همه چیز خوب است. بازیکنان ما برای تاریخ‌سازی آماده هستند و ما هم چنین انتظاری داریم. کی‌روش نفراتی را به قطر برده که در چند سال گذشته با او کار کرده بودند. هر چند پیرترین جام جهانی هستیم، اما این موضوع دلیلی بر اینکه بازیکنان ما آماده نباشند، نیست.

وی افزود: کی‌روش اعلام کرده بازیکنانش برای انجام یک بازی خوب مقابل انگلیس آماده هستند. باید دید روز دوشنبه چه نتیجه‌ای در این مسابقه رقم می‌خورد. اگر بخواهیم احساسی عمل کنیم، می‌گوییم یک مساوی از این تیم می‌گیریم، اما اگر منطقی باشیم می‌دانیم سطح فوتبال انگلیس 50 سال از ما جلوتر است. شرایط فوق‌العاده سختی برای مسابقه داریم. شاید برخی بگویند حریف ما در لیگ ملت‌های اروپا نتیجه خوبی کسب نکرد، اما باید دید چه تیم‌هایی در این رقابت‌ها مقابل انگلیس قرار گرفتند.

مهاجم اسبق پرسپولیس اضافه کرد: انگلیس در لیگ ملت‌ها مغلوب حریفانی مثل ایتالیا، مجارستان، و آلمان شد. تیم‌هایی که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما در سطح هیچ کدام از آنها نیستیم. بازی اول جام جهانی برای انگلیس هم خیلی مهم است. می‌خواهد با نتیجه گرفتن و خوب ظاهر شدن مقابل ایران خودش را به سایر مدعیان جام نشان بدهد. به همین دلیل کار بسیار سختی داریم.

رأفت در مورد اینکه کسب چه نتیجه‌ای مقابل انگلیس امیدها را برای صعود ایران از گروه دوم جام جهانی افزایش می‌دهد،‌ توضیح داد: جام جهانی تورنمنت خاصی است و نمی‌توان از قبل پیش‌بینی کرد. 5 روز تا دیدار با انگلیس فاصله داریم و از خدا می‌خواهیم در این مدت هیچ بازیکنی به ویژه در دیدار امروز مقابل تونس مصدوم نشود. امیدواریم همه بازیکنان با شرایط خوب وارد دیدار با انگلیسی‌ها شوند اما تا وقتی بازی شروع نشده نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلویزیون ما هر هفته 4-3 بازی لیگ انگلیس را نشان می‌دهد، جایی که بهترین لیگ دنیاست و بسیاری از بهترین نفرات جهان در آن بازی می‌کنند. تیم‌های بسیار مطرحی دارند. بازیکنان انگلیس از 16-15 سالگی عادت دارند هر 4 روز یک بار در شرایط فیزیکی عالی بازی کنند. برای تمام مسابقات سنگین آمادگی‌شان بالا است، زیرا این موضوع را از بچگی یاد گرفته‌اند. انگلیس تیمی بسیار خوب است و انگیزه زیادی هم دارد. امسال هم یکی از بهترین تیم‌های جام را در اختیار دارد، اما در دیدارهای اخیر لیگ ملت‌ها خط دفاعی‌اش آسیب‌پذیر نشان داد.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: با وجود بالا بودن سطح فنی انگلیس، اگر سردار آزمون و مهدی طارمی سرحال و آماده باشند، می‌توانیم به دفاع آسیب‌پذیر این تیم ضربه بزنیم زیرا در ضدحملات به ما فضا می‌دهند. آزمون هوش بالایی دارد و اگر آماده باشد، قطعا در این مسابقه خیلی به ما کمک خواهد کرد. البته 50-40 روز است که پایش در یک بازی به توپ نخورده و نمی‌دانیم قرار است یک دقیقه یا 90 دقیقه بازی کند یا می‌تواند راحت استارت بزند، پرش کند یا خیر؟ زوج طارمی و آزمون در خط حمله ما خیلی خطرناک است، تنها نکته امید ما باید همین منطقه باشد. امیدوارم مقابل انگلیس اتفاق خوبی برای ما رقم بخورد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار