کی‌روش و نسل برنده فوتبال ایران

نسل جدید فوتبال ایران در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ درحالی راهی قطر می‌شوند که سابقه صعود از گروه خود در جام‌جهانی زیر۱۷ سال را دارند.

کی‌روش و نسل برنده فوتبال ایران

به گزارش زنهار؛ همیشه یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌های دوستداران فوتبال در ایران، فقدان پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بزرگسالان در رده‌های سنی پایه بوده است. با این حال، نسل تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸، با حضور علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، مرتضی پورعلی‌گنجی، روزبه چشمی و علیرضا بیرانوند برخاسته از بازیکنانی بود که سالها در رده‌های سنی مختلف با یک‌دیگر همبازی بودند و چه بسا نمایش قابل قبول ایران در روسیه، تاثیرگرفته از همین اتفاق بود.

هرچند در آن تورنمنت هم بازیکنانی چون احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد بودند که یک نسل قدیمی‌تر از جوان‌ترهای تیم، در تیم ملی نونهالان با یکدیگر همبازی بودند.

اما با نگاهی به لیست تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲، متوجه ورود جدی یک گروه جدید به ترکیب یوزها می‌شوید؛ جایی که سعید عزت‌اللهی، سیدمجید حسینی و علی قلی‌زاده در تجربه دومین جام جهانی، صادق محرمی را هم در کنار خودشان می‌بینند. اکیپی دوست‌داشتنی که زیر نظر علی دوستی‌مهر در جام جهانی زیر۱۷ سال امارات در سال ۲۰۱۳، فوتبال ایران را به برخورداری از یک نسل آینده‌ساز امیدوار کرد.

سیدمجید حسینی، سعید عزت‌اللهی و صادق محرمی در دیدار معروف ایران مقابل آرژانتین به صورت فیکس به میدان رفتند و علی‌قلی‌زاده هم به عنوان یار تعویضی در نیمه دوم به میدان آمد.

 

 

صرف‌نظر از مهدی طارمی و وحید امیری که به نوعی قربانی نبود اصول اساسی در فوتبال پایه ایران شدند و از سنین بزرگسالی به فوتبال کشور معرفی شدند، تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از سه نسل مختلف تشکیل شده؛ زوج کریم انصاری‌فرد و احسان حاج‌صفی که نخستین بازی‌های ملی خودشان را در نیمه دوم دهه هشتاد تجربه کردند. گروه دیگر شامل آزمون، جهانبخش، پورعلی‌گنجی، بیرانوند و چشمی که به مرور از دهه ۹۰ به تیم ملی پیوستند و نسل ۲۰۱۳ تیم ملی جوانان که حالا به جز صادق محرمی، سه نفر دیگر تجربه کافی حضور در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان را دارند.

همین موضوع باعث شده تا عموم فوتبال‌دوستان ایرانی امیدوار به شگفتی‌سازی ایران در جام جهانی قطر تحت هدایت کارلوس کی‌روش باشند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار